Kunstenaar maakt heli van kat

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Kunstenaar maakt heli van kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 13:47

Citaat:
De Nederlandse kunstenaar Bart Jansen liet zijn dode kat opzetten en monteerde hem op een op afstand bestuurbare mini-helikopter.

De kat van Jansen heet Orville, naar de beroemde vliegpionier Orville Wright. Het onfortuinlijke beestje was volgens Jansen dan ook voorbestemd om ooit te vliegen. Toen het dier overleed na een aanrijding zag de kunstenaar zijn kans na twee dagen van rouw gekomen. De meeste mensen begraven in zo’n situatie hun huisdier in de tuin maar niet Jansen.

Quadrocopter
Hij liet het dier opzetten en bouwde samen met RC-expert Arjen Beltman een quadrocopter, een kleine op afstand bestuurde helikopter met vier rotors, rond het stoffelijk overschot. Het resultaat heet de Orvillecopter en valt te bezichtigen tijdens het Kunstrai-kunstenfestival in Amsterdam.

In een televisieinterview met PowNews, dat onderaan is bijgevoegd, vertelt Jansen hoe het idee tot stand kwam en toont hij de Orvillecopter in actie. De kunstenaar werkt al enige tijd rond dode dieren. Jansen meent ook dat Orville het graag zo gewild zou hebben: “Hij hield immers enorm van vogels.”

Bron: http://www.zdnet.nl/news/140104/nederla ... -dode-kat/

Foto's: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... d-car.html

Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Aan de ene kant: disgusting! Aan de andere kant: die kat was toch al dood, die merkt er niks meer van.
En jullie?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:48

Ik moest er vooral heel hard om lachen, het ziet er zo ontzettend stom uit. :')

Blue_Eyes

Re: Kunstenaar maakt heli van kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 13:49

Ja he? :') Die ogen ook, ik moest twee keer kijken voor ik zag dat-ie niet meer leefde! :=

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:49

Appart!
Maar ik vind het geen dierenmishandeling oid. Het beestje was al dood, merkt er zelf niets van.
Ergens vind ik het ook nog wel mooi. (Al moet ik er niet aan denken dat dit mijn huisdier zou zijn.)

Maar hij heeft wel bereikt wat de meeste kunstenaars willen bereiken. Dat mensen over zijn werk praten. Positief of negatief.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:50

Ik heb er smakelijk om gelachen, wat n origineel idee!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:51

Ze hebben die kat nog best mooi opgezet ook :j

Ach ja beestje is al dood, denk niet dat ie er nog wat van merkt :n

Goof

Haha hij lijkt inderdaad echt heel levendig uit zijn ogen te kijken. Moest er stiekem ook om lachen :+

Tja, mijn ding is het niet, maar het dier is niet gedood voor dit doel. Hij wordt nu tenminste nuttig gebruikt na zijn dood ;)

Fenrir

Ja en dan die pootjes zo met die propellertjes. :')
Mijn ding is het verder niet, maar beestje was toch al dood, dus die zal er geen last meer van hebben. Ik vind hem ook wel netjes opgezet die ogen lijken erg goed!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:52

_O- Hij kijkt er wel verbaasd bij, weet hij zeker dat hij dood was? :))

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:53

had weer zo'n walgelijk iets verwacht als van die kunstenares met haar dode beesten,
maar vind deze stiekem wel leuk :=

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:55

ik heb het niet gezien, maar ik hoop dat dit niet andere mensen op het idee brengt om ook zulke dingen te gaan doen, en wegens ongeduld WEL dieren gaan doden voor dit doel.
zoals die rat/muis die aan een vuurpijl gebonden werd met nieuwjaar( beestje moest ook vliegen)
enkel omdat een kat van vogels hield? tjah...

zolang het geen leed veroorzaakt tja maar om het nou kunst te noemen?

*heeft toch maar gekeken, kat kijkt idd comisch maar toch ziet beelden van allerlei dieren die door de lucht vliegen die anders gelukkig hadden geleefd*
Laatst bijgewerkt door crazyshar op 04-06-12 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:56

beestenfreak schreef:
had weer zo'n walgelijk iets verwacht als van die kunstenares met haar dode beesten,

Dat Tinkebell doet komt op hetzelfde neer... Die doet dingen alleen voor open deuren waar de rest van de mensheid of de industrie ze achter gesloten deuren doet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:57

Ik vind het een beetje luguber gezicht maar wel grappig.
Zou me wel kapot schrikken als ik zo'n ding voorbij zie komen :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 13:59

Sorry, maar ik moest er echt om lachen. Wat ziet dat er vreselijk komisch uit. :')
Het is een luguber idee en ik zou het zelf echt nooit willen, maar voor de kat is maakt het verder niet uit... Bijzonder 'eerbetoon' zo. De kat tussen de vogels.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:03

En zulke dingen noemt men dan kunst... :?
En dan vinden ze het ook nog gek dat de kunst subsidie minder wordt...

Reneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:06

Ik heb stiekem gekeken en moest wel lachen om het beeld maar ik ben bang dat dit inderdaad verkeerde reacties kan gaan uitlokken van mensen die katten er om expres gaan doden bijvoorbeeld

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:22

Ik heb hier ook gelachen... Dat wil ik ook, als mijn 38 kilo hond dood is, een vliegtuig... :+

Nee, maar opzich een luguber iets, maar de kat in kwestie was dood... Het is een lichaam, levenloos

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:24

Kunst? :\

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:24

Haha, geniaal :')

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:25

Ik vind die uitdrukking van die kat geweldig. :)

En zo heeft het katje toch nog een mooie 2e bestemming gekregen. ipv onder de grond te liggen rotten.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:29

Ik vind het legguber om eerlijk te zijn. Daarbij vind ik het een raar idee dat er van een dood dier een (speelgoed) helicopter gemaakt worden.

Beestje heeft inderdaad niet geleden, maar ik zou het zelf niet hoeven en mijn dieren zal ik nooit voor dit soort dingen ter beschikking stellen. Ik laat ze liever cremeren of begraven.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 14:30

Mijn man is kunstenaar én heeft een hekel aan katten, maar die zit me hier toch een partijtje geshockeerd te wezen... _O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 15:06

phormicola schreef:
Mijn man is kunstenaar én heeft een hekel aan katten, maar die zit me hier toch een partijtje geshockeerd te wezen... _O-

Er zijn echt momenten dat ik de like-knop mis _O- (Ja, ik weet dat er zoiets komt, maar ik zat echt even te zoeken :=)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:09

Vjestagirl schreef:
beestenfreak schreef:

Dat Tinkebell doet komt op hetzelfde neer... Die doet dingen alleen voor open deuren waar de rest van de mensheid of de industrie ze achter gesloten deuren doet.

Ik heb bij haar, maar ook bij de 'kunstenaar' van dit topic (die heb ik op radio 538 gehoord), het idee dat ze gewoon een rotsmoes nodig hebben om zulke dingen te doen met dode dieren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:22

Tinkebell vind ik dan weer eng bezig. Op de een of andere manier vind ik dat een stuk verder gaan.
Die doet het volgens mij vooral om te provoceren.