Genocide in Syrië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphna

Genocide in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-12 22:41

Op dit moment wordt er een enorme genocide gepleegd in Syrië. Iedere dag komen de meest verschrikkelijke beelden voorbij (op Facebook), terwijl er op het nieuws niet veel aandacht aan wordt besteed. Iedere dag sterven er onschuldige kinderen en worden er woonwijken weg gevaagd. De VN veiligheidsraad blokkeert ingrijpen, ondanks de systematische moorden op burgers. In hoeverre kunnen wij nog vertrouwen op de VN? Of in hoeverre kan de wereld vertrouwen in de VN? Wat kan Nederland doen? Waarom doet niemand wat?

http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 6310_n.jpg
Laatst bijgewerkt door Hilli op 09-10-12 08:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schokkende foto's in link geplaatst

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:12

Naar wat ik begrepen heb van allerlei deskundigen die aan het woord zijn geweest in verschillende tv-programma's, zou ingrijpen de situatie doen verslechteren, helaas. Ik kon het me moeilijk voorstellen dat het nog slechter kon, maar dat kan dus kennelijk. Soms is het kiezen tussen kwaad en erger...

Het zijn bij mijn weten bovendien Rusland en China geweest die ingrijpen hebben geblokkeerd met een veto (corrigeer me als ik het mis heb!) Dus niet de gehele VN, maar de landen die hun veto hebben uitgesproken, hebben ervoor gezorgd dat niet wordt ingegrepen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:44

Ik heb me dit ook afgevraagd maar het blijkt zo te zijn dat sommige landen ingrijpen blokkeren zoals Rusland. Die hebben een verdrag met Syrie of zoiets. Komt er op neer dat het toekijken is want ingrijpen zou een wereldoorlog betekenen.
Op zich heel vreemd want je merkt dat nu hetzelfde gedrag wordt getoond als voor WO2. Niemand greep in en iedereen keek toe hoe Hitler zijn gang ging en landje pik ging doen. Nu is het 'alleen nog maar' de genocide maar niemand durft dus iets te doen. Want dan hebben ze een wereldmacht tegen zich staan. Dan springt Amerika bij en voila WO3.
Ze kiezen dus nu maar voor de beste van de slechte keuzes.

Ik snap ook niet waarom die VN er dan is. Wat voor nut heeft zo'n instelling eigenlijk? Praten, overleggen en veel geld cashen?

Hilli

Re: Genocide in Syrië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 08:56

Er wordt geen bron gemeld, dus hier een slotje.