Citaat:In plaats van een bank vooruit en een kus van de juf heeft de 15-jarige Jessica Barba een zware sanctie gekregen. De Amerikaanse tiener werd vijf dagen geschorst omdat ze een zelfgemaakte en fictieve antipestvideo op het net had gezwierd, waarin het personage Hailey (12) hard aangepakt wordt door haar klasgenootjes en nadien een einde aan haar leven maakt.
Jessica had voor een klasproject een fictief filmpje over pesten in elkaar gestoken. Meteen na haar voorstelling mocht ze het gaan uitleggen bij de directeur. Ze werd vijf dagen geschorst. "Ik begon hysterisch te huilen. Ik snapte niet dat ik gestraft werd voor iets waar ik zo hard aan heb gewerkt. Alles was goed bedoeld", zei ze op WNBC-TV.
Ook op Facebook was 'Hailey' actief. Een ongeruste ouder contacteerde de school, die op haar beurt de pagina offline haalde. Jessica moest onder dwang het paswoord geven. Daarna werd ze op non-actief gezet. "De video heeft voor te veel heisa gezorgd op school", verdedigt de school in Longwood zich. Jessica's papa, Michael Barba, is trots op zijn dochter en gaat tegen de straf in beroep.
bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... l#reaction
Dit is de oh zo "schokkerende" video:
Begrijpen wie begrijpen kan dat een meisje van 15(!) zo'n prachtige video kan maken en daarvoor zo gestraft wordt. Ik werd er zelfs even stil van.