Afscheidsbrief 14-jarige blijkt schoolopdracht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Afscheidsbrief 14-jarige blijkt schoolopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-12 00:29

Dit is toch geen gewone schoolopdracht,,,,,of ben ik nou gek?

bron:http://www.knurps.nl/2012/06/afscheidsbrief-14-jarige-blijkt-schoolopdracht.html

Afbeelding
De 14-jarige Wesley Walker heeft zijn ouders de stuipen op het lijf gejaagd met een afscheidsbrief.
Hij moest de brief als opdracht zijn school in het Britse Staffordshire schrijven en thuis laten lezen.
Wesley kwam thuis van school en gaf de brief aan zijn moeder. Toen ze hem na een tijdje pas las, schrok ze zich kapot. Wesley schreef: “Ik wil dat je terugdenkt aan de leuke tijden die we hebben gehad, en iedereen moet op mijn begrafenis vrolijke kleuren dragen.”
De vrouw haastte zich naar boven in de angst dat zijn zoon zichzelf iets had aangedaan. “Ik dacht echt dat hij zichzelf had opgehangen”, zegt ze tegen Daily Mail. Wesley zat heelhuids op zijn kamer en zei dat de brief een schoolopdracht was.
Samen met zijn klasgenoten moest Wesley zich voorstellen dat hij terminaal ziek was en een afscheidsbrief moest schrijven voor zijn dierbaren. Volgens de jongen was dit nog een ‘vrij normale opdracht’. Ook de school omschrijft de opdracht als ‘doodnormaal’. “De lessen gaan over kinderen die leren hun emoties te tonen en te delen met hun klasgenoten. Veel kinderen vonden de opdracht leerzaam.”
De school heeft zijn excuses aangeboden voor de verwarring.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:33

Ik weet niet joh, aan de ene kant wel goed dat ze leren emotie te tonen en hoe op te schrijven.
Aan de andere kant een beetje gekke opdracht, de manier ervan.

Hoewel die Wesley i.p.v alleen de brief geven , ook meteen even een uitleg had kunnen geven.
Had die moeder een figuurlijke hartverzakking gescheeld, of hij deed het erom ;)
Laatst bijgewerkt door S_uus op 24-06-12 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Re: Afscheidsbrief 14-jarige blijkt schoolopdracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:36

Ik kan me voorstellen dat je als moeder hier een hartverknettering van krijgt. Als schoolopdracht hadden ze dit wel even anders mogen aanpakken: de empathie die ze hier de leerlingen bij willen brengen ontbreekt blijkbaar bij de leraren en de directie?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:38

Van te voren een brief naar de ouders lijkt me niet overbodig.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 00:40

Maarja, misschien hadden ze die opdracht beter op een andere manier kunnen doen :+
Wij hebben vroeger ook wel eens ''emotie'' opdrachten moeten doen, maar zo deden wij tekeningen maken over hoe we ons op dat moment voelde.
En wel schrijven, maar dan verscheuren en weggooien.

Arme moeder :')

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:17

Ik heb ook zo'n opdracht gehad op de middelbare school :j hoefden m alleen niet aan de ouders te laten lezen :n Ik vond het toendertijd wel een mooie oefening. Als puber vind je het vaak moeilijk om je emoties te uiten en hiermee kon je het mooi even oefenen :j

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:19

Ik vind het geen slechte opdracht.
Ik vind het wel erg dom van de jongen dat hij niet vooraf heeft verteld dat het om een schoolopdracht ging.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-12 12:22

Nou die moeder ook bijna bezweken aan een hartaanval, jeetje.. Arm mens!
Ik vind het op zich geen 'slechte' opdracht, maar wel een vreemde. Kinderen horen er niet over na te denken dat ze dood gaan.
En als ze toch zoiets willen doen, licht de ouders dan in van te voren. :roll:

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:08

Arme moeder :(:)

Jeetje wat een vreemde opdracht voor school zeg :=
Licht op zn minst de ouders in inderdaad...