Wijk bij Duurstede, 11 juni 2012. Terwijl menigeen afgelopen zaterdag, ondanks het verlies van het Nederlands elftal, een leuke avond beleefde in de binnenstad of op het sportpark Mariënhoeve heeft zich aan de Lekdijk een klein drama afgespeeld. Onverlaten hebben rond en uur of 23.00/23.30 uur 's avonds het hek van het weiland tussen de pont en de Walmuur geopend, waarin op dat moment twee fjordenpaarden van manege de Wildkamp stonden. Eén van de paarden liep los, het andere paard raakte verstrikt in het prikkeldraad, met alle gevolgen van dien.
Paard gewond Dankzij een alert optreden van een opvarende van de pont kon het onfortuinlijke dier worden bevrijd, maar het paard heeft aan het akkefietje een behoorlijk zware verwonding overgehouden. Dit tot groot verdriet van Marjan van den Brink, eigenares van manege de Wildkamp. "De paarden zijn als kinderen voor me. Het zal lange tijd duren voordat het paard weer is hersteld."
Getuigen gezocht Om te kunnen herleiden wat er die avond precies is gebeurd wordt een oproep gedaan voor getuigen. Heeft u iets gezien rond dat tijdstip, meldt u dit dan bij de Politie 0900-8844 of bij de redactie van ditiswijk.nl.
----- Het paard wat gewond is geraakt, ken ik goed. heb er nooit opgereden, maar wel gepoetst ect. Ik hoop dat ze de daders te pakken krijgen, zou mij niets verbazen als het bekende van mij zijn.
Lillian__
Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-12 13:43
Niemand die iets gehoord of gezien heeft...? volgens mij zijn de daders/is de dader nog niet gepakt.