Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jorretje schreef:Tja we zijn nuchtere nederlanders he?! Ik ben er zoeen die als een gek kan lopen stuiteren, met vreemde mensen gaat dansen, pits loopt te bouwen ook niet vies ben van een beetje crowdsurfen (als het past dan he)
Ik merk ook erg dat er weinig gedanst word en het is de laatste paar jaren nog erger geworden. Hoe groter het festival hoe minder dans lijkt het wel. In kleine zaaltjes is het vaak al wat leuker. Gewoon niets van aantrekke nen eigen feestje bouwen, vaak gaan er dan vanzelf mensen mee doen
Goof schreef:En iemand die niet danst kan het niet naar de zin hebben op een festival??
Apple schreef:Een festival met The Waterboys en The Cult? Waarom was ik daar niet?![]()
Arno, misschien was het publiek te jong, dat ze beide bands niet kenden, of, denkend aan de opmerking van Wranglerbutt, wellicht was het publiek niet zo in staat om op en neer te springen en tegelijkertijd nog de rollator vast te houden
![]()
Maar, ik denk dat het antwoord al gegeven is: Bier!
Wendy schreef:Nou Arno... dan ga je blijkbaar niet naar de juiste festivals
Mijn laatste 'festival' was het koffieconcert van Normaal... reken maar dat daar gedanst en gezongen werd(maar ja, daar schonken ze ook BIER
)
De laatste keer dan mijn vent alleen naar een festival is geweest, zat ie onder de blauwe plekken van het pogo'en
Maar goed, het zal je al duidelijk zijn, wij dansen zeker welEn eerlijk gezegd heb ik recentelijk niet echt zo'n ervaring gehad, dat iedereen maar bleef staan
![]()
Ben wel benieuwd naar de rest van de reacties.
arno8 schreef:Hoi,
Ik bedoel, dan betaal je dus een smak geld en ga je helemaal vooraan staan bij een band om euh... daar te staan? Als je gewoon wil genieten van de muziek, koop een cd en blijf thuis! Of kijk een liveshow op tv, bespaart je modderige schoenen en je kunt zelf het volume regelen, maar ga niet de mensen die willen dansen in de weg staan.
.
capopjekop schreef:Ik ken de bands die je noemt eerlijk gezegd niet, maar is het wel muziek waar op de dansen valt?
Duhelo schreef:arno8 schreef:Hoi,
Ik bedoel, dan betaal je dus een smak geld en ga je helemaal vooraan staan bij een band om euh... daar te staan? Als je gewoon wil genieten van de muziek, koop een cd en blijf thuis! Of kijk een liveshow op tv, bespaart je modderige schoenen en je kunt zelf het volume regelen, maar ga niet de mensen die willen dansen in de weg staan.
.
als jullie perse willen dansen, doe dat dan niet in het midden, maar naar de zijkant of daar waar je plek hebt (want als je danst kijk je toch niet naar de artiest), en sta niet constant te botsen en springen tegen mensen die gewoon willen staan kijken naar de artiest ...
iedereen zijn zin, sommige mensen (zoals ik) dansen simpelweg niet. punt. probeer ons dan niet te dwingen om te dansen, net zoals dat wij jullie niet dwingen om stil te staan.
wil je dansen? dans. wil je stilstaan "dood wezen" ? sta dan stil.
DaniBanani schreef:Mijn vriend zit in een ska-band, en ik ben zelf nooit bij de optredens maar hoor altijd dat het helemaal los gaat bij hen, zelfs als 't daarvoor de hele avond een dooie boel is geweest. Soort muziek speelt kennelijk dus ook een grote rol, want zij zijn geen bekende band (wel in de regio, maar ze spelen door 't hele land)
arno8 schreef:*knip*
Normaal, daar zeg je ook wel watDat is denk ik wel de oplossing als dit stilstandvirus op meer festivals speelt. Bij festivals staat veel publiek dat de band niet kent. Vroeger was dat geen reden om niet te dansen maar nu misschien wel. Je zag ook dat toen Kevin Degraw een bekend nummer opzette, veel mensen even gingen meedansen en snel (tijdens het nummer nog) weer stilvielen.
Bij een optreden van een band (zonder festival er omheen) komen misschien alleen mensen die de band kennen, niet lam zijn geslagen door een rusteloze drank- en drugsvolle nacht op de camping, en zin hebben om te dansen.
Liselot schreef:DaniBanani schreef:Mijn vriend zit in een ska-band, en ik ben zelf nooit bij de optredens maar hoor altijd dat het helemaal los gaat bij hen, zelfs als 't daarvoor de hele avond een dooie boel is geweest. Soort muziek speelt kennelijk dus ook een grote rol, want zij zijn geen bekende band (wel in de regio, maar ze spelen door 't hele land)
Welke band is dat? Heb toevallig dit weekend nog een ska bandje uit noord holland gezien, misschien wel dezelfde!