Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marjoow schreef:![]()
Transport van dieren: Gebeurd níet per trein, maar per vrachtwagen. Tegenwoordig is ook daar streng beleid voor, en worden vrachtwagens gecontroleerd.
Voeding van dieren: Als je enig kennis hebt van de dierenindustrie, weet je dat deze niet uitgehongerd worden, alleen al omdat ze dan bij de slager niets waard zijn omdat er geen grammetje vlees meer aan zit.
Euthanasie/slacht van dieren: Dieren mogen pas geeuthanaseerd of geslacht worden nadat een dierenarts hier bij is geweest, mocht er iets mis zijn met de dieren. Dit gebeurt dan door middel van een spuitje of een schot. Geen gas.
Arbeid van dieren: De enige dieren die arbeid moeten verrichten, zijn de paarden. Koeien hoeven niet te werken hoor
Dus, houd je nu op met deze walgelijke vergelijking?
Appelmoes_11 schreef:Diertransport gebeurt trouwens ook via trein. Is een trein trouwens erger dan een vrachtwagen?
Voeding van dieren: nee, ze worden zo enorm vetgemest dat ze niet meer kunnen lopen, stukken beter.
Euthanasie/slacht: zie de haantjes. Gebeurt met gas of via de versnipperaar.
Arbeid van dieren: Heb je een punt. Op dit gebied is het inderdaad geen juiste vergelijking.
Dierproeven: eh, ja? Dat is echt niet lief en aardig hoor.
Appelmoes_11 schreef:Het gaat niet alleen over koeien hé... je hebt vast wel eens van een plofkip gehoord. En kistkalveren? Daarbij wordt bewust bloedarmoede veroorzaakt, terwijl ze opgesloten zitten in een kist.
Vertel mij meer over dierproeven?Ik wil best een discussie met je aangaan, maar je moet zelf je argumenten onderbouwen, dat ga ik niet voor je doen.
Avonturier schreef:Ik denk dat je heel voorzichtig moet zijn in dit soort vergelijkingen. De holocaust was iets zo ongelofelijk gruwelijks en onmenselijks, dat zou ik niet 'naar beneden' willen halen door het te vergelijken met bv. de bio-industrie. Want ja, hoe dieronvriendelijk de bio-industrie misschien ook is, de holocaust staat voor mij nog wel een flink aantal trappen hoger.
TS: je vergeet één belangrijk punt in je vergelijking. De holocaust had als enkel doel het vernietigen van een compleet ras, een complete soort. Niet omdat het nut had, niet als voeding, enkel om de wereld ervan te 'verlossen'. De bio-industrie levert eten op, dus ondanks dat het er misschien dier onvriendelijk aan toe gaat, heeft het een doel.
Dus ja, mijns inziens loopt de vergelijking behoorlijk krom.
Amalarab schreef:mensen die vlees eten kunnen erg geirriteerd en verdedigend reageren als het om hun dagelijkse portie vlees gaat, wees voorbereid!
hestejente schreef:Marjoow schreef:Plús: Er zijn een heleboel instanties (Greenpeace, PETA, Dierenbescherming, Wakker Dier) die opkomen voor de bio industrie dieren.
Jammer he dat dat nodig is.
_Covergirl_ schreef:Ik vind dat je dit niet kunt vergelijken. De Holocaust is toch echt wel even wat anders imo, en ik heb mensen toch iets hoger zitten dan dieren.
TS heeft echter wel gelijk in het vergassen van haantjes, dat gebeurt wel degelijk. Ze zitten in een bak, er wordt een gas ingespoten dat alle zuurstof uit de lucht haalt, en zo stikken ze. Laatst liet Jamie Oliver het live zien op tv.![]()
Sneu om te zien, maar elk apart een spuitje is natuurlijk niet rendabel.
Blacky94 schreef:hestejente schreef:Jammer he dat dat nodig is.
Sorry Marjo, maar wat dit betreft ben ik geen voorstander van Wakker dier. Net als partij voor de dieren. Heb het op facebook al eens een keer geroepen ook over een discussie van plofkip en ''antibioticavlees''. Deze instanties hebben best goede punten, maar in veel punten slaan ze door. Een boer, de meeste in Nederland iig, hebben echt wel het beste voor hun dier over. Willen ze echt wel medische zorg geven wanneer dat nodig is, maar wij als consument willen alleen maar goedkoper en goedkoper eten terwijl alles alleen maar duurder wordt. En wat veel mensen dan blijkbaar nogal eens willen vergeten is dat de boer zelf óók moet kunnen eten en leven van zijn dieren.