bron:http://www.knurps.nl/2012/06/afscheidsbrief-14-jarige-blijkt-schoolopdracht.html

De 14-jarige Wesley Walker heeft zijn ouders de stuipen op het lijf gejaagd met een afscheidsbrief.
Hij moest de brief als opdracht zijn school in het Britse Staffordshire schrijven en thuis laten lezen.
Wesley kwam thuis van school en gaf de brief aan zijn moeder. Toen ze hem na een tijdje pas las, schrok ze zich kapot. Wesley schreef: “Ik wil dat je terugdenkt aan de leuke tijden die we hebben gehad, en iedereen moet op mijn begrafenis vrolijke kleuren dragen.”
De vrouw haastte zich naar boven in de angst dat zijn zoon zichzelf iets had aangedaan. “Ik dacht echt dat hij zichzelf had opgehangen”, zegt ze tegen Daily Mail. Wesley zat heelhuids op zijn kamer en zei dat de brief een schoolopdracht was.
Samen met zijn klasgenoten moest Wesley zich voorstellen dat hij terminaal ziek was en een afscheidsbrief moest schrijven voor zijn dierbaren. Volgens de jongen was dit nog een ‘vrij normale opdracht’. Ook de school omschrijft de opdracht als ‘doodnormaal’. “De lessen gaan over kinderen die leren hun emoties te tonen en te delen met hun klasgenoten. Veel kinderen vonden de opdracht leerzaam.”
De school heeft zijn excuses aangeboden voor de verwarring.