Chinees maakt eigen bionische handen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Chinees maakt eigen bionische handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-12 22:57

Maar ik vraag me dan dus af.....hoe flikt die Chinees dat zonder handen?

bron:spits nieuws

[img]Chinees maakt eigen bionische handen
Een 51-jarige Chinese man heeft na acht jaar plannen en ontwikkelen zelf bionische handen gemaakt, zo schrijft de Daily Mail. Sun Jifa had zijn eigen handen kwijtgeraakt bij het in elkaar knutselen van een bom voor dynamietvissen.

Sun had geen geld voor de protheses die het ziekenhuis hem aanbod, maar heeft zijn handen hard nodig voor zijn werk op de familieboerderij in het noorden van China.

In acht jaar tijd en enkele prototypen kwam hij tot zijn huidige paar handen van metaal. Dankzij de bedrading en katrolletjes van binnen kan hij ze bedienen met zijn ellebogen.

"Ik kan nu werken en mezelf een man voelen als ieder ander," aldus Sun. Al zijn de metalen handen wel erg zwaar en worden ze snel warm of koud in de zomer en winter. "Maar deze handen zijn gemaakt van praktisch gratis schroot. Het is helemaal niet nodig ziekenhuizen [/img]

aslo

Re: Chinees maakt eigen bionische handen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:10

Made in China ;)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:26

Dat is erg gaaf, had dit ook al gelezen. :) Ik ben wel heel benieuwd naar de biotechnologische werking erachter. Is dit misschien ook ergens op internet te vinden...? Erg knap als je op zulke kleine schaal kunt werken met zenuwen! :wow:

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 15:27

Dit topic heeft geen duidelijk discussiepunt. Zoals te lezen in de [NM] Regels en richtlijnen [NM] Nieuws en Maatschappij en dan met name het volgende:

regels & richtlijnen NM schreef:
Dit forum is bedoeld voor discussies over maatschappelijke ontwikkelingen en interessante nieuwsfeiten. Nieuws en Maatschappij is géén algemeen nieuwsforum en het is dus niet de bedoeling om hier een compleet overzicht van nieuwsberichten te verzamelen. Houd er bij het plaatsen van een nieuw topic rekening mee dat een nieuwsbericht of maatschappelijk onderwerp een interessante discussie moet kunnen opleveren.

is NM een discussieforum, geen nieuwsdump. Vandaar hier een slotje.