De Nederlander in 'overconditie'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De Nederlander in 'overconditie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:15

Ik zie wel eens topics voorbij komen op haw op rijden ipt en als reactie wordt er regelmatig bij geplaatst dat het paard in overconditie is.

Nu liep ik net op een trein station en ik durf oprecht te zeggen dat 80% van de mensen (overigens meer vrouwen dan mannen) in 'overconditie' was.
Wellicht heeft dit bij enkelen van hen een medische oorzaak, maar ik mij kan je niet wijsmaken dat de meerderheid van de bevolking (als Utrecht centraal een afspiegeling van de bevolking genoemd mag worden) lijdt aan medische problemen waardoor zij in overconditie raken.
Ik zie hier echt een ernstig en structureel probleem dat maar eens met de harde hand aangepakt moet worden. Deze personen met overgewicht zijn voor de fastfood restaurants wellicht een enorme bron van inkomsten, maar de Nederlandse maatschappij betaalt zich er scheel aan. De verschillende ziekten en kwalen die de kop op steken door overgewicht zijn niet op een hand te tellen.
Maar ook bezetten deze personen bijvoorbeeld 2 plaatsen in de trein of in de bus. Ik betaal per kilo die ik extra meenee in het vliegtuig als m'n koffer te zwaar is. Deze mensen betalen niets voor het gewicht dat zij zelf meenemen, nog buiten de inhoud van de koffer.

Hoe denken jullie hier over?
Ik ben er iig ernstig van geschrokken hoeveel mensen eigenlijk echt te dik zijn.

X_Linz_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:16

nou.. 80 procent vind ik wel heel erg overdreven. ik zal eens cijfers gaan zoeken

edit: In 2009 was 47% van de volwassen Nederlanders boven de twintig jaar te zwaar: 53% van de mannen en 42% van de vrouwen had overgewicht.

neemt niet weg dat dit inderdaad een groot probleem is!

Neej

Re: De Nederlander in 'overconditie'

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-12 17:28