Aanslagen in Syrië..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Aanslagen in Syrië..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 19:41

Ik zit met tranen in mijn ogen het nieuws te kijken..

Waar zijn ze mee bezig in Syrië?!

Kinderen van dichtbij afknallen, vastgebonden en wel..

Wat doen we elkaar toch aan?!

Voor de mensen die het gemist hebben:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... -houla.xml
Citaat:
ANP | 27 mei 2012, 21:21
'108 doden in Syrische stad Houla'

Het bloedbad in de Syrische stad Houla heeft aan 108 mensen het leven gekost. Dat heeft het hoofd van de VN-waarnemersmissie, de Noorse generaal Robert Mood, volgens diplomaten zondag tegen de VN-Veiligheidsraad gezegd. VN-waarnemers hadden zaterdag na een bezoek aan de stad in Centraal-Syrië een aantal van 92 doden genoemd, onder wie 32 kinderen.
Ongeveer 300 mensen zijn volgens Mood gewond geraakt. De Syrische autoriteiten zeggen niet verantwoordelijk te zijn voor het bloedbad, dat internationaal tot grote verontwaardiging heeft geleid. De Russische plaatsvervangende ambassadeur bij de VN, Aleksandr Pankin, zei eraan te twijfelen dat de regering in Damascus achter het bloedbad zit. Hij wees erop dat de meeste doden naar het schijnt het slachtoffer waren van messteken of van geweervuur van zeer dichtbij. Rusland is de belangrijkste bondgenoot van het bewind van president Bashar al-Assad.
Activisten van de oppositie meldden zondag een nieuw bloedbad. In de stad Hama, een van de bolwerken van de oppositie, zouden zeker 30 mensen zijn omgekomen door beschietingen van tanks van het Syrische leger.

1234

Re: Aanslagen in Syrië..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 20:06

Volgens mij hoort dit op Nieuws en Maatschappij thuis :) K tem even.
[NM] Nieuws en Maatschappij

Maar indd, ik snap ook nooit hoe ze het in hun hoofd halen :\ Echt vreselijk.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 20:07

Ja, zat er al naar te zoeken, maar kon het niet vinden.. O:)

Ik vind het absurd dat het tot zoiets uit kan lopen..
Hoe kan jij als volwassene het licht uit de ogen van een onschuldig kind laten verdwijnen?! :n

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 21:57

Dan verplaats ik hem even voor je :) LZP -> NM

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:07

De wereld kijkt toe, al maanden. Helaas spelen andere belangen mee dan de belangen van burgers en met name kinderen.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:10

Tja hoe erg ik het ook vind voor de kinderen, ze moeten zelf maar tot een oplossing komen!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:13

Verschrikkelijk inderdaad...
Ik heb zelf jaren in Syrië gewoond, was zo'n leuk en mooi land, dan is dit wel eventjes slikken hoor..

Op school moet ik nu mijn debat erover doen, helaas tegen de hulp naar Syrië, ik had geen andere keus. Al is het nu natuurlijk ook niet veilig voor hulptroepen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:15

blazelover schreef:
Tja hoe erg ik het ook vind voor de kinderen, ze moeten zelf maar tot een oplossing komen!

Tja, als andere landen er zo 75 jaar geleden over gedacht hadden, spraken wij nu Duits. ;)

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:21

Maar wat wil je doen? troepen er op af sturen? rode kruis? voedselhulp? wapens?
nederland alleen kan niets uitvoeren en de grote landen houden hun handen er al helemaal vanaf!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:25

Ik kan niets. Rusland is het land dat hulp tegenhoudt en Assad in het zadel houdt. De reden is o.a. de grote wapenhandel. Er zal grote druk op Rusland vanuit de hele wereld moeten komen om de steun aan Assad in te trekken.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:35

Ga het ze maar zeggen :') ik ga er in ieder geval niet om wakker liggen. stel je voor dat je wakker zou liggen om al het leed in de wereld........

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:39

blazelover schreef:
Ga het ze maar zeggen :') ik ga er in ieder geval niet om wakker liggen. stel je voor dat je wakker zou liggen om al het leed in de wereld........

Je hoeft er niet van wakker te liggen, maar een beetje medeleven, zeker m.b.t. onschuldige slachtoffers en kinderen, lijkt me niet zoveel.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:41

ik leef zeker mee met de kinderen die er gewond of gedood zijn hoor ;) ben benieuwd of er echt iets mee gedaan word of in de doofpot gestopt word....

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 23:44

Ik neem aan van niet, het is zo groot en zo rigoreus, mensen kunnen niets zeggen of ze worden al neergeschoten.

Vroeger toen ik er woonde hadden ze het hier in NL ook al over "oorlog", maar toen was er daar niets aan de hand..

Die mensen, allemaal zo vriendelijk en behulpzaam, dat kom je hier niet tegen hoor :n En dan ga je denken, die mensen die om het leven zijn gekomen, het kan natuurlijk heel goed zijn dat je die hebt gekend, ja, het doet wel veel met me om dit nu zo te zien en te horen..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 23:52

blazelover schreef:

Ik maak me in ieder geval zorgen om dingen die zich buiten mijn directe omgeving afspelen. :)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:01

Electra63 schreef:
blazelover schreef:

Tja, als andere landen er zo 75 jaar geleden over gedacht hadden, spraken wij nu Duits. ;)
Dat lag toch anders, een vergelijking met de Franse revolutie is hier denk ik beter op z'n plek dan die met de Tweede Wereldoorlog, waarin vrijwel de hele bevolking af wilde van de Duitsers. Dit is een "interne" oorlog waarin de inheemse bevolking lijnrecht tegenover elkaar staat. Als het buitenland in gaat grijpen keert de Syrische bevolking zich waarschijnlijk tegen de gemeenschappelijke vijand: de buitenlandse troepen, en bereik je nog niets. Dit zie je ook in een bepaalde mate in Afghanistan, waar er ook zachtjes aan geluiden beginnen te komen dat het regime van de Taliban zo slecht nog niet was in vergelijking met de op dit moment woedende oorlog en bijbehorende instabiliteit. Uiteindelijk zijn de enigen die dit op kúnnen lossen de Syriërs zelf, domweg bommen gaan gooien met de Navo heeft geen nut, Assad duikt ergens onder en de bevolking kan als levend aas dienen. Wat dat betreft doen ze er goed aan om het gevecht met Assad aan te gaan op diplomatiek gebied, hoe erg het ook is dat er nu zoveel onschuldigen omkomen.

(Hopelijk druk ik me een beetje helder uit. := )

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 00:26

Wat mij betreft: helder genoeg. :D
Natuurlijk klopte mijn vergelijking niet, het ging mij meer om de ogen sluiten en de andere kant opkijken. Diplomatieke/economische druk is het beste, maar dan zal Rusland mee moeten werken.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 11:22

Na Afghanistan, Irak en Libië staat niemand in de rij om maar eens lekker in te grijpen in Syrië denk ik zo. De vraag is dus vooral of de rest van de wereld alleen maar toe wil kijken of hier zijn handen vuil aan wil maken. Blijft een moeilijk verhaal. In principe moeten Assad en zijn kliek gewoon in Den Haag berecht worden, want het zijn absoluut criminelen.