Supermarkt medewerkers krijgen weer loonsverhoging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

Supermarkt medewerkers krijgen weer loonsverhoging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 15:30

LEIDSCHENDAM - Supermarktmedewerkers kunnen voor de periode 2011 tot 2013 rekenen op meer salaris.

De Vereniging van Grootwinkelbedrijven in Levensmiddelen meldt dat tijdens cao-onderhandelingen is afgesproken dat alle lonen met 3,8 procent worden verhoogd. Voor jongeren tot 18 jaar geldt daarbij een extra salarisverhoging van nog eens 3 procent.

De pensioenpremie zal dit jaar met 0,2 procentpunt worden verhoogd en de opbouw zal gelijktijdig worden verlaagd vanwege de verwachte stijging van de AOW-leeftijd.

De werkgevers willen geen grotere premiestijging, omdat dan ook de lonen weer extra opgevoerd zouden moeten worden om de koopkracht van de medewerkers op peil te houden.

bron: www.nu.nl
--------
Hier heb ik maar 1 woord voor: Relaxt 8-)

K_im

Re: Supermarkt medewerkers krijgen weer loonsverhoging

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 16:05

Ik vind het, als supermarktmedewerker, ook enorm fijn!

Vraag mij wel af of vergelijkbare/andere beroepen dit ook krijgen. Waarom wij wel en andere niet? Of denk ik dan verkeerd? Niet dat ik er niet blij mee zou zij hoor :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:15

Ik gun het ze wel hoor de supermarkt medewerkers.

Lief werkt bij een wbv en krijgt ook gewoon loonsverhoging maar zelfs ook een extra bonus in december bovenop zijn 13e maand.

Zullen vast wel meer beroepen zijn die aan loonsverhoging zullen doen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:14

Ik krijg het gevoel van waarom zij wel en anderen niet? Ik zit al jaren op hetzelfde niveau en alles wordt duurder.
Ik gun het mensen wel, maar het vreemde is dat de meeste groepen er niets bijkrijgen.
En de mensen die niets erbij krijgen mogen ook weer meer gaan betalen voor levensmiddelen e.d.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:15

Wat doe jij voor werk dan? En gaat het goed met het bedrijf waar jij bij werkt?
germie schreef:
Ik krijg het gevoel van waarom zij wel en anderen niet? Ik zit al jaren op hetzelfde niveau en alles wordt duurder.
Ik gun het mensen wel, maar het vreemde is dat de meeste groepen er niets bijkrijgen.
En de mensen die niets erbij krijgen mogen ook weer meer gaan betalen voor levensmiddelen e.d.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:17

Apart dat alleen supermarkmedewerkers het krijgen. Wel fijn voor ze!
Zijn nog meer winkels waarbij het minimun wordt betaalt.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 10:17

Goed begin!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:10

Ambtenaren zitten al enige jaren op de 0-lijn. En zo zijn er wel meer groepen werknemers.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 17:22

Had ik toch in de supermarkt moeten blijven werken in plaats van waar ik voor opgeleid ben: docent.. :')
Kan loonsverhoging wel vergeten, zijn afgelopen 2 jaar (geloof ik) al bevroren en nu weer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:21

Blijkbaar gaat het goed met de supermarkten. Heel prima als dat ten goede komt van de supermarktmedewerkers :j Het komt niet uit belastinggeld, dus in dat opzicht heeft het weinig zin het te vergelijken met ambtenaren: het geld dat niet wordt uitgekeerd aan medewerkers komt ons toch niet direct ten goede. Het is ze van harte gegund.

(En voor iedereen die zich miskend voelt: wordt topmanager! Die doen niet aan nullijnen :) )
Laatst bijgewerkt door Shadow0 op 28-07-12 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:23

Tof :j Het blijft hard werken voor weinig, vind het terecht :j

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:24

Wij in de gehandicaptenzorg kregen maar 1,5 procent :( en vind dat toch wel flink zwaarder/intensiever werk...

Maar goed leuk voor de mensen die in een supermarkt werken

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:25

Maar wij in de gehandicaptenzorg verdienen al een stuk meer.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:26

delerium schreef:
Maar wij in de gehandicaptenzorg verdienen al een stuk meer.

Ik heb daar ook voor op school gezeten/diploma´s gehaald. Voor achter de kassa/vakken vullen is dat niet nodig

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:29

paardjes123 schreef:
Wij in de gehandicaptenzorg kregen maar 1,5 procent :( en vind dat toch wel flink zwaarder/intensiever werk...

Dat doet er natuurlijk volstrekt niet toe - iets met vrije markt enzo. Als je het niet eerlijk vindt, kun je natuurlijk altijd solliciteren naar een functie in de supermarkt als dat je beter lijkt.
Verdere tips: word actief in de vakbond / MR / personeelsvereniging, en stem op een partij die werknemersbelangen behartigt en de zorg niet verder wil overlaten aan enge grote marktpartijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:30

Dat vind ik fijn nieuws voor de supermarktmedewerkers, die sowieso al zwaar onderbetaald worden.

Het is waar dat je er misschien geen diploma's voor hoeft te hebben maar sowieso is dat niet altijd gelijkwaardig. Voor voetballer hoef je ook geen diploma's te hebben en die verdienen miljoenen, tja.

Belangrijkste blijft toch dat je plezier hebt in het werk dat je doet en dat je er enigzins van kan rondkomen. De meeste mensen werken toch om te leven en leven niet om te werken.

Ik ben dan ook niet jaloers als andere beroepsgroepen wel een loonsverhoging krijgen en ik niet. Waar zouden we tenslotte zijn zonder de lagere beroepsgroepen? :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:34

Ik heb ook het geluk gehad een diploma te mogen halen en capabel en geschikt te zijn door dat werk. Supermarktmedewerkers (en lopendebandwerkers, vuilnismannen, noem de hele hoelahoep maar) werken met evenveel inzet als jij en ik en iedereen en hoeven niet minder te verdienen dan iemand met diploma's. Ik denk dat ik mijn werk al heel gelukkig mag zijn dat ik niet de hele dag het gebliep van een kassa hoef aan te horen bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:38

Vuilnismannen inderdaad... Mensen kijken daar op neer maar wie zou het willen doen? En hoe zou het eruit zien als we die niet hadden? Zelfde met stratenmakers, bouwvakkers, etc.

Als je een goed stel hersens en een goed functionerend lichaam hebt kan je zowat worden wat je maar wil en dat is een enorm geluk maar we hebben ook de mensen nodig die met hun handen werken.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 20:47

Ahh dat werd wel eens tijd.. In de detailhandel verdien je het allerminste van iedereen maar wordt er wel van je verwacht dat je altijd inzetbaar bent. Koopzondagen, midnight sales, koopavonden verzin het maar :j nee vind ook dat het tijd werd :)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:26

chocobroodje schreef:
Ahh dat werd wel eens tijd.. In de detailhandel verdien je het allerminste van iedereen maar wordt er wel van je verwacht dat je altijd inzetbaar bent.

Dat valt natuurlijk ook wel weer mee - je mag werk op zondag bv gewoon weigeren, en kunt ook niet verplicht worden tot meer dan 2 avonden per week, tenzij anders afgesproken. :)
Vooral aangezien een stukje terug de gehandicaptenzorg al aangehaald werd vind ik dit argument dan weer niet zo sterk.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:36

Shadow0 schreef:
chocobroodje schreef:
Ahh dat werd wel eens tijd.. In de detailhandel verdien je het allerminste van iedereen maar wordt er wel van je verwacht dat je altijd inzetbaar bent.

Dat valt natuurlijk ook wel weer mee - je mag werk op zondag bv gewoon weigeren, en kunt ook niet verplicht worden tot meer dan 2 avonden per week, tenzij anders afgesproken. :)
Vooral aangezien een stukje terug de gehandicaptenzorg al aangehaald werd vind ik dit argument dan weer niet zo sterk.

Sorry, ik ben zelf werkzaam in de detailhandel..
Tegenwoordig, als je weigert, staan er wel 10 klaar die jouw baan wel willen hebben..
Weigeren is echt niet makkelijk..

Let wel: Mij hoor je niet klagen.. Heb lol in mijn werk en de zondagen zijn dubbele uren en ik heb toch wel tijd, dus dat is mooi in the pocket ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:37

nine1987 schreef:

Val je ook daadwerkelijk onder de CAO supermarkten? Zo ja - zie hier het nut van vakbonden :) Want als niemand z'n rechten ook opeist, dan zijn al die afspraken een beetje loos. Maar het mag niet, en je mag ook niet zomaar aan de kant gezet worden.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:39

Haha!!! Nice!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 21:47

Shadow0 schreef:
nine1987 schreef:

Val je ook daadwerkelijk onder de CAO supermarkten? Zo ja - zie hier het nut van vakbonden :) Want als niemand z'n rechten ook opeist, dan zijn al die afspraken een beetje loos. Maar het mag niet, en je mag ook niet zomaar aan de kant gezet worden.

Niet mogen en niet kunnen zijn 2 heel andere dingen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 22:04

nine1987 schreef:
Niet mogen en niet kunnen zijn 2 heel andere dingen..

Men laat het gebeuren, dat is het lastige. Daardoor kan het wel, ook al mag het niet. Want als je de enige bent, dan begin je inderdaad niet zoveel. Maar als je het als personeelsvereniging bv gezamelijk aankaart, dan is het al heel iets anders. Als iedereen zich weer iets meer zou concentreren op zorgvuldige afhandeling van dat soort dingen, zou het ook voor iedereen beter worden.