Facebook op zijn kop door foto.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Facebook op zijn kop door foto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 23:35

Oke oke, op zijn kop is nogal radicaal misschien, maar ik zag hem voorbij komen en ik denk: Dat moet op bokt :Y)

Nougoed, er staat dus een foto op facebook van een geslacht paard, wat een hoop losmaakt bij mensen. Er word iig flink over gediscussieerd.
Link kan schokkend zijn!
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 480&type=1

Mijn vraag, en dan ook gelijk de stelling, moet het kunnen dat zulke fotos op internet geplaatst worden? Is het niet belachelijk dat dit soort fotos en andere die daar op lijken (ik zie namelijk ook wel eens uitgemergelde kindertjes) zomaar op facebook staan?
Laatst bijgewerkt door TurdusMerula op 14-09-12 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:38

Ik blokkeer de mensen die het nodig vinden om te pas en te onpas smerige dingen te plaatsen, het betreft ook wel hoaxen om mensen maar gewoon te shockeren. 1 foto is voor mij al genoeg om te blokkeren.
Helemaal als iemand het zelfs op mijn prikbord zet, ja daaahaag :+
Heb ik totaal geen behoefte aan, die mensen kunnen beter wat nuttigs dan dan het alleen maar liken...
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-09-12 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:38

Ik zou er even bij zetten, link = schokkend. Er zitten een heleboel tere zieltjes op bokt.

Of zulke fotos op internet moeten? Tuurlijk, dat is de realiteit nou eenmaal. Het zegt meer over de mensen die hun kop in het zand steken omdat het zo zielugh/smerig/bah/eng/ect. dan over de fotos. Of het zo 'in your face' op je facebook wall moet verschijnen? Mwah. Ondanks dat het de harde realiteit is, komt het mijn eetlust niet ten goede als ik net een broodje aan het weg eten ben. Op bokt kies ik er voor om een NSFW link aan te klikken, op mn facebook wall niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-12 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:39

Ik heb deze foto ook gezien op facebook en ook gerapporteerd, walgelijk dat zoiets op facebook komt te staan.

Ik snap überhaupt niet dat zoiets 'kunst' wordt genoemd maar daar gaat het even niet om. Er zitten kinderen van 13 zelfs op facebook en die worden hier ook mee geconfronteerd, ongelofelijk.

Marjo

Re: Facebook op zijn kop door foto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 23:40

Asyaa, bedankt voor de tip, gelijk gedaan.

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:40

Persoonlijk walg ik er van, daar we drie weken geleden onze merrie in hebben laten slapen. Dit soort confrontaties zit ik niet echt om te springen om te zien.
Mooie foto's is niks mis mee, maar al die acties om zoveel mogelijk 'likes' te verzamelen..bah nee!
Sensatiezoekers!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:41

Ik schrok ook al.

Ik heb niks tegen het slachten van paarden, dit paard is dood. Dus ik vind het niet perse zielig.
Maar om dit nou zo in een keer te zien? Schrok me rot, het is toch een heel naar gezicht.

Klopt het nou dat diegene een prijs gewonnen heeft? Want ik vind dit puur een schock foto, totaal niet kunstzinnig, apart of met een mooi effect, compositie? Het is gewoon een dood paard.

Er stond een reactie van een gozer: 'Boeiend, paarden zijn toch poedersuiker.' :') ;')

Dona85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:41

Tsja voor mij hoeven ze het ook niet zo onder mijn neus te wrijven...
Echt leuk om naar te kijken is het zeker niet.
Maar goed, het is aan de orde van de dag, net zoals koeien, schapen, varkens etc. en daar hebben sommige mensen misschien minder last van.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:42

Ik vind het eigenlijk wel een mooie foto. Tsja, bijna iedereen eet vlees (ik niet overigens), en dan hoort dit er toch gewoon bij? Ik snap niet dat mensen daar dan zo geschokt door zijn. Geeft voor mij alleen maar meer aan hoe ver weg we tegenwoordig staan van ons voedsel. Hadden jullie er hetzelfde over gedacht als dit een koe was ipv een paard? Wat is er zo ontzettend erg aan een dood dier?

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:43

Ik snap ten eerste niet dat de foto gewonnen heeft.
Er is niets bijzonders aan en bovenaan mist een stuk been op de foto

Ik heb er ook echt een hekel aan om op dagelijkse basis te worden geconfronteerd met allerlei soorten dieren en menselijk leed.
Helaas heb ik toch vrienden en kennissen op mn FB die dat soort onzin blijven 'like-en' dus kom je er ook niet vanaf.
Belachelijk is het idd. Al komt deze foto vooral naar boven op fb vanwege de discussie en dat is imo wel al een heel
Stuk beter dan klakkeloos overal maar voor op de like knop drukken.

singa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:44

This content is currently unavailable

:(

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:44

Daar gaat het toch niet om fiffill en dona85??

Het gaat erom dat niet iedereen dit onaangekondigd, onvrijwillig onder zijn neus gedrukt wil krijgen!

En zeker geen jonge kinderen die óók op facebook zitten, dáár gaat het om.
Niet of het erger is om koeien of varkens te slachten, en varken bloedend op zijn kop had iedereen net zo gereageerd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:45

NeverGiveUp schreef:

Het gaat erom dat niet iedereen dit onaangekondigd, onvrijwillig onder zijn neus gedrukt wil krijgen!

Niet of het erger is om koeien of varkens te slachten, en varken bloedend op zijn kop had iedereen net zo gereageerd.

Tsja, die jonge kinderen horen imo dan ook niet zonder toezicht op internet.... ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 23:46

Fiffill schreef:
NeverGiveUp schreef:

Tsja, die jonge kinderen horen imo dan ook niet zonder toezicht op internet.... ;)

Dus een meid van 10/11 mag niet zomaar in de pauze even facebook checken omdat er wellicht en schokkende foto op kan staan :?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:47

Tja zo ziet slacht er nu eenmaal uit, kan me er niet druk om maken (en ik ben vegetarier := )

Ze komen niet mooi in pakjes aan bij de Appie.

Van de andere foto's vind ik ook dat die prima kunnen, de wereld en de waarheid is niet altijd mooi en daar wil ik mij niet voor afsluiten. De foto wordt geplaatst via een fotografie page dat is wel iets anders als een hello kitty page natuurlijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:47

Tsja, het is maar net wat je schokkend vindt. :) Imo hoort dit er gewoon bij. Dieren gaan dood en dieren worden geslacht.
Ik snap best dat er mensen zijn die dit liever niet zien, maar het is wel de realiteit. Als kind wist ik dat ook gewoon.

Kids van 10 horen lekker buiten te spelen of iets anders te doen, iig niet op internet rond te hangen, dat deed ik op die leeftijd ook echt niet hoor :) nu was er ook geen FB toen... maar toch ;)
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 13-09-12 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 23:49

Mijn punt is eigenlijk dat ik de laatste tijd steeds meer van die zielige fotos voorbij zie komen, die moet je dan liken omdat je anders geen hart hebt.

En ja, dieren en mensenleed is verschrikkelijk, maar moet dat zo openlijk op facebook (of een andere site)?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:49

Depende schreef:
Van de andere foto's vind ik ook dat die prima kunnen, de wereld en de waarheid is niet altijd mooi en daar wil ik mij niet voor afsluiten. De foto wordt geplaatst via een fotografie page dat is wel iets anders als een hello kitty page natuurlijk.

Maar het is dus niet altijd de waarheid; er worden ook fijn hoaxen verspreid... Net als toen bij de Bonsai kittens. Iemand die er lol in heeft om mensen te shockeren met onzin en smerige dingen.

Ik hoef dat niet op de nieuwspagina van Facebook. Sorry...

Net als geaborteerde foetussen die dan voorbij komen, als ik niet like ben ik een bruut :+
Dat is toch gewoon een zinloze actie? :')
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-09-12 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 23:50

Fiffill schreef:
Tsja, het is maar net wat je schokkend vindt. :) Imo hoort dit er gewoon bij. Dieren gaan dood en dieren worden geslacht.
Ik snap best dat er mensen zijn die dit liever niet zien, maar het is wel de realiteit. Als kind wist ik dat ook gewoon.

Kids van 10 horen lekker buiten te spelen of iets anders te doen, iig niet op internet rond te hangen, dat deed ik op die leeftijd ook echt niet hoor :) nu was er ook geen FB toen... maar toch ;)

Er is een hoop veranderd, kinderen "horen" buiten te spelen, maar zitten veelal achter de pc. Ik kan me niet vinden in je redeneringen, omdat kinderen tegenwoordig gewoon niet veel buiten spelen. Veel kinderen/pubers hebben een smartphone waarmee ze ook op internet gaan enzo...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:50

Hoeft van mij ook niet hoor, maar ik moet zeggen dat ik het eigenlijk nooit voorbij zie komen (maar misschien ligt dat aan m'n FB vrienden).

vuurneon schreef:
Depende schreef:

Maar het is dus niet altijd de waarheid; er worden ook fijn hoaxen verspreid... Net als toen bij de Bonsai kittens. Iemand die er lol in heeft om mensen te shockeren met onzin en smerige dingen.

Alles op het internet was waar toch? :oo :D

Marjoow schreef:
Fiffill schreef:

Er is een hoop veranderd, kinderen "horen" buiten te spelen, maar zitten veelal achter de pc. Ik kan me niet vinden in je redeneringen, omdat kinderen tegenwoordig gewoon niet veel buiten spelen. Veel kinderen/pubers hebben een smartphone waarmee ze ook op internet gaan enzo...

Ja, en omdat het zo is is dat ook maar meteen goed te keuren? Ik ben echt niet zo oud hoor, en die dingen had ik ook allemaal niet. :) Je kunt er ook gewoon voor kiezen om je kinderen geen smartphone te geven.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:51

Depende schreef:
Tja zo ziet slacht er nu eenmaal uit, kan me er niet druk om maken (en ik ben vegetarier := )

Ze komen niet mooi in pakjes aan bij de Appie.

Daar ben ik het ook wel weer mee eens..

Maar het blijft een nare foto, ik ben helemaal niet zo'n truttig persoon met dingen die nou eenmaal minder mooi zijn, maar vind dit niet kunnen. En zeker niet als winnaar van een wedstrijd.

Fifill; Tsja.. Dat is de zaak van de ouders... Ik mocht dit wel en ben blij dat ik zo'n foto niet tegen ben gekomen.
Was érg gevoelig daarmee als klein meisje. Kon al geen muis in een val zien, ik had hier dagen wakker van gelegen vroeger dat weet ik zeker.
Nu weet ik beter natuurlijk, maar dit had ik toen ik een jaar op 10 was helemaal niet leuk gevonden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:52

Ik heb het zelf ook nog maar bij 2 vrienden voorbij zijn komen, zijn wel 2 bijzondere mensen om het maar netjes te zeggen. Die inderdaad geloven dat alles op internet waar is, dat je iets ergs overkomt als je een bepaald bericht niet 10 keer doorstuurd, dat de honger in Afrika opeens over is als je maar genoeg 'liked' etc,..
Zijn geblokkeerd nu.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:54

Ik vraag me dan ook af of kinderen van 10 dit dan wel op hun wall te zien krijgen? Of zitten die dit soort dingen massaal te liken en houden ze het zo zelf in stand?

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:54

vuurneon schreef:
Depende schreef:

Net als geaborteerde foetussen die dan voorbij komen, als ik niet like ben ik een bruut :+
Dat is toch gewoon een zinloze actie? :')

Ben het helemaal met je eens dat het zinloze acties zijn, maar dan ontvriend je die mensen toch? Dat doe ik ook om de kleinste dingen, zoals altijd een volledige naam taggen in elke reactie, hoppa ontvrienden. :+

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 23:56

Nu met die timeline op mijn tablet moet ik Facebook opnieuw uitvinden, maar die mensen zijn wel geblokkeerd. Dus hun rommel komt niet bij mij terecht :D