Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

RoodZonnetje

Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 09:53

Nu dan maar eens met poll ;)

SplashIsLief

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:19

Ik ben er nog niet helemaal over uit -O- Nog steeds niet.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:20

voor mij pvv

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:20

Heino schreef:
Nu dan maar eens met poll ;)

Thanks, ik ben benieuwd of deze Poll erg afwijkt van de Poll bij de vorige verkiezingen :D , ik hoop het wel ;)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:24

Ik stem op partij voor de dieren, is trouwens de eerste keer dat ik mag stemmen, ben vorig jaar 18 geworden :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:26

Groenlinks, ik ben het niet eens met hun visie op onderwijs maar verder komen hun standpunten het meest overeeen met mijn ideeën (en, ze hebben tenminst een visie op onderwijs, dat is al een pluspunt :=). Het wordt voor mij de eerste keer stemmen, helaas kan ik niet fysiek het stemhokje in aangezien ik in het buitenland zit dus nu weet ik nog niet hoe dat gaat!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:27

SP, maar volgens mij was dat wel duidelijk naar voren gekomen in het andere topic :D .

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:29

ik stem net als nathalientjeB PVV

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:34

Wat leuk, een topic hierover. Wilde er ook al 1 openen. Ik kom er namelijk echt niet uit. En zeggen dat ik niet stem durf ik al bijna niet meer want dan word je gelyncht. Ik heb de eerste 5 jaar dat ik mocht stemmen niet gestemd. Ik heb mij er nooit in verdiept, maar het blijft knagen dat het wel een verworven recht is. Toch vind ik het lastig want ik ben het wel met 8 partijen voor 50% eens. Tja kies dan maar eens...

Geen enkele partij springt eruit. Misschien voor die tijd nog even met mijn schoonouders praten, kijken wat zij stemmen en of ze mij met enkele standpunten kunnen helpen.

Vind het voor jonge mensen echt een lastige parcours, want je ziet door de bomen het bos niet meer. En ja ik heb echt op partijsites gekeken, maar daar staan ook triljoen standpunten op en al die standpunten van de 50% partijen lijken op elkaar...

Ik neig overigens ook naar GroenLinks, moet nu nog 1 feit uitzoeken over de hypotheekrenteaftrek en als ik dat gedaan heb kan ik 100% achter mijn stem gaan staan of weer overnieuw beginnen.

1 ding weet ik zeker. Er gaat godsgruwelijk veel tijd in zitten als je ook echt wil weten welke partij waar voor staat en welke partij bij jou past.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:34

Vooralsnog niemand.
Er wordt veel geluld maar alleen maar over hoe hard een ander liegt of hoe fout zijn programma is.

Ben benieuwd waarom jullie een bepaalde partij stemmen?
Ik lees hierboven pvv, kan persoonlijk niet snappen dat iemand nog op geert wil stemmen na al die scene's maar wat is jullie argument?

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:36

Twijfelde tussen sp en pvda is pvda geworden
Pvv en vdd absoluut niet
Vooral wilders niet die zegt heel veel maar doet niks...
En rutte net zo..

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:36

verography schreef:
Wat leuk, een topic hierover. Wilde er ook al 1 openen. Ik kom er namelijk echt niet uit.

Misschien heb je wat aan dit topic: [NM] Stemwijzer

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:37

corrientje doen ze dat allemaal niet?
Het zijn allemaal kontendraaiers.
Ze hebben allemaal hun goede standpunten.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:39

mijn argument is dat ik hem op dit moment heel standpundig vind en hij vast blijft houden aan zijn standpunten...hij is wel diegene die nee heeft gezegd in het catshuis...en ook gister op tv vond ik hem bere sterk overkomen.. de banketstaaf waarmee hij aan tafel zat vond ik hoogst iritant en gave hem amper de kans om uit te praten en liepen door zijn woorden heen te banketstaaf.
maar al met al vind ik van alle partij leiders geert momenteel gewoon de sterktste...en een heel aantal punten van hem vind ik goed
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 04-09-12 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:40

Laatst bijgewerkt door Hilli op 04-09-12 14:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Onnodige afbeeldingen verwijderd

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:40

NathalietjeB schreef:
mijn argument is dat ik hem op dit moment heel standpundig vind en hij vast blijft houden aan zijn standpunten...hij is wel diegene die nee heeft gezegd in het catshuis...en ook gister op tv vond ik hem bere sterk overkomen.. de banketstaaf waarmee hij aan tafel zat vond ik hoogst iritant en gave hem amper de kans om uit te praten en liepen door zijn woorden heen te banketstaaf.
maar al met al vind ik van alle partij leiders geert momenteel gewoon de sterktste...en een heel aantal punten van hem vind ik goed

Ik heb het gisteren niet gezien, maar normaal is Wilders degene die niemand de kans geeft om uit te praten en overal dwars door heen praat. :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:41

mark rutte is wat mij betreft nog de beste politicus :) Dus daar stem ik op

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:43

Daks schreef:
corrientje doen ze dat allemaal niet?
Het zijn allemaal kontendraaiers.
Ze hebben allemaal hun goede standpunten.

Dat is wel zo had ik er bij moeten zeggen maar rutte en al helemaal wilders krijg mijn stem niet
Met een debat lieten rutte en wilders dr anderen nirt uitpraten en.wilders bleef overal maar doorheen bleren
Nee bedankt
Ik heb eigenlijk zowieso de schurft aan de hele politiek hierzo
Maar ik moet me.stem niet verloren laten gaan dus dan.pvda :) vind ik persoonlijk net wat sterker dan de sp

verootjoo

NathalietjeB schreef:

Ik vind die vasthoudendheid anders echt een slechte eigenschap voor een politicus := Je komt nergens als je alleen blijft vasthouden aan je eigen standpunten. Een beetje openstaan voor andermans punten, of iig er naar luisteren scheelt al een hoop.
Geert Wilders is gewoon bar eigenwijs en er is niet mee samen te werken... En dat is wel de bedoeling van een democratie.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-09-12 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Ik ben ook benieuwd hoe iemand in g*dsnaam nog vertrouwen kan hebben in Wilders ... Hebben jullie de debatten en de politieke ontwikkelingen überhaupt wel gevolgd??

Allemaal kontendraaiers? De enige mensen die dat inmiddels hebben bewezen zijn Wilders en Rutte!
Wilders laat in de onderhandelingen al zijn goeie punten vallen voor zijn hoofdpunt: de moslims onderdrukken/verwijderen in/uit NL. De goeie punten van de PVV zijn enkel bedoeld om zieltjes te winnen en om mee te onderhandelen. Ik vind hem daarbij ook nog eens in en in slecht overkomen. Als hij hier premier zou worden, worden we door de hele wereld uitgek*tst; wat zou dat met de economie doen denk je..?

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:44

Ik twijfel tussen de VVD en de PVDA. Ik stemde voorgaande keren op Mark Rutte, ben het eens met zijn ideen en hij is wat mij betreft een sympatiek man die waarmaakt wat hij zegt, of dat tenminste probeert.
Nu vind ik Samsom ook wel goed overkomen, lijkt me een fanatieke politicus, dat mag ik wel. Iemand die zijn ideen waar wil maken en goede ideen heeft. Twijfel nog een beetje. Ik kijk ook naar de desbetreffende politicus, je kunt het wel eens zijn met de ideen maar hij of zij moet ze ook nog maar uitvoeren. ;)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 10:45

verootjoo schreef:
NathalietjeB schreef:

Ik vind die vasthoudendheid anders echt een slechte eigenschap voor een politicus := Je komt nergens als je alleen blijft vasthouden aan je eigen standpunten. Een beetje openstaan voor andermans punten, of iig er naar luisteren scheelt al een hoop.
Geert Wilders is gewoon bar eigenwijs en er is niet mee samen te werken... En dat is wel de bedoeling van een democratie.

Amen. _/-\o_

Debbie00

Ik ben er nog niet over uit. Ik denk SP of PVDA.

Daks

is het moeilijk om een ander zijn mening te respecteren??

Ik zei toch ook allemaal.
Maar goed de discussie zal altijd welles nietus blijven zowel hier als in den haag.

quera

Ik kan helaas dit jaar niet stemmen. :) heb het dit jaar ook niet gevolgd doordat ik toch niet ging stemmen