eerst die ex en nu weer die!!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

niek_aaron

eerst die ex en nu weer die!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-12 20:26

MilesNF

Re: eerst die ex en nu weer die!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:28

Ik geloof echt niet dat hij nog vrij komt, hoeveel verzoeken hij ook indient.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:34

Ja dat van die ex vind ik ook meer dan belachelijk. En voor die mensen die misschien denken: ja maar als iemand echt veranderd is, dan moet die een tweede kans krijgen.....nu mijn mening is: sommige zaken zijn te erg om een tweede kans te verdienen.
En de Dutroux zaak en dat die }:0 van hem daar nog aan mee heeft gewerkt ook, valt naar mijn mening in die categorie

Dus ja toen ik net tijdens het 20:00 uur journaal over die aanvraag hoorde begon mijn bloed ook wel weer aardig te koken ja

Ik hoop dat Belgie dit gaat veranderen: de wet van vervroegde vrijlating..en dat ze zoiets nemen als wat je in de vs ook wel ziet: levenslang zonder kans op vervroegde vrijlating...of anders 400 jaar geven (zijn die Amerikanen ook wel gek op bij de echte zieke geesten). Komt die pas na zo'n 175 jaar ofzo in aanmerking voor vervroegde vrijlating :+

edit: en dat mag van mij hier in Nederland ook wel; waar je in de meeste gevallen automatisch vervroegde vrijlating krijgt na 2/3 uit te hebben gezeten

maar om eerlijk te zijn geloof ik niet dat ze ook nog zo gek zijn om hem vrij te laten. Denk dat ze dan oorlog hebben bij onze zuiderburen. Nee die kan aanvragen wat ie wil; die blijft lekker wegrotten in zn cel

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 20:44

xxCYNNxx schreef:
Ja dat van die ex vind ik ook meer dan belachelijk. En voor die mensen die misschien denken: ja maar als iemand echt veranderd is, dan moet die een tweede kans krijgen.....nu mijn mening is: sommige zaken zijn te erg om een tweede kans te verdienen.

Feit blijft dat die mensen ondanks de feiten toch nog steeds elke ochtend al ademend wakker worden, dus ze verdienen wel degelijk een tweede kans, anders zouden ze vanzelf wel sterven :)

Maar dat dutroux vrijkomt , die kans is vrijwel nihil. Ook al dient hij dagelijks een verzoek in.
En als die dan toch ooit vrij zou komen, dan ben ik ervan overtuigd dat er meer dan 1000 mensen klaarstaan om hem in de eerste vrije seconde te vermoorden :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 21:20

Gelukkig kijken ze bij justitie wel ietsje verder dan alleen; oh hij/zij ademt nog? Ja dan krijgt die een tweede kans.....want tja blijft maar leven, dus moet wel een tweede kans verdienen

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:27

xxCYNNxx schreef:
Gelukkig kijken ze bij justitie wel ietsje verder dan alleen; oh hij/zij ademt nog? Ja dan krijgt die een tweede kans.....want tja blijft maar leven, dus moet wel een tweede kans verdienen

Gelukkig is dat gerecht er om ervoor te zorgen dat hij die tweede kans in de maatschappij niet krijgt! Deze man is te gevaarlijk om terug vrij te laten! Maar ik las in je post dat hij geen tweede kans verdiende als in dat hij beter dood was, vandaar dat ik sprak over dat ademen, maar misschien bedoelde je dat helemaal niet :) Dan zijn we het eens, deze man hoort niet in de maatschappij :)

Maar over zijn leven, ik oordeel liever niet over leven en dood :)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 22:29

o zo bedoelde ik het helemaal niet...in tegendeel zelfs: de dood zou veel te makkelijk voor hem zijn (voor haar ook trouwens)

met geen tweede kans verdienen bedoelde ik idd dus echt; niet terug mogen keren in de maatschappij en lekker weer zn leven in vrijheid beleven

Mijn mening is dat zijn vrouw die tweede kans ook niet verdiend...en ja ze mag het klooster niet uit, maar wat als we zeg 5 of 6 jaar verder zijn?

zoals je al zelf ook al zegt: nee ik oordeel niet over zijn leven of dood.
al zou ik daar hoogst waarschijnlijk heel anders over denken als ik een ouder van 1 van zijn slachtoffers was geweest

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 10:17

Wat mij betreft verdienen dit soort mensen de doodstraf. Bewijs is overduidelijk aanwezig, en zo'n zieke geest een tweede kan geven, lijkt mij niet verantwoord. Dus de maatschappij mag betalen. Belachelijk.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-12 13:03

Sommige mensen verdienen het niet met hun misdaad om ooit nog vrij te komen.

dit is zo'n soort mens, die gaat toch ooit weer de fout in. ( mits hij de kans ervoor krijgt)