Eindexamen kandidaat Tae Young uitgezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Courses

Eindexamen kandidaat Tae Young uitgezet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 10:43

Mijn oog viel net op het volgende nieuwsbericht op onze schoolsite ( Deltion College, Zwolle ).

'De uit Zuid-Korea afkomstige Kampenaar Tae Young Park is onlangs het land uitgezet. Afgelopen tijd haalde dit bericht met regelmaat de regionale pers. De 19-jarige jongen volgde bij Deltion zijn vwo-examen. “Net voor de eindstreep is hij teruggestuurd naar zijn geboorteland. Wij betreuren het dat hij zijn examen niet kan afmaken.” vertelt Jan Drentje rector Deltion Sprint-Lyceum.

Actie
“Begin februari is Tae het land uitgezet na een weekendje voetbal Londen. Hij woont al 14 jaar in Nederland, spreekt vloeiend Nederlands en heeft geen strafblad.” vertelt Jan Drentje. Afgelopen tijd zetten vrienden en kennissen zich in voor de terugkomst van Tae Young Park. Met een handtekeningenactie hopen ze dat Tae in ieder geval zijn eindexamen in Nederland mag doen.
Maar ook Jan Drentje heeft niet stilgezeten: “Ik heb contact gehad met de IND (Immigratie- en Naturalisatiedienst) om de ernst van de situatie uit te leggen. Tae is een slimme jongen. Met een diploma op zak, kan hij het ver schoppen. Nu wordt deze kans hem ontnomen.”'

Afijn, ik ben dus even gaan zoeken, en kwam op een aantal links uit zoals o.a deze van het AD.

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... oung.dhtml

http://www.destentor.nl/regio/kampen/11 ... legaal.ece

Natuurlijk kun je denken 'eigen schuld, jammer dan'. Maar ik vind 't werkelijk bespottelijk dat je na 14 jaar, als volledig Nederlands sprekende burger, geen strafblad EN eindexamen kandidaat, zo het land word uitgezet.

'Ondertussen is Tae Young druk aan het leren voor zijn vwo-examen. 'Ik heb altijd de hoop gehad dat ik voor het begin van de examens terug naar Nederland zou kunnen' vertelt Tae Young aan de telefoon. Dat is niet gelukt, nu gokt hij op de herkansingsperiode. Sinds maart zit hij dagen in de bibliotheek in zijn woonplaats Seoul waar hij met buitenlandse kranten, toegestuurde examenboeken en examensites de examenstof leert. Naar school gaan in Zuid-Korea zit er voor de scholier niet in, daar beheerst hij de taal te weinig voor. En zonder diploma kan hij ook geen kant op: 'Om hier te kunnen studeren, heb ik wel een bewijs nodig dat ik een studie heb afgerond in Nederland.'

Dus feitelijk zit hij daar vast, kan hij daar ook niet naar school, en dat omdat Nederland zo extreem koppig is.
Er loopt een petitie, die ik en vele mensen met mij al getekend hebben.
En ik vraag jullie bij deze, help deze jongen zodat hij in ieder geval z'n examen hier kan afmaken.
Wat dit soort praktijken slaat werkelijk helemaal, compleet, nergens op.

http://petities.nl/petitie/teken-voor-t ... n-toekomst

Door deze petitie te tekenen help je de kans groter te worden dat deze jongen niet 14 jaar voor onzin ( legaal! ) in Nederland heeft doorgebracht. Gezien dat, als hij dus z'n examen hier niet kan maken, WEL het geval zal zijn.

Romyv

Re: Eindexamen kandidaat Tae Young uitgezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:41

vooral allemaal PVV blijven stemmen!

(of is dit te grof voor bokt..?)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:43

dat is Nederland he.
Snap er niks van.
Laat die jongen gewoon 2 weken zijn examen maken, en kijk daarna verder.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:46

inderdaad Romyv!! denk dat dit meer de 'schuld' is van de nederlanders..

Suzanne556

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:49

Ah wat zielig, als die nou een weekje langer mocht blijven had die gewoon z'n examen afgerond..

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:53

Dit slaat nergens op. Ik heb dan ook getekend

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:55

Horse_Driver schreef:
inderdaad Romyv!! denk dat dit meer de 'schuld' is van de nederlanders..

mee eens, iedereen wou de grenzen dicht, no pardon regelingen ed. maar bij dit soort situaties kan het opeens allemaal niet meer.

Ben het er mee eens hoor, deze jongen is waardevol voor onze maatschappij. We hebben er veel in geïnvesteerd, net als hij zelf, en wanneer we naar de regeltjes kijken kan het opeens niet meer.. misschien moeten we als land toch eens te raden gaan bij onszelf met wat we nou willen?

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:56

_/-\o_

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:56

Vreselijk beleid.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:58

Ik vind dat je moet kijken naar de kansen van de persoon hier en daar. Zo'n kind (nu ja 18 jaar, nog niet echt volwassen) dat hier al zo lang woont heeft daar toch geen kansen. Hier doet hij vwo en is hij dus niet kansarm.
Ze zouden de uitzetprocedures moeten versnellen als ze toch willen uitzetten. Dit zodat mensen die hier al helemaal gewend zijn, niet meer uitgezet hoeven te worden.. maar dat is natuurlijk een andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:00

Hij spreekt nagenoeg geen koreaans.. waarom zet je zo'n jongen dan uit? Hij kan dus niet naar school in Korea omdat hij de taal niet kent?

Ik snap dat niet.. en Nederland heeft het er inderdaad zelf naar gemaakt..

Sunshine80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:03

Hanafubuki schreef:
Hij spreekt nagenoeg geen koreaans.. waarom zet je zo'n jongen dan uit? Hij kan dus niet naar school in Korea omdat hij de taal niet kent?

Ik snap dat niet.. en Nederland heeft het er inderdaad zelf naar gemaakt..

Helemaal mee eens Jans!

Ik vind dit echt bespottelijk, er moet gekeken worden naar de persoon en hoeveel er geïnvesteerd is. En uiteraard of deze persoon kansarm is in ons land en in het land van herkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:03

En ik denk dat, doordat hij de taal van Korea nauwelijks spreekt, hij daardoor wel kansarm is geworden daar. Hij kan er nu niet naar school.. leert daar voor zijn Nederlandse examens..

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:06

Douce schreef:
Hier doet hij vwo en is hij dus niet kansarm.

volgens mij is iedere middelbare school even duur, of je nou mavo of VWO doet hoor.... Dit zegt nog niet heel veel, wel kan je zeggen dat statisch gezien de kans op criminaliteit bij hoger opgeleiden kleiner is dan ongeschoolde of laag opgeleide.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:10

Jammer dit dan weer.. Waarom moeten altijd de betere het land uit worden gezet :n Spreekt vloeiend nederlands, geen strafblad oid terwijl diegene die amper nederlands kunnen spreken en veel onrust veroorzaken wel mogen blijven :?
Ik snap het niet hoor :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:13

Middelbare scholen zijn misschien wel even duur, maar volgens mij zit er tussen mijn MBO en HBO bijna 600 euro verschil, alleen aan schoolkosten.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:21

De taal is voor niemand een belemmering om naar hier te komen, waarom andersom wel?

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:23

Romyv schreef:
Douce schreef:
Hier doet hij vwo en is hij dus niet kansarm.

volgens mij is iedere middelbare school even duur, of je nou mavo of VWO doet hoor.... Dit zegt nog niet heel veel, wel kan je zeggen dat statisch gezien de kans op criminaliteit bij hoger opgeleiden kleiner is dan ongeschoolde of laag opgeleide.

Begrijp wat je bedoelt maar bedoelde meer dat er hier ook asielzoekers zijn die nergens komen. Hier kan die jongen een diploma halen en daar niet.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:27

LZP --> NM

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-12 13:50

Nee, hij spreekt niet voldoende Koreaans om daar naar school te gaan, doet hier VWO en word alsnog uitgezet.
Ik vind 't echt bespottelijk.

kayjody

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 15:50

ken deze jongen een beetje , hij is het ex vriendje van mijn nichtje. heb hem een paar keer ontmoet en volgens mijn weten een student die erg zijn best doet om zijn diploma te halen.. en blijkbaar heeft hij gedacht dat de procedure voor zijn verblijfsvergunning nog liep. ik gun het hem in ieder geval zijn diploma hier te mogen halen en examen te mogen doen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 20:28

Dus als hij niet op Voetbalkamp was geweest, had deze jongen gewoon zijn examen mogen maken?!?
Bespottelijk, Nederland op z'n smalst....
Ik zat ook echt met mijn oren te klapperen toen ik dit hoorde.
Laat die jongen gewoon z'n eindexamen maken. Hij zal beter zijn voor de Nederlandse economie dan de werkloze ''buitenlander''.