Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:"Onlangs werd nog een koe neergeschoten omdat ze het verkeer in gevaar zou brengen", legt Ouwehand uit. "De vraag is of dat valt te rechtvaardigen. Omdat iedereen 120 of 130 kilometer per uur wil rijden moeten dieren die in de buurt komen maar worden afgeschoten."
kleinvosje schreef:Als ik het goed begrepen heb, hebben ze we degelijk geprobeerd het dier te verdoven, alleen reageerde het niet op de verdoving. Dus ja, hoe zielig het ook is, ik vind het goed dat ze het dier doodgeschoten hebben. Dat is altijd nog beter dan overhoop gereden te worden en een veel pijnlijker einde te krijgen.
kleinvosje schreef:Als ik het goed begrepen heb, hebben ze we degelijk geprobeerd het dier te verdoven, alleen reageerde het niet op de verdoving. Dus ja, hoe zielig het ook is, ik vind het goed dat ze het dier doodgeschoten hebben. Dat is altijd nog beter dan overhoop gereden te worden en een veel pijnlijker einde te krijgen.
Gamblex17 schreef:Triest als ik zo'n beest was zou ik ook weg rennen ,
snap dat beessie wel.
Maar gelijk doodschieten ? wat is de wereld toch triest.
Amaris schreef:Gamblex17 schreef:Triest als ik zo'n beest was zou ik ook weg rennen ,
snap dat beessie wel.
Maar gelijk doodschieten ? wat is de wereld toch triest.
Dier had al drie verdovingen gehad, en werd steeds wilder.
De wereld zou pas écht triest zijn als door zo'n zacht geitenwollensokkentype wordt besloten het dier niet neer te schieten en vervolgens een gezin omkomt omdat ze dat dier op de motorkap krijgen.
Anoli schreef:Liever een dier dood dan een mens (of meerdere, want als het een auto raakt zijn er meestal meerdere auto's bij betrokken door het schrik/glij en bots effect...)
Huertecilla schreef:Anoli schreef:Liever een dier dood dan een mens (of meerdere, want als het een auto raakt zijn er meestal meerdere auto's bij betrokken door het schrik/glij en bots effect...)
Lijkt me een goede reden om;
- je rijpaard te leren bij je te blijven als je er in het buiten onverhoopt af kukelt
en voor;
- een deugdelijker omheining dan een schrikdraadje.
Anoli schreef:Ik snap je redenatie achter deze post niet helemaal, ten slotte gaat het hier over een kangoeroe en niet een paard.
Daantje schreef:Zonde dat er weer een dier dood geschoten is omdat mensen weer "meer" waard zijn dan dieren
Belachelijk om een dier dood te schieten, echt van de zotten.
Zet het verkeer stil en probeer een andere manier van vangen, echt belachelijk dat mensen maar denken dat ze zo veel beter zijn dan dieren en dus ze maar mogen afmaken als het even niet goed gaat in hun ogen
Walgelijke wezens zijn mensen eigenlijk
Daantje schreef:Wegen kunnen afgesloten worden voor werken aan het wegdek, auto ongelukken maar niet voor zoiets?
Dat je iets halfslachtig geprobeerd hebt maar geen succes hebt geboekt laat dus duidelijk blijken dat je niet alles uit de kast hebt gehaald wat mogelijk was.
Soms is er geen andere mogelijkheid, tja dat zal best maar er word naar mijn mening de laatste tijd veelste makkelijk omgegaan met uitgebroken dieren.
Als je dan weer ziet hoe mensen zichzelf zoveel hoger neerzetten dan de dieren die in hun weg lopen.
Nee absoluut niets om trots op te zijn