144 anoniem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Browniee

144 anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:28

Hoi allemaal,

ik heb eigenlijk een vraag aan jullie. Wat vinden jullie ervan dat je geen anonieme melding kan doen bij 144 (dierenpolitie) ikzelf vind dit eigenlijk best raar, want zo krijg je imo dat veel mensen afhaken en het dier daarvan de dupe wordt.

Groetjes Browniee

Polly
Moderator Algemeen

Re: 144 anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:32

volkomen terecht, anders krijg je veel van die haatmeldingen van mensen die iemand niet aardig vinden en dan een melding gaan doen om ruzie te trappen.
Overigens word de melder bij mijn weten niet bekend gemaakt bij de eigenaar van de dieren. Als dat wel zo is is het IMO ook geen probleem, ik bel alleen als het echt uit de klauwen loopt en dan mag de eigenaar het best weten.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:39

Hm dat is ook weereen punt, maar je naam wordt altijd verteld aan de eigenaar... mocht er een proces verbaal komen, jij bent dan namelijk de openbare aanklager

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:43

de keren dat ik heb gebeld was het bekend bij de eigenaar dat ik dat ging doen, eerst met betreffende persoon proberen op te lossen, of het waren dieren in nood (schaap door het ijs gezakt) maar dan word je meteen doorgeschakeld met de meldkamer.

Als iemand voor mijn dieren zou bellen zou ik het ook graag willen weten, je belt tenslotte niet zomaar.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:45

Slechte zaak.
Inderdaad, wat de TS zegt daar ben ik het mee eens :)

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 16:47

Polly schreef:
de keren dat ik heb gebeld was het bekend bij de eigenaar dat ik dat ging doen, eerst met betreffende persoon proberen op te lossen, of het waren dieren in nood (schaap door het ijs gezakt) maar dan word je meteen doorgeschakeld met de meldkamer.

Als iemand voor mijn dieren zou bellen zou ik het ook graag willen weten, je belt tenslotte niet zomaar.

Nee je bel niet zomaar, maar een mens zal sneller afhaken omdat deze bang is voor de reactie van de eigenaar van het dier

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-12 16:57

Aan de ene kant snap ik het wel, aan de andere kant vind ik het ook niet echt geweldig. Een van de redenen waarom het mij in bepaalde situaties weerhoud om te bellen. Voor het paard zou het beter zijn, maar aangezien ik de eigenaren goed ken weet ik ook dat áls mijn naam bekend wordt ik wel de *** ben. En daar heb ik geen zin in.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-12 17:07

Ja dat heb ik dus ook gehad...

Ik woon in een dorp van 5km breed, wil wel nog gewoon rond kunnen lopen zonder angst of achterom kijken, ik wil namelijk niet dat het de macht over mij neemt