Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Appelmoes_11

Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 16:57

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Onderbouwing is ook altijd mooi meegenomen :j

Oreo

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:25

Pffff, moeilijke vraag. In SOMMIGE gevallen ben ik zeker voor. Ik denk dat het sowieso goed is dat mensen de keus hebben, want in wat voor leven komt een ongewenst kind anders soms terecht?

Mieke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:29

Voor.

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:31

Oreo schreef:
Pffff, moeilijke vraag. In SOMMIGE gevallen ben ik zeker voor. Ik denk dat het sowieso goed is dat mensen de keus hebben, want in wat voor leven komt een ongewenst kind anders soms terecht?

Mee eens :j

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:34

Voor.
Ik vind dat ieder die keuze voor zich moet maken. Keer de vraag om: waarom niet? Een ongeboren kind beseft niks en lijdt ook niet, dus daarvoor zou ik het niet laten. Kijk dan naar je eigen geluk en dat van je (eventuele?) partner.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:35

overal zitten voor en nadelen aan..........dus ook aan abortus

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:37

demo_love schreef:
Voor.
Ik vind dat ieder die keuze voor zich moet maken. Keer de vraag om: waarom niet? Een ongeboren kind beseft niks en lijdt ook niet, dus daarvoor zou ik het niet laten. Kijk dan naar je eigen geluk en dat van je (eventuele?) partner.

Hier ben ik het volledig mee eens. :j Ook voor dus.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:39

Als mensen te lui zijn om voorbehoedsmiddelen gebruiken, en daar wél voorgelicht voor zijn (dus niet zoals in 3e wereldlanden, waar velen niets weten of willen weten van bijvoorbeeld condoom) en dan abortus laten plegen zovan 'oeps, we zijn zwanger, dát was niet de bedoeling' dan ben ik echt tegen. Je ondergaat de consequenties maar van je luiheid. Het is tenslotte toch een leven waar je mee te maken hebt.

Stel het komt écht ongelegen, je hebt geen plaats, geld, tijd, e.d. tja, dan ben ik voor, want ik vind het beter dat je abortus laat plegen dan dat je toch een kind neemt en er niet goed voor kan zorgen

Ojajoh

lopen genoeg topics over, even de zoekfunctie gebruiken

Parkietjee_

Voor. :)

Het klinkt misschien bot, maar ik vind dat de ouders daar de keus over hebben. Zo'n foetus lijdt niet en maakt het allemaal niet mee. Het is eerder zieliger als je als ongewenst kind wordt geboren.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:41

Citaat:
dan ben ik echt tegen. Je ondergaat de consequenties maar van je luiheid. Het is tenslotte toch een leven waar je mee te maken hebt.

ook dan ben ik voor, want ongewilde kinderen zijn er al genoeg.

(maar ben het eens dat het niet als voorbehoedsmiddel gezien zou moeten worden)

Maar inderdaad deze discussie is al zooooooovaak geweest

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:41

Voor. Het is in sommige gevallen beter dat een kind niet geboren wordt, leefomgeving, geld, leeftijd enz. :j

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:42

Ik weet het niet. Voor in opzicht van dat een kind zo gekomen is door omstandigheden waarin ik ook geen kind zou willen opvoeden (verkrachting, tienerzwangerschap, etc) maar ik denk dat emotioneel een abortus plegen heel zwaar is. Toch vind ik dat iedereen een keus zou moeten krijgen. Er zijn ook andere oplossingen zoals adoptie of pleeggezin maar dat lijkt mij emotioneel ook heel zwaar dus eigenlijk ja, dat je de keus kan krijgen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:43

NinaCharlie schreef:
Als mensen te lui zijn om voorbehoedsmiddelen gebruiken, en daar wél voorgelicht voor zijn (dus niet zoals in 3e wereldlanden, waar velen niets weten of willen weten van bijvoorbeeld condoom) en dan abortus laten plegen zovan 'oeps, we zijn zwanger, dát was niet de bedoeling' dan ben ik echt tegen. Je ondergaat de consequenties maar van je luiheid.

Ja? Dus je kind is ernstig ongewenst, maar omdat je de consequenties van je daden maar onder ogen moet komen moet het kind dan toch willens en wetens op aarde gezet worden??
Flauwekul. Liever een kind niet laten komen dan het wel laten komen terwijl het ernstig ongewenst is (en wellicht geen ideale toekomst tegemoet gaat).

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:43

NinaCharlie schreef:
Als mensen te lui zijn om voorbehoedsmiddelen gebruiken, en daar wél voorgelicht voor zijn (dus niet zoals in 3e wereldlanden, waar velen niets weten of willen weten van bijvoorbeeld condoom) en dan abortus laten plegen zovan 'oeps, we zijn zwanger, dát was niet de bedoeling' dan ben ik echt tegen. Je ondergaat de consequenties maar van je luiheid. Het is tenslotte toch een leven waar je mee te maken hebt.

Stel het komt écht ongelegen, je hebt geen plaats, geld, tijd, e.d. tja, dan ben ik voor, want ik vind het beter dat je abortus laat plegen dan dat je toch een kind neemt en er niet goed voor kan zorgen

mee eens :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:44

Parkietjee_ schreef:
Voor. :)

Het klinkt misschien bot, maar ik vind dat de ouders daar de keus over hebben. Zo'n foetus lijdt niet en maakt het allemaal niet mee. Het is eerder zieliger als je als ongewenst kind wordt geboren.

Ouders hebben ook de keuze om iets te gebruiken om het te voorkomen..
Ik ben tegen, mids er een érg goede reden voor is (verkrachting etc) Zo niet, dan had je maar eerder na moeten denken.
En dan ga ik uit van de gewone doorsnee Nederlander.

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-12 17:44

Ik had gezocht, maar kwam eigenlijk alleen maar persoonlijke verhalen en grapjes tegen. Moet ook eerlijk bekennen dat ik niet verder heb gekeken dan de eerste paar pagina's :o

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:26

Voor.

Techniek van de eeuw? Mag ik dat zeggen?

NinaCharlie schreef:

Zo makkelijk om dat te zeggen. Maar een man dumpt zijn prutje en een vrouw heeft er tot haar "dood" mogelijk last van. En wie ben jij om te bepalen of er sprake is van geen plaats, tijd, geld, e.d.?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:29

eens...wat iemand anders als 'haalbaar' stelt, kan ik wel als totaal onhaalbaar stellen

Daarbij genoeg jonge vrouwen die geen kids willen. En nee je wordt niet zomaar effe gesteriliseerd. Dus iedere wip is een risico. Dus dan maar geen seks omdat je geen kids wilt?

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:35

Vulina schreef:
Zo niet, dan had je maar eerder na moeten denken.

Het gaat niet over het nemen van een puppy..
Een ongewenst kind breng je iets moeilijker naar het asiel als toch inderdaad echt niks blijkt te zijn voor de kersverse ouders. Uiteraard is er dan nog de optie om het kind ter adoptie aan te bieden, maar ik weet niet of iemand 9 maanden met een kind rond wil lopen en hier rekening mee wil houden, terwijl ze totaal niks voor het kind voelt en het liever arm dan rijk is. Mensen die geen kinderen willen mogen geen abortus omdat anderen vinden dat dat onzin is???
Dat vind ik dan weer onzin ;)

joelledsr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:36

Helaas ben ik ervaringsdeskundige en ik vind het juist daarom een heel moeilijk onderwerp.

Ik denk dat het psychologische aspect van de abortus enorm onderschat wordt.
Ik was op mijn 20e zwanger, van mijn vriend waar ik al 3 jaar mee was. We woonden samen, studeerden en hij was net cum laude afgestudeerd.
Maar hij wilde absoluut geen kind nog. Ik had antibiotica geslikt en de pil gebruikt en bleef maar misselijk, nooit de link gelegd en toen ik erachter kwam was ik al 12 weken zwanger.

Dan MOET je een week nadenken, een week waarin je weet dat je het beste doet, maar je ook voorstelt hoe dat kleine wezentje eruit ziet. Plaatjes op internet, de ontwikkeling per dag en dat zit allemaal in je.

En dan de abortus zelf, ik was hondsberoerd, bleef maar overgeven en was blij dat mijn beste vriendin de hele dag vrij genomen had om voor me te zorgen.

Nog zeker een jaar ben ik er kapot van geweest, huilbuien etc. De uitgerekende datum, de eerste verjaardag...

Weet waar je aan begint bij een abortus, bereid je er op voor. Het is niet even een klompje cellen weghalen, het is een leven onderbreken om te zorgen dat jouw leven door gaat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:38

Ik vind "voor" zo'n grove keuze in deze maar goed. Bij gebrek aan een beter woord: Voor!

Baas in eigen buik... Het mag echter geen verlengde anti-conceptie gaan worden... IMO is abortus een noodgreep als de anti-conceptie gefaald heeft.

friends_f_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:39

Je hebt ook mensen die wel aan voorbehoedsmiddelen doen maar een condoom dat breekt of perongeluk (hoe stom het ook misschien ook klinkt) een keer een pil vergeten slikken zijn ook manieren waarop je zwanger kan raken. En ook op deze manier is het niet gewild maar heb je niet zonder na te denken seks gehad. Dat is al een verschil tegenover mensen die zomaar in bed duiken!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:40

Dit is al de zoveelste discussie over abortus. Ben nog steeds erg tegen. Kan ook echt niet begrijpen waarom mensen dat kunnen doen

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 18:41

Ayasha schreef:
Ik vind "voor" zo'n grove keuze in deze maar goed. Bij gebrek aan een beter woord: Voor!

Baas in eigen buik... Het mag echter geen verlengde anti-conceptie gaan worden... IMO is abortus een noodgreep als de anti-conceptie gefaald heeft.

helemaal eens