Tiener geschorst na anti-pestvideo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Tiener geschorst na anti-pestvideo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-12 16:10

Citaat:
In plaats van een bank vooruit en een kus van de juf heeft de 15-jarige Jessica Barba een zware sanctie gekregen. De Amerikaanse tiener werd vijf dagen geschorst omdat ze een zelfgemaakte en fictieve antipestvideo op het net had gezwierd, waarin het personage Hailey (12) hard aangepakt wordt door haar klasgenootjes en nadien een einde aan haar leven maakt.
Jessica had voor een klasproject een fictief filmpje over pesten in elkaar gestoken. Meteen na haar voorstelling mocht ze het gaan uitleggen bij de directeur. Ze werd vijf dagen geschorst. "Ik begon hysterisch te huilen. Ik snapte niet dat ik gestraft werd voor iets waar ik zo hard aan heb gewerkt. Alles was goed bedoeld", zei ze op WNBC-TV.

Ook op Facebook was 'Hailey' actief. Een ongeruste ouder contacteerde de school, die op haar beurt de pagina offline haalde. Jessica moest onder dwang het paswoord geven. Daarna werd ze op non-actief gezet. "De video heeft voor te veel heisa gezorgd op school", verdedigt de school in Longwood zich. Jessica's papa, Michael Barba, is trots op zijn dochter en gaat tegen de straf in beroep.

bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... l#reaction

Dit is de oh zo "schokkerende" video:

Begrijpen wie begrijpen kan dat een meisje van 15(!) zo'n prachtige video kan maken en daarvoor zo gestraft wordt. Ik werd er zelfs even stil van. :n

AdemoJoey

Re: Tiener geschorst na anti-pestvideo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:22

Wow....ben er echt stil van...wat heeft zij dit prachtig gemaakt! Dit raakt me echt.. Dat de school op deze manier reageert vind ik onbegrijpelijk, hoop dat ze kracht houdt en ben blij dat haar vader haar zo goed steunt! Zonde van zo'n geweldig initiatief! Zou graag zien dat dit filmpje zijn (haar) doel bereikt!

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:26

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:32

Wat ik niet begrijp is waarom ze hiervoor geschorst is? kunnen of willen de tere zieltjes van ouders en leraren de harde werkelijkheid soms niet zien?
Laatst bijgewerkt door Telpeva op 28-05-12 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:33

Wat een prachtig gedaan, zeker voor een 15jarige. En typisch Amerika om daar zo mee om te gaan :\
Gelukkig (en volkomen terecht) dat de schorsing terug gedraaid is..

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:34

AdemoJoey schreef:
Wow....ben er echt stil van...wat heeft zij dit prachtig gemaakt! Dit raakt me echt.. Dat de school op deze manier reageert vind ik onbegrijpelijk, hoop dat ze kracht houdt en ben blij dat haar vader haar zo goed steunt! Zonde van zo'n geweldig initiatief! Zou graag zien dat dit filmpje zijn (haar) doel bereikt!

Niks op toe te voegen _/-\o_

Zeker kinderen(tieners) kunnen aan de hand van zo'n filmpje als dit beter nadenken over wat ze iemand kúnnen aandoen

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:42

Echt mooi gemaakt, belachelijk dat je een anti-pest filmpje maakt en er zelfs nog
voor geschorst wordt :?

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 16:48

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:03

Wellicht heeft ze een afspraak gemaakt met school dat ze geschorst zou worden maar dan toch net niet, zodat ze media-aandacht krijgt en het filmpje veel bekeken zou worden.

Dat dacht ik meteen toen ze zei dat ze niet te diep kon ingaan op de reden (op dat filmpje op deze site: http://www.nydailynews.com/life-style/h ... -1.1083197).

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:03

Ongeloofelijk dat de maker hiervoor geschorst is...Het filmpje heeft mij onwijs geraakt, omdat er een waarheid opstaat die helaas voor vele kinderen echt is.
Er staat geen schokkend materiaal op, tenminste niet zo schokkend dat je niet moet laten zien. Je kunt kinderen wel een ideaal beeld blijven voorschotelen, maar dit gebeurd echt! En als je op deze manier kunt voorkomen dat het niet of veel minder gebeurd is dat alleen maar perfect, want daar is het filmpje ook duidelijk voor bedoeld.

Keep up the good work!

Ik ben heel blij dat haar vader wel heel trots op haar is, terecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:20

_/-\o_

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:30

Wat een prachtig gemaakt filmpje.
Ik hoop echt dat dit filmpje zijn doel bereikt.
Dit is inderdaad helaas voor veel kinderen en tieners de harde waarheid en daar moet iets aan gedaan worden!

Ik ga wel mee met sammyvriend. Ik denk dat ze op deze manier aandacht hebben gevraagd voor het filmpje.
En dat is gelukt lijkt mij!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 17:35

Tja hard he die waarheid, makkelijk om niet te willen zien tot hij je keer op keer achtervolgd.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:20

ik vind het een prachtig filmpje, dat een 15 jarige dit kan maken vind ik knap, de boodschap komt zo tenminste over, verschrikkelijk dat er zo vreemd op gereageerd wordt.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 11:49

sammyvriend schreef:
Wellicht heeft ze een afspraak gemaakt met school dat ze geschorst zou worden maar dan toch net niet, zodat ze media-aandacht krijgt en het filmpje veel bekeken zou worden.

Dat dacht ik meteen toen ze zei dat ze niet te diep kon ingaan op de reden (op dat filmpje op deze site: http://www.nydailynews.com/life-style/h ... -1.1083197).

Hier ben ik toch wel mee eens dat ze misschien zo aandacht heeft gezocht voor haar video. Maar als dat niet zo is dan is het schandalig van de school

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 17:11

Het lijkt wel een logische denkwijze. Maar aan de andere kant heeft de school nu wel een hele slechte naam . Je staat nu immers bekend als die conservatieve school die geen serieuze onderwerpen aandurft. Dus als ze zo ver zouden gaan om de video van een van hun studenten wat bekendheid te geven?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 17:49

Mooi filmpje en wat knap dat ze dat gemaakt heeft. Vind dat de school wel erg drastisch reageert.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 17:01

Zeer treffend gemaakt, chapeau! _/-\o_
De reactie van de school zegt veel over de school en diens opvattingen. Hopelijk krijgt de maakster veel positieve media aandacht en wordt dit onderwerp Internationaal aangepakt. :j

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 19:39

jeetje, wat belachelijk.... Goed dat haar vader haar zo steunt. Echt een prachtig gemaakt filmpje :j