Jongen maakt 12 jarig zusje zwanger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Douce

Jongen maakt 12 jarig zusje zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:07

http://mobiel.nu.nl/pda/algemeen/415929-Jongen-(14)-maakt-12-jarig-zusje-zwanger.html

Jongen (14) maakt 12-jarig zusje zwanger AMSTERDAM - Een jongen van 14 uit Breda is veroordeeld omdat hij zijn 12-jarige zusje zwanger heeft gemaakt. Het meisje heeft abortus laten plegen. Dat meldt BN/De Stem donderdag. De jongen heeft meerdere zedendelicten op zijn kerfstok en moest zich voor de rechter verantwoorden. Hij plaatste onder meer opnamen op YouTube van een meisje dat hij naakt liet poseren. De rechtbank vindt het een kwalijke zaak dat de jongen niet stopte met zijn handelingen terwijl zijn zusje zwanger was en abortus had gepleegd. Hij beging de buitensporigheden anderhalf jaar lang en liepin augustus 2011 tegen de lamp.De jongen wordt door de bij het onderzoek betrokken psycholoog als verminderd toerekeningsvatbaar beschouwd. De psycholoog maakt zich zorgen over het feit dat de jongen niet stopte ondanks verzet van zijn slachtoffers. De rechtbank heeft de jongen voorwaardelijkejeugd-tbsopgelegd. Ook moet hijeen aantal behandelingen ondergaan, zoals therapie voor seksuele gedragsproblemen.

Ik schrik hiervan. 14 jaar, meisje 12 jaar. Waar zijn de ouders in dit verhaal?

Roxxiejj

Re: Jongen maakt 12 jarig zusje zwanger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:09

Kan aan mij liggen, dat ik teveel CSI, NCIS en zo kijk, maarre... Sociopaat in de dop? Ziek :r

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:09

Jee, dat is zo'n verhaal dat je in een ander land verwacht, niet hier in NL.... Heel bizar!

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:11

;( hè bah! we kunnen hier inderdaad spreken over een toekomstige sociopaat..

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:13

jakkes die wil ik nooit in mijn leven tegen komen!

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:14

Oh wat een moeilijk verhaal.
Dit is hoe het in de krant staat, maar niemand weet hoe het werkelijk in elkaar steekt.
Het zou jouw gezin maar zijn waar het over gaat. Wat moeten die mensen het moeilijk hebben.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:16

woow en nog gewoon hier in breda!!!!! verschrikkelijk!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 11:16

Ik vind jeugd tbs wel een goede straf, maar hoeveel mensen komen daar nog normaal uit? Hoe groot is de kans dat deze jongen ooit een "normaal" leven krijgt?

Precies Holly, maar ik mis de ouders überhaupt in het verhaal. Hun opvoedkundige rol en hun behoedzame rol. Hadden ze niets door van de praktijken of wilden ze het niet zien? Of zagen ze het wel maar waren ze machteloos? Instanties roep je tegenwoordig ook niet meer zo snel aan, met al die verhalen.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:20

gatver, gewoon ziek :S
Is het heel vergezocht als ik zeg dat dit soort mensen beter preventief opgesloten kunnen worden? Er is kennelijk iets ontzettend mis met die jongen als hij dit soort dingen kan doen.
Je zou ze maar tegenkomen over een paar jaar!

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:21

he bah, en dat voor een 14jarige. overigens mist er een groot deel van het verhaal volgens mij.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 11:21

tja misschien werd jonge in kwestie ook wel misbruikt (misschien wel door z'n eigen ouders) geen goedkeuring van mijn kant absoluut niet maar je je mag je wel afvragen waar dit kranzinnige gedrag vandaan
komt? helaas zijn de misbruikers vaak ook misbruikt en kopiëren het gedrag echter sommige zijn echt gewoon verknipt maar omdat de jonge in kwestie vrij jong is denk ik dat daar ook een achtergrond bij hoort.....nee nogmaals geen excuus absoluut niet en hij mag voor de rest van z'n leven onder een gesloten behandeling staan als je het mij vraagt! (en z'n ouders ook....)

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:02

Holy... Wat een ziek gedrag! Vind het wel goed dat het meisje abortus heeft laten plagen, dat is gewoon een te walgelijke situatie om in geboren te worden. Dat kun je niemand uit het gezin aandoen... Inteelt, uit een verkrachting van een sociopaat en ook nog eens een kindmoedertje. Nee... Die jongen zal de inleving erbij totaal missen en/of het zich niet kunnen beseffen...
Echt te ernstig dit! Wat is er in godsnaam aan de hand met zo'n jongen? En inderdaad, wat heeft zin voor hem? Ik vraag me af hoe je zo'n jongen ervan af moet laten komen. Denk niet dat die broer en zus nog normaal contact zullen krijgen. ;(

magootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:07

Echt gestoord dit!! Het komt steeds dichterbij, woon vlakbij Breda! Hoop dat ze die jongen goed aanpakken!!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:09

shadow19871 schreef:
gatver, gewoon ziek :S
Is het heel vergezocht als ik zeg dat dit soort mensen beter preventief opgesloten kunnen worden? Er is kennelijk iets ontzettend mis met die jongen als hij dit soort dingen kan doen.
Je zou ze maar tegenkomen over een paar jaar!

Ik ben het met je eens. Klinkt misschien stom maar ik vind dat je, mensen die gevaarlijk zijn voor anderen, niet gewoon vrij rond kan laten lopen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:09

Bah ziek zeg, hoe kan zo jong iemand van 14 jaar zulke handelingen doen? zeker afgekeken van internet/tv???

Alles wordt steeds gekker en erger, bah ik vind het zo walgelijk. Heel veel dingen in de wereld van wat de mensen doen zoals die vuile pedofiel van een kinderverblijf enzovoorts, daar wordt ik helemaal ziek van.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:12

magootie schreef:
Echt gestoord dit!! Het komt steeds dichterbij, woon vlakbij Breda! Hoop dat ze die jongen goed aanpakken!!

tis geen ziekte die komt en weggaat hoor..

weetje wel hoeveel van dit soort verhalen er zijn en waar nooit iemand achter komt?

ontopic.

Wat verschrikkelijk.. -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:14

Ja en alleen mensen doen van die erge dingen en nog meer overal in de wereld, mensen is echt van het ergste soort wat er bestaat op de aardbol, gelukkig zijn ze niet allemaal zo.

Opsluiten die foute mensen en opruimen, komt nooit meer goed en die moet je nooit meer vertrouwen.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 14-06-12 13:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:14

Douce schreef:
Ik vind jeugd tbs wel een goede straf, maar hoeveel mensen komen daar nog normaal uit? Hoe groot is de kans dat deze jongen ooit een "normaal" leven krijgt?

Ik denk echt niet dat een jongen die jeugd TBS krijgt er anders over denkt als hij eruit komt..
Hij heeft deze gedachten en heeft er blijkbaar geen problemen mee. Dit zal hij waarschijnlijk ook houden. Je kan mij niet vertellen dat door TBS zijn gedachtengang anders word.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:16

Jullie zijn er aan voorbij gegaan dat de straf voorwaardelijk is opgelegd. Dus: hij krijgt eerst trainingen en sessies en heeft TBS als stok achter de deur.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:17

Bizar. Wat een drama en wat een getraumatiseerd gezin....

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-12 13:17

Nee precies dat denk ik dus ook. Ik vraag me (oprecht) af wat nu de resultaten van tbs zijn. We horen natuurlijk wel altijd alleen de negatieve verhalen. Maar je kunt mij niet vertellen dat je positief veranderd als je je jeugd opgesloten zit. Maar los laten lopen is ook niets.

Oh wacht, niet goed gelezen inderdaad. Dus hij blijft nog wel vrij. Hoe goed is de begeleiding die hij krijgt vraag ik me dan af?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 13:18

Wat erg..... Verschrikkelijk, echt geen woorden voor :n ;( Het is gewoon om te janken.....

En tuurlijk wordt er weer gestrooid met verminderd toerekeningsvatbaar.... Net of een jongen van 14 niet weet wat hij aan het doen is , schei toch uit :roll: Ziek of niet ziek, aanpakken.... Geen 1 mens is toerekeningsvatbaar als je het van dichterbij bekijkt :o

Dit soort gedrag moet je keihard aanpakken, eens zien of je dan nog steeds het lef hebt om zulk soort dingen uit te voeren.

@ Wanted : Vind het nog steeds een te zwakke consequentie. Sluit hem maar op voor een jaar of 5, dat in combinatie met trainingen, sessies en TBS. Zonder tv, water en brood en hier en daar een keer groente/vlees.... En gewoon elke dag werken...

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 15:20

Net of een jongen van 14 volledig is ontwikkeld. Tuurlijk niet. Hij mag niet stemmen, niet autorijden, niet achter de kassa staan, geen alcohol drinken en niet roken - dat is allemaal niet voor niets. Het is een kind. Hij weet heus wel wat hij deed, en misschien ook dat het niet goed was, maar voor hetzelfde geldt is die jongen vanaf z'n 2e zelf ook zwaar misbruikt en is dat hoe hij denkt dat het hoort. Dan is er duidelijk iets in zijn ontwikkeling niet goed gegaan, waar hij zelf niks aan heeft kunnen doen.

En in zo'n geval zou TBS dus ook best kunnen helpen, als zo'n jongen zou leren dat het níet normaal is en niet hoort. Ik heb een documentaire gezien van een meisje (4 jaar!) die zwaar was mishandeld en nu haar ouders wilde vermoorden, haar broertje regelmatig pijn deed (slaan, maar ook met een schaar prikken en zo) en echt heel agressief kon zijn. Heeft veel behandeling gehad, en is weer helemaal goed gekomen.

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:35

DaniBanani schreef:
Net of een jongen van 14 volledig is ontwikkeld. Tuurlijk niet. Hij mag niet stemmen, niet autorijden, niet achter de kassa staan, geen alcohol drinken en niet roken - dat is allemaal niet voor niets. Het is een kind. Hij weet heus wel wat hij deed, en misschien ook dat het niet goed was, maar voor hetzelfde geldt is die jongen vanaf z'n 2e zelf ook zwaar misbruikt en is dat hoe hij denkt dat het hoort. Dan is er duidelijk iets in zijn ontwikkeling niet goed gegaan, waar hij zelf niks aan heeft kunnen doen.

Dat zegt niemand, wel is er in zoverre genoeg ontwikkeling op de leeftijd van 14 om te beseffen dat dit geen normaal en geaccepteerd gedrag is.
Verder lees ik niet dat hij zelf is misbruikt, noch zelf slechte ervaringen heeft gehad.

Nee, sorry, je krijgt het er bij mij gewoon niet in dat hij niet ontwikkelt genoeg zou zijn om te begrijpen dat hij verkeerd zat. Er staat ook duidelijk dat het slachtoffer tegenstribbelde, en hij toch doorging.
Als die jongen op 14-jarige leeftijd, ongeacht of hij een slecht verleden heeft gehad of niet, nog niet weet dat dit soort gedrag 'fout' is (om het maar even op z'n minst te zeggen) , denk ik persoonlijk dat zo'n iemand levenslange begeleiding nodig heeft, en onder toezicht gehouden moet worden, daarbij ook de gevolgen van zijn daden moet ondervinden en gewoon een paar jaar moet zitten.

Wat denk je van zijn zusje ? Dat is een mensenleven, wat hij verwoest heeft ? _-:( Omwille van wat ? Plezier ? Hoogste kijkaantallen op Youtube ? Wraak ? Jaloersheid ? Er is gewoon absoluut geen enkele beredenatie wat hem het recht geeft om dit soort dingen te doen.

Dus je mag als puber gewoon een andermans leven verwoesten, omdat je minder toerekeningsvatbaar bent ? Echt niet :n, waar gaan we dan naar toe ? Hordes aan van die losgeslagen mannelijke pubers die vrouwelijke leeftijdgenoten of jonger zelfs dwingen tot seks, voor de fun, want je hoeft toch maar wat sessies aan TBS te volgen ?

Nee, laat die maar eens een paar jaar bezinnen in de jeugdgevangenis. Daar kunnen ze ook psychologische hulp krijgen. En tegelijkertijd wordt de samenleving beschermd tegen zo'n ontspoorde ziel

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 16:37

De rechter zal deze beslissing niet zomaar hebben genomen. Dat het niet te lezen is betekent niet dat het niet is gebeurd is. Er valt ook niets te lezen over de ouders, en die zijn er toch echt. Wie weet wat voor rol zij hierin hebben gespeeld. Ik denk dat er véél te weinig details over deze zaak bekend zijn voor niet-betrokkenen om te beoordelen of de straf terecht is of niet.