Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
demo_love schreef:Voor.
Ik vind dat ieder die keuze voor zich moet maken. Keer de vraag om: waarom niet? Een ongeboren kind beseft niks en lijdt ook niet, dus daarvoor zou ik het niet laten. Kijk dan naar je eigen geluk en dat van je (eventuele?) partner.
Citaat:dan ben ik echt tegen. Je ondergaat de consequenties maar van je luiheid. Het is tenslotte toch een leven waar je mee te maken hebt.
NinaCharlie schreef:Als mensen te lui zijn om voorbehoedsmiddelen gebruiken, en daar wél voorgelicht voor zijn (dus niet zoals in 3e wereldlanden, waar velen niets weten of willen weten van bijvoorbeeld condoom) en dan abortus laten plegen zovan 'oeps, we zijn zwanger, dát was niet de bedoeling' dan ben ik echt tegen. Je ondergaat de consequenties maar van je luiheid.
NinaCharlie schreef:Als mensen te lui zijn om voorbehoedsmiddelen gebruiken, en daar wél voorgelicht voor zijn (dus niet zoals in 3e wereldlanden, waar velen niets weten of willen weten van bijvoorbeeld condoom) en dan abortus laten plegen zovan 'oeps, we zijn zwanger, dát was niet de bedoeling' dan ben ik echt tegen. Je ondergaat de consequenties maar van je luiheid. Het is tenslotte toch een leven waar je mee te maken hebt.
Stel het komt écht ongelegen, je hebt geen plaats, geld, tijd, e.d. tja, dan ben ik voor, want ik vind het beter dat je abortus laat plegen dan dat je toch een kind neemt en er niet goed voor kan zorgen
Parkietjee_ schreef:Voor.![]()
Het klinkt misschien bot, maar ik vind dat de ouders daar de keus over hebben. Zo'n foetus lijdt niet en maakt het allemaal niet mee. Het is eerder zieliger als je als ongewenst kind wordt geboren.
NinaCharlie schreef:Als mensen te lui zijn om voorbehoedsmiddelen gebruiken, en daar wél voorgelicht voor zijn (dus niet zoals in 3e wereldlanden, waar velen niets weten of willen weten van bijvoorbeeld condoom) en dan abortus laten plegen zovan 'oeps, we zijn zwanger, dát was niet de bedoeling' dan ben ik echt tegen. Je ondergaat de consequenties maar van je luiheid. Het is tenslotte toch een leven waar je mee te maken hebt.
Stel het komt écht ongelegen, je hebt geen plaats, geld, tijd, e.d. tja, dan ben ik voor, want ik vind het beter dat je abortus laat plegen dan dat je toch een kind neemt en er niet goed voor kan zorgen
Vulina schreef:Zo niet, dan had je maar eerder na moeten denken.