Bril beschermt joden tegen gluren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Bril beschermt joden tegen gluren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-12 11:56

Ben ik even blij dat ik geen ultra orthodoxe jood ben...lijkt me ook erg gevaarlijk op straat.

bron:spitsnieuws

Citaat:
De joodse gemeenschap in Israel heeft een nieuw soort zonnebril ontworpen om het ultra-orthodoxe gelovigen makkelijker te maken niet naar mooie vrouwen te kijken. De speciaal ontworpen bril verzorgt volgens The Daily Mail een paar meter prima zicht. Alles verder dan dat is door een sticker op de glazen vaag.

De ontwerpers van de bril hebben ook draagbare schermen op de markt gebracht voor in vliegtuigen. Hiermee kunnen de gelovigen het uitzicht op een mooie vrouw voor zichzelf afschermen. Bovendien kan de ultra-orthodoxe jood op deze manier niet per ongeluk mee kijken naar een film op het schermpje naast hem.

Ultra-orthodoxe joden zijn van mening dat contact tussen man en vrouw volgens de joodse wet alleen is toegestaan als ze getrouwd zijn.
Laatst bijgewerkt door papagroom op 11-08-12 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 11:58

ultra orthodoxe joden zijn toch echt wat anders dan de joodse gemeenschap :P Zie mijn familie daar niet met zo'n bril rondlopen :') Israël is behoorlijk westers, zeker vergeleken met de omliggende landen. Al hangt het natuurlijk wel vanaf in welk deel van Israël je komt

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:00

:')

Alsof mannen wilde beesten zijn (ja ok ze zitten er tussen) die 0 controle over zichzelf hebben en zichzelf moeten beschermen tegen ..zichzelf

Caira

Re: Bril beschermt joden tegen gluren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:42

Wees blij dat ze het probleem bij zichzelf leggen en niet alle vrouwen willen verplichten zich te bedekken...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:44

Spits en Telegraaf hè? ;)
De bron zegt al genoeg! Papagroom; ga eens een fatsoenlijke krant lezen in plaats van onzin uit die flutblaadjes te plaatsen!

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 12:51

Caira schreef:
Wees blij dat ze het probleem bij zichzelf leggen en niet alle vrouwen willen verplichten zich te bedekken...
+:)+

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-12 19:14

Caira schreef:

Dat doen ze wel, zoals bv orthodoxe vrouwen na huwelijk pruik dragen (shaytel)