'Beatrix levert niet extra in'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 23:33

sja...iedereen moet inleveren...iedereen?...nou niet dus...naar mijn idee mag ophet koningshuis in slechte tijden best wel wat bezuinigd worden....al maakt dat voor het totale plaatje niet zo veel uit,,,het gaat om het idee....
Hoe denken jullie hier over?

bron de telegraaf.

Citaat:

AMSTERDAM - Koningin Beatrix is niet van plan te korten op haar salaris.

Dat heeft de Rijksvoorlichtingsdienst aan RTL Nieuws laten weten, in reactie op het bericht dat de Spaanse koning Juan Carlos inlevert vanwege de economische crisis.
De RVD zegt dat de vorstin geen aanleiding ziet tot extra bezuinigen op het inkomen dat zij jaarlijks van de staat ontvangt. Volgens de dienst volstaat het dat de koningin net zoals ambtenaren onderworpen is aan de nullijn. Bovendien is de situatie in Nederland niet vergelijkbaar met die in Spanje, aldus de RVD tegen RTL Nieuws. In Spanje is de crisis ernstiger.

Abiola

Re: 'Beatrix levert niet extra in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:37

Tsja, ik vraag me af hoeveel arbeiders hier een loonsverlaging hebben gekregen, volgens mij niemand? De nullijn lijkt me wel op zijn plaats. En ik vind de situatie in Spanje gelukkig ook niet te vergelijken met die in Nederland.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:38

:n Want stel je voor dat ze een lelijke maar peperdure hoed minder krijgt per jaar.... Belachelijk. Iedereen levert in, dus óók zij. Het kan toch niet zo zijn dat op het onderwijs bezuinigd wordt, en mevrouw de koningin -die nauwelijks wat betekent voor NL-, niks hoeft in te leveren van haar veel te hoge salaris. 1 reisje wat inkorten en 2 lelijke outfits minder en heel werkloos Nederland heeft weer een uitkering voor de komende 10 jaar. Bij wijze van ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:43

Haar hoedje wordt ook duurder, en haar salaris gaat ook niet omhoog. Zij kan dus, net als iedereen, minder kopen voor haar salaris. Nou is dat behoorlijk riant, dus ze zal er niet wakker van liggen, maar dat geldt wel wel meer mensen ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:55

Ja, want zéker wat betreft het salaris van de koningin is de Telegraaf de meest betrouwbare krant van Nederland... niet dus. Sorry Ppg, als ik die bron zie staan, neem ik direct het hele artikel niet meer serieus. Komkommertijd zeker? :)

Overigens, Baileymix, dat de koningin nauwelijks iets betekent voor Nederland - daar zou je je nog weleens gruwelijk op kunnen verkijken...

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 01:29

Nullijn vind ik prima. Ze krijgt niks meer en ze betaald idd hetzelfde als ons.

Noem me ouderwets, maar toch ben ik wel blij met haar.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 01:30

Maar vergeet niet dat zij veel dingen niet zelf hoeft te betalen. Reisjes etc.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:51

het is sowieso oneerlijk verdeeld in nederland en zo zal het altijd blijven.........

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 07:59

ik vind het echt zo slecht niet verdeeld in nederland, maargoed daar zullen altijd discussies over blijven, ik vind ook niet dat de koningin voor nu in hoeft te leveren

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:01

Yuri schreef:
ik vind het echt zo slecht niet verdeeld in nederland, maargoed daar zullen altijd discussies over blijven, ik vind ook niet dat de koningin voor nu in hoeft te leveren

nee omdat veel mensen de "armoe" niet zien.....
mensen die naar de voedselbank moeten en praktisch niks te verteren hebben

ja en dan zie je andere in dikke bakken rijden en er weinig voor doen
nee, best goed verdeeld.... :\

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:02

Beatrix heeft een zware baan en doet echt veel voor Nederland. Wees blij dat wij nog rijke mensen hebben in dit land want daar leven een heleboel mensen van.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:12

BaileyMix schreef:
Maar vergeet niet dat zij veel dingen niet zelf hoeft te betalen. Reisjes etc.

Er zijn wel meer mensen die moeten reizen voor hun werk, maar die betalen dat toch ook niet zelf? Ik snap het sentiment wel, maar ik vind niet dat de koningin extra zou moeten bezuinigen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 08:57

En ja, sommige andere mensen reizen voor hun werk en betalen het wél zelf. So what? Niet alles hoeft altijd eerlijk te zijn.
Ik vind het prima dat de koningin zich niet voor 't karretje van de PVV laat spannen met een maatregel die geen enkel verschil maakt voor de begroting en puur inspeelt op het onderbuikgevoel.

Edit: ik zie in dit artikel niets over PVV staan, op nu.nl staat wel dat het voorstel vanuit dat kamp komt.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:05

Ik vind in krappe tijden die Nederland ondergaat dat niet alleen het koningshuis maar ook de regering mag inleveren. Nu komt het alleen maar op de burger neer en dat is niet eerlijk. Tevens begrijp ik echt niet wat dat mens nou allemaal voor werk doet.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:32

Ik vind dat vooral de hoge bazen, die tonnen per jaar verdienen wel een hoop mogen inleveren....Echt belachelijk gewoon. Wat dat betreft is er wel een heel veel onderscheid in Nederland.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:58

Ojajoh schreef:
Yuri schreef:

nee omdat veel mensen de "armoe" niet zien.....
mensen die naar de voedselbank moeten en praktisch niks te verteren hebben

ja en dan zie je andere in dikke bakken rijden en er weinig voor doen
nee, best goed verdeeld.... :\

Ik denk dat de armoe in Nederland echt wel meevalt, waarmee ik niet zegt dat die er niet is! Maar over het algemeen, hebben wij nog steeds een goed vangnet voor mensen die zichzelf niet kunnen redden om welke reden dan ook.
Waar ik doodziek van wordt is al die mensen die lopen te zeiken op de rijkeren die dus een andere baan hebben met meer verantwoordelijkheid, meer gezeik etc en dan die afgunst.

Mijn motto, wil je meer verdienen zal je er toch echt zelf wat voor moeten doen!

Wij krijgen ook vaak, ja maar jullie hebben het goed. Natuurlijk, maar ik werk er ook verdomde hard voor, en mijn man ook. 65 uur per week en niet thuis,tja mag je dan alstjeblieft een beetje meer beloning daarvoor krijgen?? Nee dan is het, ja maar daar heb ik geen zin in...

Dit soort mentaliteit zie ik steeds meer terug en daar wordt ik nou echt ziek van, zo helpen we het land zelf ook naar de knoppen.

@ Kimberly. Waarom verdienen ze zoveel denk je? Omdat het gros van nederland of de kwaliteiten niet heeft, of de ballen niet heeft om op die functies te gaan zitten, (inclusief mezelf) maar ik mekker daar dus niet over.
Laatst bijgewerkt door Yuri op 18-07-12 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 11:59

Abiola schreef:
Tsja, ik vraag me af hoeveel arbeiders hier een loonsverlaging hebben gekregen, volgens mij niemand? De nullijn lijkt me wel op zijn plaats. En ik vind de situatie in Spanje gelukkig ook niet te vergelijken met die in Nederland.

Nee, loonsverlaging niet...maar wel dat de lonen deze jaren niet verhoogd worden en dat er meer mensen werkeloos worden, doordat het bedrijf vind dat deze te weinig winst maakt. Ook zijn beter betaalde banen die in het verschiet lagen teruggedraait.
Ik vraag me af, of het werkelijk aan de konigin gevraagd is om met loonsverlaging in te stemmen. Wie zou dat durven?
Het zou een mooi gebaar zijn als de konigin 7 % minder zoals in Spanje , of 15 % zoals Engeland zelf voorstelt.
Maakte iemand de opmerking dat de konigin hard werkt? Dat is toch geen excuus ? Vrijwel iedereen met een baan werkt hard! Helemaal nu er zoveel mensen weg zijn bezuinigd en de overgebleven mensen hun taken mogen overnemen.
Is het niet zo dat onze konigin voor dit kleine land, ruim 2 keer zoveel verdient als de koning van Spanje? Ik kan natuurlijk verkeerd geïnformeerd zijn. Maar als het klopt...is dit niet in verhouding.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:03

Maar moet je nu SPanje en Nederland puur op Koningshuis gaanvergelijken qua inkomsten? Dan moet je procentueel alle inkomens aan elkaar staven, want in Nederland verdient iedereen gemiddeld meer, het leven is ook duurder. Dus die conclusie kan je niet zomaar trekken.

Wat betreft de hogere inkomens, ik heb telkens het idee dat er niet gezien worden dat deze mensen in verhouding al veel meer betalen (meer belastig, minder tegemoetkoming, mindere toeslagen in bijv kinderopvang.

Wanneer is het een keer genoeg?? Ik ben benieuwd.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:05

Heel veel onderscheid?

Er is "heel veel" onderscheid als persoon A geen drinkwater heeft en persoon B een gouden toilet. Als persoon C drie jaar na een natuurramp nog steeds in een tent woont terwijl persoon D 7 vakantiehuizen heeft. Als persoon X moet bedelen om haar kind te kunnen voeden terwijl persoon Z 5 bediendes in de keuken heeft rondlopen.

Dát is een groot onderscheid.
In Nederland gaat armoede over geen nieuwe kleding kunnen kopen, naar de voedselbank moeten, nooit op vakantie kunnen, bang zijn dat je wasmachine stuk gaat. Het gaat niet over stukken stof aan elkaar moeten naaien, over bedelen, over je kleding in een stinkend meer moeten wassen.

Ik wil echt niet beweren dat armoede hier niet bestaat, dat die groep het zo gemakkelijk heeft, maar de armsten hier hebben 't nog altijd beter dan 70% van de wereldbevolking. Om dan te spreken van heel veel onderscheid vind ik echt niet terecht.

(en ja, ik ken iemand die tot die groep behoort, die heeft geleefd op pannenkoeken van meel en water. En hij deelt deze mening)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:19

Trix is van '38, dus nu 74 jaar en werkt nog full-time. Als meer mensen dat zouden doen zouden Trixies leeftijdsgenoten niet hoeven te worden gekort op hun pensioentjes.

Overigens staat in het citaat in de OP dat de vorsting geen aanleiding ziet tot extra bezuinigen op het inkomen dat zij jaarlijks van de staat ontvangt. Met andere woorden: ze kríjgt al minder dan in het verleden. Het zou volslagen belachelijk zijn om het inkomen van Bea te laten meehuppelen met de grillen van andere vorsten. Vandaag omlaag omdat koning Carlos een kistje wijn minder doet, morgen omhoog als ouwe Lizzy een extra pony wil kopen? Doe toch niet zo raar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:22

Het enige wat Trix doet is elk weekend naar londen vliegen om Friso te bezoeken, hier en daar wat lintjes doorknippen en wat staatsbezoekjes brengen. En dat noemt men hard werken? Dat zij full time werkt is haar eigen keus, niemand die het haar verplicht. En ja ik vind dat zij ook wel wat mag inleveren.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:34

DaniBanani schreef:
Heel veel onderscheid?

Er is "heel veel" onderscheid als persoon A geen drinkwater heeft en persoon B een gouden toilet. Als persoon C drie jaar na een natuurramp nog steeds in een tent woont terwijl persoon D 7 vakantiehuizen heeft. Als persoon X moet bedelen om haar kind te kunnen voeden terwijl persoon Z 5 bediendes in de keuken heeft rondlopen.

Dát is een groot onderscheid.
In Nederland gaat armoede over geen nieuwe kleding kunnen kopen, naar de voedselbank moeten, nooit op vakantie kunnen, bang zijn dat je wasmachine stuk gaat. Het gaat niet over stukken stof aan elkaar moeten naaien, over bedelen, over je kleding in een stinkend meer moeten wassen.

Ik wil echt niet beweren dat armoede hier niet bestaat, dat die groep het zo gemakkelijk heeft, maar de armsten hier hebben 't nog altijd beter dan 70% van de wereldbevolking. Om dan te spreken van heel veel onderscheid vind ik echt niet terecht.

(en ja, ik ken iemand die tot die groep behoort, die heeft geleefd op pannenkoeken van meel en water. En hij deelt deze mening)

_/-\o_

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:43

@ Yuri,
wanneer is er genoeg bezuinigd bij de mensen die allang al geen buikriem meer hebben om aan te halen?

Overigens heb ik het over de konigin, die ruim 8 ton per jaar KRIJGT en niet over hardwerkende mensen die misschien ook een riant salaris verdienen.( Persoonlijk gun ik iedereen de mogelijkheid zijn salaris te vergroten door eerlijke inspanning.)
Maar de bewering dat rijken al voldoende ingeleverd hebben is niet waar, als we naar bijvoorbeeld het koningshuis kijken.
Dat ze nu nog op de troon is, vind ik eigenlijk ook iets wat niet hoort. Maar wie ben ik?
Doorwerken voor de "gewone"man? Ik denk dat een stratenmaker of iemand die ander zwaar lichamelijk werk verricht, niet blij met deze uitspraak is. Sommmige piloten vinden het een hard gelag, dat ze niet mogen werken tot hun 65e. Het is dus ook niet altijd een keus, Maura!
Om een goed gebaar een gril te noemen, vind ik ver beneden peil. ~~}>

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 12:48

purny schreef:
Het enige wat Trix doet is elk weekend naar londen vliegen om Friso te bezoeken, hier en daar wat lintjes doorknippen en wat staatsbezoekjes brengen. En dat noemt men hard werken? Dat zij full time werkt is haar eigen keus, niemand die het haar verplicht. En ja ik vind dat zij ook wel wat mag inleveren.

Hihi, ik zie Bea al aankomen bij Rutte:
'Zeg Mark?'.
'Ja Majesteit?'
'Ik zat 'ns te denken he Mark, ik wordt ook een dagje ouder en ik zou ook weleens een dagje met de kleinkinderen naar de dierentuin willen en dan nog de bezoeken aan het ziekenhuis, ik zou eigenlik wel een dagje minder willen gaan werken'.
'Een extra vrije dag per jaar Majesteit?, dat kan wel geregeld worden denk ik hoor. Had u een dag voor uzelf in gedachten of wilde u er meteen een extra nationale feestdag van maken?'
'Neehee Mark, ik wil een dag minder werken per wéék!'
Waarop Rutte bijna stikt in z'n koffie.

Relaxed man, staatsbezoekjes afleggen. Dat zou ik ook wel willen. Het enige wat je hoeft te doen is in je privé jet stappen en op kosten van een ander duur eten te eten en een beetje te applaudiseren bij een balletvoorstelling of een concert ofzo. Eitje. Als iemand iets tegen je zegt of je iets vraagt glimlach je gewoon vriendelijk tegen diegene of je knikt gewoon een beetje. Altijd goed.

Misschien zijn we toe aan het meest fantastische realityprogramma ooit: Queen for a day. Dan gaat Beatrix voortaan 4 dagen per week werken i.p.v. full-time en dan wordt die vijfde dag ingevuld door een kandidate uit het land. En die mag dan stand-in zijn tijdens de staatsbezoeken en de speeches en als het zo uitkomt mag de stand-in de troonrede uitspreken en het wekelijks overleg met de MP voeren. Kan Bea lekker koffie gaan drinken mat Maxima en de kids. En dan wordt elke week een nieuwe kandidate opgevoerd en aan het einde van het jaar mag Nederland via een spectaculaire live-show stemmen op wie voortaan 1 dag per week onze koningin mag zijn.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 13:01

Ersina schreef:
Doorwerken voor de "gewone" man? Ik denk dat een stratenmaker of iemand die ander zwaar lichamelijk werk verricht, niet blij met deze uitspraak is. Sommmige piloten vinden het een hard gelag, dat ze niet mogen werken tot hun 65e. Het is dus ook niet altijd een keus, Maura!

Klopt. Misschien voor Bea ook wel niet? Als mijn persoonlijke mening je interesseert: ik vind dat weinig gezegdes grover worden misbruikt dan 'gelijke monniken, gelijke kappen'. Dat wordt namelijk heel vaak te onpas gebruikt voor het 'gelijk' behandelen van totaal ongelijke groepen. Een vaste pensioengerechtigde leeftijd voor alle beroepsgroepen is misschien wel praktisch, maar naar mijn mening volslagen debiel. Op dit moment lopen al veel 65-plussers tegen de muren op omdat ze na hun verjaardag moesten stoppen met werken, terwijl in politiek Den Haag onbetaalbare uren vergadertijd zijn verkwist aan Kamerdiscussies over de pensioenleeftijd. Maar goed, dat ging dit topic dus niet over.

Ersina schreef:
Om een goed gebaar een gril te noemen, vind ik ver beneden peil. ~~}>

Noem me achterdochtig, maar ik zou eerst iets meer over de achtergrond van deze actie van Carlos willen weten voor ik het kan zien als een goed gebaar. Want die Carlos, was dat niet die kerel die een paar maanden terug voor een bedrag met vier nullen gezellig op olifantjes ging schieten in Afrika? En die daar thuis wat imagoschade aan overhield? En die mogelijk hoopt dat de meeste van z'n onderdanen dat schandaaltje weer vergeten zijnen dat dit wel een handige zet is om weer wat puntjes te stijgen in de populariteitspoll? Ik denk eigenlijk dat 'gril' nog een behoorlijk neutrale aanduiding is voor deze actie.