Motorrijder (21) uit Weerselo verongelukt in Hengelo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Motorrijder (21) uit Weerselo verongelukt in Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 01:00

Citaat:
HENGELO/WEERSELO - Bij een ernstig ongeval in Hengelo is vrijdagmorgen rond half zeven een 21-jarige motorrijder uit Weerselo om het leven gekomen.

De motrorijder kwam onder een vrachtwagen met aanhanger terecht op het kruispunt van de Deurningerstraat en de Hamerstraat. Hij overleed ter plaatse. De motorrijder reed richting en centrum van Hengelo. De vrachtwagen reed de voorrangsweg op. De motorrijder reed op de Deurningerstraat richting Hengelo. Vanuit de Hamerstraat sloeg de vrachtwagen met aanhanger linksaf de Deurningerstraat op. De motorrijder moest vervolgens remmen voor de vrachtwagen en kwam onder de aanhanger terecht. De chauffeur van de vrachtwagen, een 49-jarige Hengeloër, bleef ongedeerd. De weg is urenlang afgesloten geweest.

BRON: www.tubantia.nl

dit was vlakbij me huis.

ging naar me werk en zag ineens allemaal politiewagens staan en de boel daaromheen wat afgezet was.

wat zouden jullie hebben gedaan ( als de politie oid al erbij is)?
zouden jullie kijken/vragen wat daar is gebeurd, of zouden jullie juist geen aandacht geven, maar op internet verder doorzoeken / lezen

zelf moest ik naar me werk toe, dus ik heb voor mezelf de keuze gemaakt om toch naar het werk te gaan en savonds pas op te gaan zoeken wat er aan de hand was.

heel sneu dat zo'n jong iemand om het leven is gekomen, iig veel sterkte voor de nabestaanden.

Rennie89

Re: Motorrijder (21) uit Weerselo verongelukt in Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 01:02

ik zou een blik werpen en dan doorgaan waar ik mee bezig was. Je kan niks meer doen, dus het heeft geen zin om daaar te staan

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 01:04

nee precies en de weg/omgeving was daar al afgezet en politie was al ter plaatse.

schrok wel dat daar overal politie was en de boel afgezet was, was beetje nieuwschierig wat er aan de hand was, maar iig had ik zoiets van, goh ik zoek dat vanavond wel op internet op.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 01:09

Ik ben bijna 21 en rijd motor.. Word er elke keer helemaal naar van, bij zulke berichten. Straks ben ik het...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 01:12

DOORGAAN!!!
Je loopt de hulp verlening in de weg, en het slachtoffer en of nabestaanden gaan zich er echt niet beter om voelen als jan en alleman er om heen gaat staan met zijn of haar giechel.
Hier hebben ze een naam voor ramptoerisme en dit is ook al vaker besproken.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 01:14

rommulus schreef:
DOORGAAN!!!
Je loopt de hulp verlening in de weg, en het slachtoffer en of nabestaanden gaan zich er echt niet beter om voelen als jan en alleman er om heen gaat staan met zijn of haar giechel.
Hier hebben ze een naam voor ramptoerisme en dit is ook al vaker besproken.

Dat klopt ook zeer zeker, daarom ben ik ook gelijk maar naar me werk gegaan omdat politie daar al was.

ga ze zeker niet in de weg lopen.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 01:26

Als het echt nog maar net gebeurd is kan je er nog bij blijven en hulptroepen inschakelen, maar als de hulp er al is, is het nutteloos om te blijven. Je loopt de hulpverleners eerder in de weg dan dat je ze helpt, en opstoppingen en/of files ontstaan vaak JUIST omdat mensen langzamer rijden onder het mom van 'effe kijke'

Daarbij, hier dan vooral een stukje eigen mening, als ik zelf halfdood op straat zou liggen, zou ik het op prijs stellen als niet jan en allemaal ernaar komt kijken, met mobieltjes en camera's op je gericht, om na 5 minuten al op youtube te staan. Dus dat doe ik bij anderen ook niet...

Voor mij dus ook: doorlopen en later opzoeken op nieuwspagina's

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 01:34

het is zeker voor de nabestaanden erg vervelend als iedereen erbij gaat staan kijken.

daarom ben ik ook blij dat ik doorgefietst ben naar me werk. :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 20:38

Een dergelijke situatie heeft mijn broer jaren geleden ook meegemaakt. Hij reed op een mistige voorrangsweg, terwijl er pal voor hem een vrachtwagen dezelfde weg wilde oversteken (lees: achter mijn broer was de hele weg leeg en de chauffeur gaf achteraf aan dat hij even niet op had zitten letten). Broer kon het niet meer beremmen (vrachtwagen bleef doorrijden en stond volledig op de weg), maar was zo kien om zich met motor en al te laten vallen en schoof onder de vrachtwagen door. Enorme schade natuurlijk aan de motor (total loss) en op zich niet zo heel veel aan zichzelf, maar broer heeft het door deze actie wel overleefd. Hij had anders vol in de vrachtwagen gereden en het niet meer na kunnen vertellen. Gelukkig was het nog vroeg in de ochtend, waardoor overige weggebruikers konden bellen naar de hulpdiensten. Er waren wel de nodige pottekijkers, maar daar kon hij zich op dat moment niet aan storen (hij maakte zich meer druk over zijn motor die aan het hemelen was). Later werd hij er wel kwaad om, want die mensen zorgden ervoor dat de boel opgehouden werd. Ze hadden zich beter nuttig kunnen maken door òf te helpen òf verder te gaan met waar ze mee bezig waren.

Had het vandaag ook op de snelweg: file, terwijl er op dat stuk en om die tijd nooit file is. Bleken het allemaal van die ramptoeristen te zijn omdat er op de andere baan een aanrijding had plaatsgevonden. Daar kan ik me dan zo boos over maken. Rij gewoon door, je bent andere weggebruikers en de hulpdiensten alleen maar tot last. Als je zo graag naar dat soort taferelen wilt kijken, ga dan de hulpverlening in. Doe je nog wat nuttigs ook. :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:30

In ieder schuilt een kleine ramptoerist denk ik. Kijken doen we dan allemaal, waarschijnlijk onbewust.

Ik zou iig zijn doorgereden als er als hulpdiensten bij waren. Was dat niet zo, dan zou ik ze inschakelen en wachten tot ze er zijn. Verder kan ik niets doen.

Wij hebben het overigens eens gehad op weg naar het vliegveld. In een afslag naar de A1 lag een busje op de kop onderin het gras. De wielen draaiden zelfs nog. Er liepen al mensen naar toe en wij waren net op tijd weggegaan voor onze reis. We zijn toen doorgereden omdat er al meerderen bij waren (nog geen hulpdiensten).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 18:32

rowo schreef:
In ieder schuilt een kleine ramptoerist denk ik. Kijken doen we dan allemaal, waarschijnlijk onbewust.

Ik zou iig zijn doorgereden als er als hulpdiensten bij waren. Was dat niet zo, dan zou ik ze inschakelen en wachten tot ze er zijn. Verder kan ik niets doen.

Wij hebben het overigens eens gehad op weg naar het vliegveld. In een afslag naar de A1 lag een busje op de kop onderin het gras. De wielen draaiden zelfs nog. Er liepen al mensen naar toe en wij waren net op tijd weggegaan voor onze reis. We zijn toen doorgereden omdat er al meerderen bij waren (nog geen hulpdiensten).

ik denk dat iedereen het wel in zich heeft.
alleen de ene persoon meer dan de ander

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:36

Gewoon doorgaan en later op internet opzoeken.

Ik ben zelf hulpverlener en er is niets zo vervelend, dan iemand die even komt vragen wat er gebeurd is, terwijl je bezig bent met het slachtoffer of alles veilig te houden voor de mensen die op de plaats van ongeval bezig zijn!