Openbaar vervoer wordt veel duurder.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Openbaar vervoer wordt veel duurder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:45

Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... m?rss=true

Ik zat net naar de radio te luisteren toen ik dit hoorde ..

VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie willen de reiskostenvergoeding voor openbaar vervoer belasten om werknemers te stimuleren dichter bij hun werk te gaan wonen.

Reiskosten
Ook de onbelaste reiskostenvergoeding voor de auto gaat omlaag en het gebruik van een lease-auto wordt duurder.

Nu hoeft geen belasting te worden betaald over de reiskostenvergoeding voor het ov. Het afschaffen van het reiskostenforfait moet 1,2 miljard euro opleveren, hoopt de Kunduz-coalitie.

Trein
Een miljoen Nederlanders reizen met de trein naar hun werk. Gemiddeld wonen zij 34 kilometer van hun werkplek. Deze gemiddelde werknemer zal 70 tot 109 euro per maand meer kwijt zijn als hij belasting moet betalen over zijn vergoeding.

Wie een OV-jaarkaart van de NS heeft gekregen van zijn werkgever, zal 98 tot 155 euro per maand meer kwijt zijn, afhankelijk van de belastingschijf waar hij inzit.

Alles maar ook alles wordt duurder.. Jammer genoeg gaat mijn salaris er niet op voorruit.

Ik ben echt bang voor wat er allemaal nog gaat komen qua resessie.. naar mijn idee wordt het steeds slechter en slechter.

arans

Re: Openbaar vervoer wordt veel duurder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:47

Dichter bij zijn werkplek gaan wonen.... tja daar is ook echt vaak de ruimte voor.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:47

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:48

Ik snap niet zo goed dat ze allemaal roepen: Dichter bij de werkplek gaan wonen, alsof dat zo eenvoudig is.
A: Voor een huurhuis sta je jaren op de wachtlijst
B: Bij een koophuis moet je ook je eigen huis maar kwijt zien te raken.
C: Partners werken vaak niet in dezelfde plaats....

Aparte gedachtegang, zeker van ministers die allemaal een dure bak onder hun kont hebben (al dan niet met chauffeur)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:52

Gemiddeld 34 KM .. Mijn auto tank ik op dit moment vol voor 73 euro .. Rijd ik ongeveer 600 KM mee
Verzekering betaal ik 18 euro p.m. Wegenbelasting 60 per kwartaal dus 20 p.m.

Ik ben gemiddeld aan mijn auto dus 112 euro per maand kwijt aan mijn auto.

Wie een OV-jaarkaart van de NS heeft gekregen van zijn werkgever, zal 98 tot 155 euro per maand meer kwijt zijn, afhankelijk van de belastingschijf waar hij inzit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 12:55

stef schreef:
Ik snap niet zo goed dat ze allemaal roepen: Dichter bij de werkplek gaan wonen, alsof dat zo eenvoudig is.
A: Voor een huurhuis sta je jaren op de wachtlijst
B: Bij een koophuis moet je ook je eigen huis maar kwijt zien te raken.
C: Partners werken vaak niet in dezelfde plaats....

Aparte gedachtegang, zeker van ministers die allemaal een dure bak onder hun kont hebben (al dan niet met chauffeur)

Idd .. helemaal mee eens !! het gaat echt nergens over.. laat hun allemaal lekker ook in een belastingvrije auto rijden ..
Ik ben een echt dorps mens .. heb niets met drukke steden ( ja leuk om de stappen of een dagje weg ) moet er niet aan denken om in bv Rotterdam of Den Haag te moeten wonen..

Ook krijg je ineens duurdere belastingen ( Auto , inboelden , schade bij een vriendin van mij allemaal duurder geworden )
Niet te hebben over de gemeentebelastingen riolering endergelijke..

Gelukkig werk ik maar 4 Km bij mijn huis vandaan

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:06

het valt mij vooral tegen van Groen Links. Zij zouden juist het reizen met het OV moeten stimuleren.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:10

wat een idioot plan 8)7

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:16

Een vast contract is tegenwoordig ook niet meer zo vanzelfsprekend. Ben je net verhuisd om dichter bij je werk te wonen, wordt je jaarcontract niet verlengd 'wegens economische redenen' (oftewel je functie komt te vervallen want er is geen geld meer om je te houden), kun je dus weer op zoek naar een nieuwe baan en met een beetje pech mag je dan wéér gaan verhuizen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:27

Karin schreef:
Een vast contract is tegenwoordig ook niet meer zo vanzelfsprekend. Ben je net verhuisd om dichter bij je werk te wonen, wordt je jaarcontract niet verlengd 'wegens economische redenen' (oftewel je functie komt te vervallen want er is geen geld meer om je te houden), kun je dus weer op zoek naar een nieuwe baan en met een beetje pech mag je dan wéér gaan verhuizen.

Bovendien kan het bedrijf zelfs met een vast contract zomaar verhuizen naar een andere locatie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:28

En ze geven ongeveer al 50% subsidie op het OV :+

Daarnaast is er al een topic over zoals eerder werd genoemd :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:31

Ik vind het zo stompzinnig, en maar zeuren over het milieu dit en milieu dat, iedereen moet met de trein maar ondertussen wel alles steeds duurder, moeilijker en irritanter maken.
En dat doen ze in de hoop dat iedereen dichter bij zijn werk gaat wonen? Wat een achterlijke gedachte, bah, alsof het allemaal maar zo simpel is.
Soms vraag ik me echt af watvoor zaagselhoofden daar zitten _-:(

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 13:58

Ik denk trouwens niet dat de politici echt zo dom zijn - ze hebben alleen andere belangen. Ze willen niet oprecht kijken naar wat het beste is voor het land, voor de meeste bewoners, voor de meeste kiezers... ze kijken eerder naar hun eigen carriere en toekomst. Niet zozeer dom dus, alswel onoprecht.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:01

VVD, CDA, D66, GroenLinks en de ChristenUnie. Boycotten die handel, zijn ze nou helemaal.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 14:29