Het koningshuis en hun zorgverzekering/eigen risico...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

millennium

Het koningshuis en hun zorgverzekering/eigen risico...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 21:59

Hmm ... bedacht me net iets ...

Vanaf 2013 gaat het verplicht eigen risico omhoog naar 350,00 . Ook willen ze de kosten van de basispremie's omtrent zorgverzekeringen gaan verhogen.

Zou het koningshuis ook een zorgverzekering hebben en een verplicht eigen risico moeten betalen van minimaal 350,- ? Of is de zorg voor het koningshuis gratis?

...

Vjestagirl

Re: Het koningshuis en hun zorgverzekering/eigen risico...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 21:59

Het lijkt me dat ze net zoals iedereen het zelf moeten betalen...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:01

En mag ik vragen waarom jij je dat afvraagt? Ik bespeur een anti-monarchie instelling, en dan met name omdat het teveel kost.
Zal ik je dan maar vertellen dat een Republiek nog meer gaat kosten? Alle presidenten die voor vier jaar gekozen worden (als het even tegenzit) moeten ook een aantal jaren na hun exit bescherming krijgen.

Of doel je soms op de zorg voor Friso? Die zit in Engeland, en is geen lid van het koningshuis.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:02

Dat zullen ze wel voelen op die luttele 8 miljoen... Dus wat maakt het uit?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:03

Ja ze moeten het zelf betalen, als het verplicht is voor iedereen met een Nederlandse zorgverzekering. Betekend dat ook iedereen... Dus ook de koninging.

Ze hebben ook stemrecht, maar zowel de koninging als prins Willem Alexander maken er geen gebruik van.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 22:13

Cassidy schreef:
En mag ik vragen waarom jij je dat afvraagt? Ik bespeur een anti-monarchie instelling, en dan met name omdat het teveel kost.
Zal ik je dan maar vertellen dat een Republiek nog meer gaat kosten? Alle presidenten die voor vier jaar gekozen worden (als het even tegenzit) moeten ook een aantal jaren na hun exit bescherming krijgen.

Of doel je soms op de zorg voor Friso? Die zit in Engeland, en is geen lid van het koningshuis.

En mag ik je vragen waarom jij zo speculeert? :')

Ter verduidelijking: er zit echt niks 'achter' mijn post . Bedacht me dit net (vanwege meerdere topics op bokt over de crisis e.d.) en vroeg het me gewoon af. Ik ben niet anti-monarchie, maar als ik dat wel was, dan had ik dat toch zelf mogen weten? Het komt nu vanuit jouw post over alsof dat helemaal niet zou mogen.

Verder had ik echt nog totaal niet aan de zorg van Friso gedacht, temeer omdat dit ook geen lid meer is van het koningshuis.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:16

Ik vind het wel een goede vraag :j
Gezien ze ook geen belasting betalen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:17

Je hebt gelijk, ik mag geen aannames doen. Maar geeft toe, negen van de tien keer verzand een dergelijke topic in een anti-monarchie campagne.

Enfin, ga er maar van uit dat ook het koningshuis mee betaalt aan de zorg. Ze krijgen voor het geld wel een bevoorrechtte behandeling en ik denk niet dat ze met lange wachtrijen te maken krijgen....

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 22:18

Jilletje schreef:
Ik vind het wel een goede vraag :j
Gezien ze ook geen belasting betalen

Hoezo betalen ze geen belasting? Ook zij horen btw te betalen hoor :P
Zie je ze al naar de appie gaan; jaa maar ik hoor hier geen belasting over te betalen hoor! En ze betalen ook gewoon accijns over Sigaretten.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:44

Het is van mij maar een gok hoor maar denk dat sowieso Willem-Alexander onder het militaire zorgstelsel vallen dus deels betaald door overheid.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:15

Waarom zou WA onder het militaire zorgstelsel vallen? Hij werkt toch niet bij defensie? Als hij wel als beroepsmilitair te boek staat is ie bij Univé verzekerd :') Daar plukt u de vruchten van....

Net als iedere andere ingezetene van Nederland moeten ze allemaal een zorgverzekering hebben. En bij gemaakte kosten uit de basisverzekering wordt ook bij hen het verplicht eigen risico in rekening gebracht.
Friso woont/werkte in Engeland dus die is samen met zijn gezin in Engeland verzekerd.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:20

Reservisten vallen niet onder het militaire zorgstelsel. WA is reservist, maar of ze voor hem een uitzondering hebben gemaakt, durf ik niet te zeggen, maar het lijkt me stug. Daar zou de media van smullen natuurlijk.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:23

:)*

Als iemand nu eens contact opnam met de AID en de vraag daar stelt, dan kan aan al die gissigen een einde worden gemaakt. Scheelt ons weer pagina´s lang gespeculeer, gigantische ruzies, daaruit ontstande OW of godbehoede permanente Bokt bans.....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:24

AID? Wat moet die hier nu weer bij?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:26

Cassidy schreef:
:)*

Als iemand nu eens contact opnam met de AID en de vraag daar stelt, dan kan aan al die gissigen een einde worden gemaakt. Scheelt ons weer pagina´s lang gespeculeer, gigantische ruzies, daaruit ontstande OW of godbehoede permanente Bokt bans.....

Ik heb het enige juiste antwoord al gegeven hoor. Daar heb ik de AIVD niet voor nodig.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:29

Er zijn altijd mensen die de kennis van een ander in twijfel stellen. Beste manier om dergelijke discussies de kop in te drukken is met grof geschut aankomen....

Mijn laatste reactie in dit topic. Uiteindelijk weer zonde van mijn tijd en energie.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 19-09-12 00:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:29

[quote= :D "Anne_GTI"]AID? Wat moet die hier nu weer bij?[/quote]

Anni, jij kan toch wel ff kijken of het Koningshuis bij jou is verzekerd? Of valt dat onder jouw beroepsgeheim?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:31

Met een salarisverhoging van 60.000 euro kan ze het ook wel betalen.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:31

Electra63 schreef:
[quote= :D "Anne_GTI"]AID? Wat moet die hier nu weer bij?

Anni, jij kan toch wel ff kijken of het Koningshuis bij jou is verzekerd? Of valt dat onder jouw beroepsgeheim?[/quote]

Ja. Daar laat ik me niet over uit. Maar ze zijn gewoon verzekeringsplichtig net als iedere ander.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:33

Zet er niet voor niks bij dat het een gok is he..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:33

Anne, t was maar een grapje, dat weet JIJ toch wel? :D

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:34

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:36

Electra63 schreef:
Anne, t was maar een grapje, dat weet JIJ toch wel? :D

Ik weet het :+ TS niet want die vroeg het zich af. En nu heeft ze een antwoord.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:37

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 00:46

bigone schreef:
Met een salarisverhoging van 60.000 euro kan ze het ook wel betalen.

Van de inflatiecorrectie voor het personeel?! Want daar is dat bedrag voor, eigen salarissen gaan omlaag.