DaniBanani schreef:Net of een jongen van 14 volledig is ontwikkeld. Tuurlijk niet. Hij mag niet stemmen, niet autorijden, niet achter de kassa staan, geen alcohol drinken en niet roken - dat is allemaal niet voor niets. Het is een kind. Hij weet heus wel wat hij deed, en misschien ook dat het niet goed was, maar voor hetzelfde geldt is die jongen vanaf z'n 2e zelf ook zwaar misbruikt en is dat hoe hij denkt dat het hoort. Dan is er duidelijk iets in zijn ontwikkeling niet goed gegaan, waar hij zelf niks aan heeft kunnen doen.
Dat zegt niemand, wel is er in zoverre genoeg ontwikkeling op de leeftijd van 14 om te beseffen dat dit geen normaal en geaccepteerd gedrag is.
Verder lees ik niet dat hij zelf is misbruikt, noch zelf slechte ervaringen heeft gehad.
Nee, sorry, je krijgt het er bij mij gewoon niet in dat hij niet ontwikkelt genoeg zou zijn om te begrijpen dat hij verkeerd zat. Er staat ook duidelijk dat het slachtoffer tegenstribbelde, en hij toch doorging.
Als die jongen op 14-jarige leeftijd, ongeacht of hij een slecht verleden heeft gehad of niet, nog niet weet dat dit soort gedrag 'fout' is (om het maar even op z'n minst te zeggen) , denk ik persoonlijk dat zo'n iemand levenslange begeleiding nodig heeft, en onder toezicht gehouden moet worden, daarbij ook de gevolgen van zijn daden moet ondervinden en gewoon een paar jaar moet zitten.
Wat denk je van zijn zusje ? Dat is een mensenleven, wat hij verwoest heeft ?
Omwille van wat ? Plezier ? Hoogste kijkaantallen op Youtube ? Wraak ? Jaloersheid ? Er is gewoon absoluut geen enkele beredenatie wat hem het recht geeft om dit soort dingen te doen.
Dus je mag als puber gewoon een andermans leven verwoesten, omdat je minder toerekeningsvatbaar bent ? Echt niet
, waar gaan we dan naar toe ? Hordes aan van die losgeslagen mannelijke pubers die vrouwelijke leeftijdgenoten of jonger zelfs dwingen tot seks, voor de fun, want je hoeft toch maar wat sessies aan TBS te volgen ?
Nee, laat die maar eens een paar jaar bezinnen in de jeugdgevangenis. Daar kunnen ze ook psychologische hulp krijgen. En tegelijkertijd wordt de samenleving beschermd tegen zo'n ontspoorde ziel