Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:15

Huertecilla schreef:
Karl66 schreef:
Hij heeft nog zoveel beroepsmogelijkheden dat er eigenlijk geen andere verklaring te verzinnen is, dan de angst om de details in de openbaarheid te krijgen.


Dat vind ik een behoorlijk valse verdachtmaking Karl.

Ik vind het volstrekt geloofwaardig dat die man zegt dat ze in de poep kunnen zakken en verder wil leven.
Dat kwali-tijd van leven hem meer waard is dan het echt eindeloze gezeur van zich verdedigen tegen een spook van verdachtmakingen en verklaringen tig jaar na dato.

´Honi soit qui mal y pense.´ geldt zeér zeker ook voor jou Karl.


Bovenstaande is niet zozeer mijn mening, maar de mening van ingevoerden uit de wielersport, om maar even één reactie aan te halen: http://inrng.com/2012/08/lance-armstrong-quits/

Dit is denk ik een behoorlijke heldere samenvatting van de zaak.

En dat de kwaliteit van leven zo belangrijk is, klinkt we leuk. Maar er wordt daarbij even vergeten dat hij een professioneel sporter is, die daarmee zijn geld verdient, zijn bedrijven, zijn stichting promoot en, in zijn geval niet geheel onbelangrijk, zichzelf promoot als potentieel politicus. Dan is het wel heel gemakkelijk opgeven, nadat hij het op juridische vormgronden niet tegen kon houden.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:36

Cool, nu krijgt Ulrich een aantal titels van Armstrong.
Die Ulrich die al betrapt is op gebruik van doping. Hoe krom kan het zijn?

Stoof

Berichten: 1308
Geregistreerd: 17-05-09
Woonplaats: Tessenderlo, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:37

Alane schreef:
Cool, nu krijgt Ulrich een aantal titels van Armstrong.
Die Ulrich die al betrapt is op gebruik van doping. Hoe krom kan het zijn?


Gaat het dan niet naar degene na hem?

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:43

Tosca2 schreef:
Alane schreef:
Cool, nu krijgt Ulrich een aantal titels van Armstrong.
Die Ulrich die al betrapt is op gebruik van doping. Hoe krom kan het zijn?


Gaat het dan niet naar degene na hem?

Nope want anders was Ulrich die klassering afgepakt en dat is (nog) niet gebeurd. Dusss krijgt Ulrich die titels.

edit: Bjarne Riis die zelf heeeft toegegeven doping te hebben gebruikt tijdens de Tour de France die hij won, blijft als winnaar in de boeken staan.

Hoe krom kan het recht zijn?

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: België

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 02:20

Wat een ophef weer over die doping zeg.. Ik denk dat het allemaal een béétje over the top is. Oke, er gaat veel geld om in topsport, en ik geloof zeker in onfaire zaakjes achter de schermen, maar ik denk dat 'doping' daar echt maar een minigedeelte van is. Daarbij, als het klopt dat er zoveel andere renners evengoed van dat spul gebruikt hebben (hoewel ik al hoorde dat medicatie heel vaak ook als doping wordt gezien, de stomste dingen eerst), dan slaat deze klopjacht op deze ene renner nergens op hoor.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 07:07

Moet je voor de gein eens uitzoeken wie van de toenmalige top tien niet links of rechtsom betrokken is geweest bij een doping schandaal... Naar wie moet de trui dan? Ullrich? Vino? Virengue? Basso?
Laat me niet lachen.

Schoon of niet schoon, kanker overwinnen en 7 x de tour winnen is knap.
Laat die man met rust!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 07:35

Overigens is het een échte heksenjacht. Steen om je nek en de rivier in, als je verzuipt ben je onschuldig.

Net als Contador. Geschorst omdat ze niet kunnen bewijzen dat hij wél heeft gebruikt

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 08:43

Volgens de kranten van vandaag zullen diverse bedrijven, miljoenen van hem gaan claimen. Amstrong moet er toch aardig zeker van geweest zijn dat hij de zaak niet zou winnen.

Maar wat een geld is ermee gemoeid zeg :oo Kan me voorstellen dat je dan naar doping grijpt.

Doma_clasica

Berichten: 347
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: on holiday around the world

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:12

Ik begrijp wel dat Armstrong zijn gevecht om onschuld te bewijzen beu is. Het leven gaat verder en hij kan zich beter focussen op de toekomst. En of hij nu wel of niet gebruikt heeft is eigenlijk niet zo zeer belangrijk. Het gaat er om of het te bewijzen is. Het kan toch niet zo zijn omdat anderen zeggen dat hij gebruikt heeft hij daarom schuldig wordt bevonden. Ik vind dat men met echt bewijs moet komen. Ik geloof zeker wel dat hij niet clean is maar ze zullen toch echt met positieve testen moeten komen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:32

Karl66 schreef:
Dit is denk ik een behoorlijke heldere samenvatting van de zaak.


Ook een behoorlijk gekleurd stuk vind ik persoonlijk.

Citaat:
Dan is het wel heel gemakkelijk opgeven, nadat hij het op juridische vormgronden niet tegen kon houden.


Of misschien heeft hij gewoon weinig vertrouwen in het Amerikaanse rechtsysteem? (Hoe zou het komen?)

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:59

Doma_clasica schreef:
Ik geloof zeker wel dat hij niet clean is maar ze zullen toch echt met positieve testen moeten komen.



Ik geloof in onschuld tot het tegendeel bewezen is.

In dit geval is onschuld bewezen: zijn oude stalen zijn schoon zelfs met de huidige normen getest.

Als ík Armstrong was, emigreerde ik uit dat :r land.

´Honi soit qui mal y pense´
en ga verder met kwali-tijd van leven.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:02

stef schreef:
Schoon of niet schoon, kanker overwinnen en 7 x de tour winnen is knap.


en levert op dat zijn leven kapot gemaakt wordt.

Ook hier op Bokt zie je hoe snel men klaar staat met veroordelingen en valse opmerkingen op basis van aannames.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:39

Mijn persoonlijke mening is dat hij gewoon lekker de tourwinnaar moet blijven, want hij werd winnaar in een tijd waarin iedereen gebruikte en wielrennen echt een farce was geworden. Maar dat wil niet zeggen dat ik de Amstrong PR machine maar klakkeloos volg.

Ja, het klopt, je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Vandaar dat hij zijn onschuld had kunnen bepleiten, daarna binnen de VS zelf nog een beroepsmogelijkheid had gehad, daarna nog bij het CAS in beroep had kunnen gaan en als dat niet was gelukt naar een civiele rechter met alle beroepsmogelijkheden kunnen gaan. Alleen heeft hij ervoor gekozen om de voorgetelde straf te accepteren, waardoor het sportjuridisch als een schuldbekentenis wordt gezien en hij dus schuldig is. De claim dat hij onschuldig is, maar geen kans op een eerlijk proces heeft, is alleen maar Amstrong PR. Wellicht is de USADA bevooroordeeld, maar daarna zijn er nog heel veel beroepsmogelijkheden bij andere instanties waar dat gewoon niet voor geldt.

De tweede Amstrong PR leugen is dat hij alleen aangeklaagd is op basis van de verklaringen van een paar rancuneuze ex collega's. Dat is ook niet waar. De aanklacht gaat ook over een verdwenen! positieve test op EPO in de ronde van Zwitserland en op de waardes van zijn bloedpaspoort in 2009 en 2010. Maar door niet op deze zaken in te gaan en te focussen op die rancuneuze ex collega's probeert zijn kamp twijfels te zaaien over de betrouwbaarheid van de aanklacht. Maar er is gewoon feitelijk bewijs, dat de USADA bereid was te presenteren.

Daarnaast zijn er dus die getuigenverklaringen. Alleen zijn er meer dan 10 ex collega's en ex teammedewerkers die tegen hem getuigd hebben. Een getuigenverklaring is gewoon een algemeen geaccepteerde vorm van bewijs en als meer dan 10 mensen onafhankeljk van elkaar verklaren allerlei handelingen gezien en meegemaakt te hebben, dan kan je dat echt niet meer afdoen als een paar rancuneuze ex collega's, die hun eigen dopingstraatje proberen schoon te vegen. En de USADA was gewoon bereid om deze veklaringen bij de verschillende instanties te laten toetsen.

Als laatste, de aanklacht gaat niet alleen over het dopinggebruik van Amstrong, waar door zijn PR machine op gefocust wordt. Daarin was hij één van de velen en zou de focus op hem terecht als heksenjacht gezien kunnen worden. Maar de aanklacht gaat ook over het verplichten van zijn teamleden om te gebruiken, het verstrekken van doping aan zijn teamleden en het opbouwen van een organisatie die structureel dopinggebruik mogelijk maakte. Daarmee gaat het er niet alleen om dat hij een gebruiker is geweest, maar dat hij één van de mensen is geweest die het excessieve gebruik van doping in het peloton heeft aangejaagd. Dat maakt de zaak echt anders dan een zaak tegen een individuele renner die alleen maar gebruikt heeft.

Tenslotte nog een opmerking dat hij nooit betrapt is, dat geldt voor meer sporters die ook veroordeeld zijn op andere vormen van bewijs. Denk bijvoorbeeld aan een Valverde, die twee jaar geschorst is, enkel vanwege het feit dat zijn naam op een lijst van een dopingdokter voorkwam.

Ja Amstrong heeft kanker overwonnen en is daarna de strijd aangegaan om weer een topsporter te worden en ja, hij doet hele goede dingen met de Livestrong foundation. Maar dat wil niet zeggen dat wij dan onze ogen maar moeten sluiten voor de mindere kanten van hem en accepteren dat wetten niet voor hem hoeven te gelden.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 13:46

Karl66 schreef:
Ja, het klopt, je bent onschuldig tot het tegendeel bewezen is. Vandaar dat hij zijn onschuld had kunnen bepleiten,


Je hoeft je onschuld dus niet te bepleiten! Of ten minste, dat zou niet moeten.

Citaat:
De claim dat hij onschuldig is, maar geen kans op een eerlijk proces heeft, is alleen maar Amstrong PR. Wellicht is de USADA bevooroordeeld, maar daarna zijn er nog heel veel beroepsmogelijkheden bij andere instanties waar dat gewoon niet voor geldt.


Vind je? Ik heb dat namelijk niet gebaseerd op ook maar iets van de zaak van Armstrong - het is meer mijn kennis over de opvatting van 'eerlijk proces' in de VS in het algemeen.

Citaat:
Tenslotte nog een opmerking dat hij nooit betrapt is, dat geldt voor meer sporters die ook veroordeeld zijn op andere vormen van bewijs. Denk bijvoorbeeld aan een Valverde, die twee jaar geschorst is, enkel vanwege het feit dat zijn naam op een lijst van een dopingdokter voorkwam.


En dat is een goedprating voor wat precies? Het lijkt mij vooral te onderstrepen dat men het proceduretechnisch niet zo nauw neemt met rechtsbeginselen.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:32

Citaat:
Je hoeft je onschuld dus niet te bepleiten! Of ten minste, dat zou niet moeten.


Dus als ik morgen beschuldigd word van moord omdat er tien getuigen zijn die mij hebben schieten, dan hoef ik mijn onschuld niet te bepleiten? In elke rechtstaat zou ik dan gewoon veroordeeld worden en als ik dat niet wil, dan zal ik echt mijn onschuld moeten bepleiten en redelijke twijfel moeten zaaien bij die verklaringen. De basis van elke rechtstaat is juist dat je wel je onschuld kan bepleiten. Maar ook dat het niet hoeft, alleen zal je dan ook de consequenties daarvan moeten accepteren.

Citaat:
Vind je? Ik heb dat namelijk niet gebaseerd op ook maar iets van de zaak van Armstrong - het is meer mijn kennis over de opvatting van 'eerlijk proces' in de VS in het algemeen.


Dit gaat om olympische en dus internationale sporten. Een groot deel van zijn beroepsmogelijkheden liggen dus buiten de VS. Daarnaast is het de maar vraag of je als selfmade, multimiljonaire, republikeinse politieke kandidaat die oneerlijke procesgang in de VS voor of tegen je hebt.

Citaat:
En dat is een goedprating voor wat precies? Het lijkt mij vooral te onderstrepen dat men het proceduretechnisch niet zo nauw neemt met rechtsbeginselen.



Nee, dat wil niets anders zeggen dan dat je niet altijd veroordeeld hoeft te worden als je met een rokend pistool in je hand naast een moordslachtoffer staat. En dat je niet altijd vrijgesproken hoeft te worden als je niet met een rokende pistool in je hand naast het slachtoffer gevonden bent. Omdat ander bewijsmateriaal net zo rechtsgeldig kan zijn.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 14:44

Karl66 schreef:
Dus als ik morgen beschuldigd word van moord omdat er tien getuigen zijn die mij hebben schieten, dan hoef ik mijn onschuld niet te bepleiten?


Je verdraait de boel opzettelijk. Het gaat erom dat het niet-voeren van een verdediging geen bewijs is van schuld. En...

Citaat:
In elke rechtstaat zou ik dan gewoon veroordeeld worden en als ik dat niet wil, dan zal ik echt mijn onschuld moeten bepleiten en redelijke twijfel moeten zaaien bij die verklaringen.


Dit bv: je hoeft je onschuld niet te bepleiten, alleen het vermoeden van schuld weg te nemen. Je onschuld bepleiten kan een hele efficiente manier zijn om dat te doen (een goed alibi bv.) Maar het hoeft niet. Als je voldoende aannemelijk kunt maken dat die 10 vooropgezet liegen, en dat is het enige bewijsmateriaal, dan hoef je niet verder te bewijzen dat je onschuldig bent: het wettig en overtuigend bewijs van schuld vervalt en dat is voldoende.

Citaat:
Daarnaast is het de maar vraag of je als selfmade, multimiljonaire, republikeinse politieke kandidaat die oneerlijke procesgang in de VS voor of tegen je hebt.


Het is niet bepaald een 'republikeinse politieke kandidaat' natuurlijk.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:00

Het vermoeden van schuld wegnemen is gewoon één vorm van onschuld bepleiten. Alleen weigert hij zijn onschuld te bepleiten en op de beschuldigingen in te gaan. Dan kan hij in de pers zijn onschuld wel vasthouden onder het motto dat het nationale anti dopingagentschap niet het recht heeft om dopingbeschuldigingen tegen hem te onderzoeken (hoe zo niet? Daar is een anti doping agentschap toch voor? En wat maakt Lance Armstrong zo bijzonder dat er voor hem als sporter andere regels gelden?) Dan kan hij in de pers wel blijven focussen op een deel van de aanklacht en die kleiner te maken, door te beweren dat het om een paar rancuneuze ex teamleden gaat, die hun eigen straatje proberen schoon te vegen. Maar er is heel veel direct en indirect bewijs tegen hem, waar hij in een hoorzaak niet op in wil gaan. Maar als je je onschuld niet wilt bepleiten (in wat voor vorm dan ook), dan moet je ook niet zeuren als je veroordeeld wordt als dopingzondaar en als gevolg een levenslange schorsing krijgt. In de pers kan je wel PR bedrijven, maar geen rechtzaak winnen.

Veel mensen gaan (onder motto "hij is een held en moet een held blijven") wel heel gemakkelijk aan al het bewijs voorbij. En door de rechtzaak niet te accepteren en in de pers zijn PR te blijven bedrijven, ziet hij kans dat gevoel over hem te versterken. Hij zal dan ook wel gek zijn om zich in een rechtzaak met al dat bewijs om de oren te laten slaan.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:03

Huertecilla schreef:
Doma_clasica schreef:
Ik geloof zeker wel dat hij niet clean is maar ze zullen toch echt met positieve testen moeten komen.



Ik geloof in onschuld tot het tegendeel bewezen is.

In dit geval is onschuld bewezen: zijn oude stalen zijn schoon zelfs met de huidige normen getest.

Als ík Armstrong was, emigreerde ik uit dat :r land.

´Honi soit qui mal y pense´
en ga verder met kwali-tijd van leven.


Ik ben het zelden met HC eens, maar vandaag wel!! :D

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:04

Karl66 schreef:
Het vermoeden van schuld wegnemen is gewoon één vorm van onschuld bepleiten.


Volstrekt niet.

Citaat:
Veel mensen gaan (onder motto "hij is een held en moet een held blijven") wel heel gemakkelijk aan al het bewijs voorbij.


Ik lees hier voorzichtig wat projectie? Ik heb dat motto niet genoemd in elk geval.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:08

"Volstrekt niet" is nou niet bepaald een inhoudelijk beargumenteerde reactie, dus ik zou zeggen leg uit waarom dat geen vorm van onschuld bepleiten is.

Ik zeg bewust "veel mensen", je mag je daardoor aangesproken voelen, maar dat is helemaal aan jezelf.

Eigenlijk is dit wel een hele grappige discussie. Er gebeurt namelijk precies wat Armstrong ook de hele tijd doet. Vooral niet ingaan op het bewijs tegen hem, maar andere punten zoeken en daar de discussie naartoe proberen te leiden. Ik zou het wel leuk vinden als mensen nou ook eens op het bewijs tegen hem ingaan. Waarbij ik me uberhaupt afvraag of veel mensen wel weten welk bewijs er tegen hem is?

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:20

Karl66 schreef:
"Volstrekt niet" is nou niet bepaald een inhoudelijk beargumenteerde reactie, dus ik zou zeggen leg uit waarom dat geen vorm van onschuld bepleiten is.


Volgens mij had ik dat gedaan, al in de post daarvoor. Ook uit de rest van je post kreeg ik niet de indruk dat je erg op zoek was naar inhoudelijk beargumenteerde reacties. Dus ik dacht, ik beperk me tot de essentials.

Maar, simpel gezegd: er lopen een heleboel duistere types rond waarvan iedereen weet dat ze rottigheid uithalen, maar die simpel nooit zijn veroordeeld wegens gebrek aan bewijs. Die bepleiten hun onschuld niet, ze schieten vooral gaten in het bewijsmateriaal tegen hen.

Onschuld bepleiten is stellen 'ik heb het niet gedaan.' Een veroordeling voorkomen kan al met 'zelfs al zou ik het gedaan hebben, jullie kunnen het niet bewijzen.'
Iets heel anders.

Citaat:
Waarbij ik me uberhaupt afvraag of veel mensen wel weten welk bewijs er tegen hem is?


Ik heb werkelijk geen flauw idee. Ik las alleen jouw 'heldere samenvatting van de zaak' om een beetje een indruk te krijgen, en kreeg toen zo'n ontzettend vooringenomen stuk dat ik er op reageerde. En met je conclusie dat het 'gemakkelijk opgeven' is ben ik het niet eens. Jij wilt het opgeven van hem uitleggen als bewijs van schuld en dat is het niet.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 17:48

de hele wereld is corrupt !


(dat is het enige wat ik erover kwijt kan/wil)

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:09

Citaat:
Maar, simpel gezegd: er lopen een heleboel duistere types rond waarvan iedereen weet dat ze rottigheid uithalen, maar die simpel nooit zijn veroordeeld wegens gebrek aan bewijs. Die bepleiten hun onschuld niet, ze schieten vooral gaten in het bewijsmateriaal tegen hen.


Misschien verdenken ze hem ook wel van het feit dat hij zijn vrouw slaat. Maar vervolgen ze hem niet, omdat ze het niet kunnen bewijzen. Alleen gaat het in deze situatie om iets anders. De USADA heeft wel bewijs tegen hem en willen dus een zaak aanspannen. Op dat moment zijn er drie mogelijkheden. Hij kan er voor kiezen om de aanklacht en voorgestelde straf te accepteren. Of hij kan proberen zijn onschuld te bewijzen en winnen. Of hij kan proberen zijn onschuld te bewijzen en verliezen, waarna hij wellicht dezelfde straf of ook een lichtere straf kan krijgen. Hij heeft gekozen voor optie 1, met als consequentie dat hij nu als dopingzondaar is veroordeeld, met als straf levenslange uitsluiting.

Het is trouwens wel weer knap dat je zonder de feiten te kennen voor jezelf een mening hebt gevormd. En vooral bijzonder grappig dat je dan ook nog eens gaat beweren dat jij de indruk hebt dat ik niet op zoek ben naar inhoudelijk beargumenteerde reacties. Vooral omdat die indruk fout is en dat je dat had kunnen weten als je het gevraagd had.

Ik vind het prima dat je niet onderbouwde, niet op feiten of kennis gebaseerde meningen hier neerplempt, maar verwacht dan niet dat ik je erg serieus neem.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Armstrong dreigt alle Tour de France titels te verliezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:19

Heksen jacht.
Vermoedelijk hebben de overigen renners toendertijd net zo goed doping gebruikt.
Wie krijgt dan de titel?
Armstrong zijn stalen zijn steeds schoon bevonden nu ook weer, hij is dus of heel slim bezig geweest,
dan wel schoon.

Aangezien ik net zo veel vertrouwen heb in het "schoon" zijn van de rest van het peleton,
zou ik zeggen, laat hem lekker die zeges houden.
Denk zeker dat er 7 jaar geleden, weinig schone renners rondreden.

En er daar inderdaad wel het idee heerst, wat je niet kan vinden is geen doping, maar allicht
alleen prestatie bevorderend.

Waarom hij dan toegeeft? Ach of hij heeft het wel gedaan, of hij heeft geen zin in het hele circus,
geen idee.

En als hij gebruikt heeft moet ik hem nageven dat hij het met zijn staf dan wel heel netjes uitgekiend had.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 18:38

Karl66 schreef:
Citaat:
Maar, simpel gezegd: er lopen een heleboel duistere types rond waarvan iedereen weet dat ze rottigheid uithalen, maar die simpel nooit zijn veroordeeld wegens gebrek aan bewijs. Die bepleiten hun onschuld niet, ze schieten vooral gaten in het bewijsmateriaal tegen hen.


Misschien verdenken ze hem ook wel van het feit dat hij zijn vrouw slaat. Maar vervolgen ze hem niet, omdat ze het niet kunnen bewijzen. Alleen gaat het in deze situatie om iets anders. De USADA heeft wel bewijs tegen hem en willen dus een zaak aanspannen. Op dat moment zijn er drie mogelijkheden. Hij kan er voor kiezen om de aanklacht en voorgestelde straf te accepteren. Of hij kan proberen zijn onschuld te bewijzen en winnen. Of hij kan proberen zijn onschuld te bewijzen en verliezen, waarna hij wellicht dezelfde straf of ook een lichtere straf kan krijgen. Hij heeft gekozen voor optie 1, met als consequentie dat hij nu als dopingzondaar is veroordeeld, met als straf levenslange uitsluiting.

Het is trouwens wel weer knap dat je zonder de feiten te kennen voor jezelf een mening hebt gevormd. En vooral bijzonder grappig dat je dan ook nog eens gaat beweren dat jij de indruk hebt dat ik niet op zoek ben naar inhoudelijk beargumenteerde reacties. Vooral omdat die indruk fout is en dat je dat had kunnen weten als je het gevraagd had.

Ik vind het prima dat je niet onderbouwde, niet op feiten of kennis gebaseerde meningen hier neerplempt, maar verwacht dan niet dat ik je erg serieus neem.



Hij hoeft zijn onschuld niet te bewijzen, de anderen moeten zijn schuld bewijzen. Dat is heel wat anders.
Ik vind dat er alleen maar verliezers zijn, Armstrong verliest zijn titels
En USADA haar geloofwaardigheid en aanzien.

Armstrong kan dann theoretisch schuldig bevonden zijn, maar ik vermoed dat men hem altijd zal blijven zien als Tour Winaar die er bijgelapt is door een instantie die niets beter te doen heeft dan de ene te betichten van doping gebruik, en de titel te geven aan een andere doping gebruiker.
Grappig is en blijft dat Bjarne Riis, die toegegeven heeft doping te hebben gebruikt tijdens de tour, zijn titel mag houden.
Bye bye geloofwaardigheid.

Voor mij is Armstrong onschuldig (en ik heb helemaal niets met wielrennen, tour de france of iets wat er op lijkt)
En de USADA is een medewerker (of misschien wel meerdere) rijker die kunnen pochen op verjaardagen dat ze Armstrong erbij gelapt hebben en ervoor gezorgd hebben dat enkele sponsoren zich terug willen trekken en de doelen van Armstrong niet langer willen sponsoren.