Weinig animo voor Haagse 'homoflat'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Weinig animo voor Haagse 'homoflat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:49

Het leek zo'n mooi idee. Een wooncomplex waar 34 koopwoningen komen voor homo's, biseksuelen en transgenders. Helaas is er maar weinig interesse voor het complex aan het Buitenom in Den Haag.

'Zoals je ook woonvormen hebt voor oudere katholieken of gereformeerden, wilden wij die ook bieden voor deze groep,' zegt Eric Verwaijen van de Haagse tak van de homovereniging COC vandaag in het AD.

Maar de interesse van potentiële kopers die twee ton op tafel willen leggen, valt vies tegen. Twee jaar na de lancering van het plan is er nog altijd weinig zicht op realisering van het homocomplex. Sterker nog: homo's in het Haagse zijn ronduit negatief.

Speelplaats voor homohaters 'Ik zou er voor geen goud willen wonen,' zegt Esther Heijster (35) die met haar vrouw in Den Haag woont. 'Waarom moet je homo's en lesbiennes bij elkaar zetten? Zo creëer je een speelplaats voor homohaters. Ik woon in een gemengde wijk en heb fantastische Marokkaanse buren. Mijn beste vrienden zijn hetero. Als je als homo's en lesbo's bij elkaar gaat wonen, wordt je wereld zo klein.'

Staedion-woordvoerder Willem van de Ven is het daar helemaal niet mee eens. 'Daarmee zeg je dat je je geaardheid niet tentoon mag spreiden. Ik verwacht ook geen problemen van dien aard.' Er is wel interesse voor het complex, zegt hij, maar niet genoeg om de 34 woningen te verkopen. En of er nog voldoende animo komt, is maar de vraag.

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... flat.dhtml

Wat vinden jullie daar nu van?
Op zich is het wel een leuk idee natuurlijk, wonen onder gelijkgestemden, anderzijds kan ik me voorstellen dat je idd een gemakkelijke prooi wordt.

eilleen333

Re: Weinig animo voor Haagse 'homoflat'

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:51

Ik vind het niet nodig. Moeten we dan ook speciale flats bouwen voor Chinezen, zwarten of Turken? Of een flat voor bokkers?;) prima als ze een voorkeur hebben qua bewoners, maar een homo flat gaat mij te ver...

upendo

Vind je het gek?! :=

Ze proberen zo hard om de homoseksuelen "in te burgeren" in de "normale" samenleving.. En wat doen we?

We gooien ze allemaal in een heumeuflat...

Zilfstar

Het is wachten op flats speciaal voor "zwarten" en "blanken" :x

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:52

Ik vind het te idioot voor woorden. Als ik lesbienne was geweest zou ik ook pertinent niet in zo'n soort omgeving willen wonen, dat is niet perse vragen om moeilijkheden, maar het doet me heel erg denken aan een strafkamp. Ergens anders kan het niet, wij zijn speciaal, ga daar maar wonen.

Ik weet dat het niet de intentie is, maar zo voelt het voor mij wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 18:58

Maar met de wetenschap dat iemand van het COC het bedacht heeft, zeg je dat dan nog?

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:01

Dan had die waarschijnlijk behoefte aan gezeldschap van gelijkgestemden haha :+ . Hij had natuurlijk ook een enquete kunnen houden onder de doelgroep (via de COC)?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:02

Wat een vreemd idee, ik zou niet weten waarom je als homo in een 'homocomplex' zou willen wonen? Ik kan d'r niet bij met m'n hoofd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:04

Yamcha schreef:
Maar met de wetenschap dat iemand van het COC het bedacht heeft, zeg je dat dan nog?

Volgens mij is die persoon behoorlijk wereldvreemd. Het is toch ondenkbaar dat je acceptatie wilt bewerkstelligen, maar ondertussen wel een complex bouwen alleen bedoeld voor homoseksuelen e.d.. Acceptatie m'n neus.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:07

_San87_ schreef:
Ik vind het te idioot voor woorden. Als ik lesbienne was geweest zou ik ook pertinent niet in zo'n soort omgeving willen wonen, dat is niet perse vragen om moeilijkheden, maar het doet me heel erg denken aan een strafkamp. Ergens anders kan het niet, wij zijn speciaal, ga daar maar wonen.

Ik weet dat het niet de intentie is, maar zo voelt het voor mij wel.

Ben het helemaal met je eens. Waarom in godsnaam alle homo's en lesbiennes e.d. bij elkaar ophokken? Waarom zouden die niet gewoon kunnen wonen waar ze willen (kunnen ze wel natuurlijk, maar waarom in godsnaam een homoflat creëren). Als het gaat om mensen ontmoeten, ik denk dat dit veel gezelliger is in een homobar o.i.d. daar heb je geen homoflat voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:08

Daarom had ik 'm ook hier geplaatst, ik vond het redelijk bizar. Was erg benieuwd naar jullie meningen :D

@ phormicola: hmmm, homobars (of barren) zijn erg gezellig, dus in die zin kan ik me dat dat wel weer voorstellen, homo's zijn over het algemeen veel vredelievender en gezelliger dan hetero's (iig de heren). Sprak een hetero-dame. En is geen onzin, in homo-café's wordt haast nooit gevochten, in gewone kroegen haast altijd.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:12

Yamcha schreef:
Daarom had ik 'm ook hier geplaatst, ik vond het redelijk bizar. Was erg benieuwd naar jullie meningen :D

@ phormicola: hmmm, homobars (of barren) zijn erg gezellig, dus in die zin kan ik me dat dat wel weer voorstellen, homo's zijn over het algemeen veel vredelievender en gezelliger dan hetero's (iig de heren). Sprak een hetero-dame. En is geen onzin, in homo-café's wordt haast nooit gevochten, in gewone kroegen haast altijd.

Nou ja, laten we alle 'gewone kroegen' en 'gewone wijken' dan ook maar hetero-kroeg en hetero-complex gaan noemen, dan weet iedereen waar ie aan toe is :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:19

Ik vind het COC sowieso een ouwe ballen organisatie, hoe wanhopig ze ook proberen dat imago op te krikken.. := :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 19:47

phormicola schreef:
Yamcha schreef:

Nou ja, laten we alle 'gewone kroegen' en 'gewone wijken' dan ook maar hetero-kroeg en hetero-complex gaan noemen, dan weet iedereen waar ie aan toe is :+

_O-

Wel een leuk idee :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:02

Als er dan toch verschil moet zijn... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 20:52

Geweldig, alles in hokjes en vakjes _O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 21:45

Oh ja, hier heb ik een paar maanden geleden ook al eens een topic over geplaatst. Inderdaad een beetje apart, moord en brand schreeuwen omdat je gediscrimineerd wordt, maar wel zo'n soort reservaat opzetten.

Edit:
[NM] 'Roze' wooncomplex in Den Haag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 07:04

Dat was idd ook mijn gedachte, vond het rijkelijk bijzonder...... toch heb je de afgelopen jaren, al is het de laatste jaren wel wat minder, ook zulke gemeenschappen van gereformeerd vrijgemaakte kerken gehad. Had je niet alleen de kerk, maar ook de sportclub, de school, de bakker, de slager, en in straat en soms een heel dorp alleen maar gereformeerden.
Ik heb altijd gevonden dat je daar kortzichtige mensen mee creëert, die niet verder denken dan hun wereld groot was, want dat hoefde niet......

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:18

Ben ik ook geen voorstander van, inderdaad.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 09:27

Een boktflat lijkt me nog wel leuk. Met je paard in de lift en zo. Alleen moeten we dan wel een natural flat, dressuur flat, spring flat, penny appartementjes en aangespannen flat hebben, anders wordt het een bende. Ik wil namelijk niet dat er iemand in de lift gaat staan zeiken dat er geen bit in mijn paard hangt, en dat een galerijgenoot wil weten waarom ik dan wel sporen draag.

Mijn paard en ik wonen daar toch zeker voor onze rust :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 12:37

Snadrem _O-

Bijft een raar fenomeen idd, de wereld in hokjes en vakjes willen indelen, en zelf daar dan ook maar gaan zittenuit angst voor......

Jammer dat de acceptatie van elkaar niet groter is. En jammer dat sommigen ook niet verder kijken dan hun neus lang is.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 17:24

Ik snap niet waarom er zo'n flat zou moeten zijn.
Met de komst van zo'n soort flat krijg ik het idee alsof ik homo's, transgenders, lesbiennes etc "anders" moet vinden. Wat een onzin.

We zijn allemaal mens. Wat maakt het uit of je naast een homo, transgender, gekke kattenvrouw of gezellige volslanke Anita woont?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 19:39

Daarom gaan wij naar een paardencamping, heb je ook een soort wooncomplex voor gelijkgestemden. Voor tijdelijk heel leuk, maar hoef er echt niet het hele jaar te wonen. Denk dat dit voor alle mensen geldt. Gelijkgestemden zoek je op als je daar zelf behoefte aan hebt, maar je hoeft er niet perse tussen te wonen, die diversiteit in een wijk is juist wat het zo leuk maakt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:42

Goh, wat gek nou dat niemand in zo'n flat wil wonen... :? Wanneer word Nederland opgesplits in vakjes? Homo's etc linksonder, paardenmensen in het midden, buitenlanders rechtsonder... En dan een flinke muur ertussen, zodat iedereen kan leven in zijn eigen groepje!

Volgens mij is het ook nog ontzettend gevaarlijk... Homohaters hebben zo een mooi aantal homo's in één klap, mochten ze echt van plan zijn om ze wat aan te doen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 00:46

Ik vind het een soort Ghettovorming. En gezien de geschiedenis is dat per definitie heel gevaarlijk....