Den Haag moet de komende dagen rekening houden met wilde stakingen van buschauffeurs van het Haagse ov-bedrijf HTM. Die willen alles op alles zetten om te voorkomen dat het busvervoer in die gemeente in handen valt van een andere vervoerder. Dat schrijft het AD vandaag.
De chauffeurs dreigen vandaag al delen van het centrum van de stad plat te leggen. Ook de daarop volgende dagen proberen de buschauffeurs met acties de aanbestedingen nog van tafel te krijgen.
Volgende week maakt het stadsgewest Haaglanden bekend welk bedrijf vanaf december de bus door Den Haag mag rijden. Dat is in ieder geval verplicht het huidige HTM-personeel over te nemen tegen dezelfde arbeidsvoorwaarden.
Bron: Ad.nl
Ik mag hopen dat dit niet gebeurd, ik ben volledig afhankelijk van het ov nu... En degene die het doen, mogen van mij linea recta de deur uitwandelen met ontslag.
CoronaLime
Geplaatst: 15-05-12 10:30
Eindelijk eens een groep van de bevolking die wakker word, dat zouden er meer moeten doen!
Heel banketstaaf voor de mensen die er afhankelijk van zijn, maar er zijn altijd andere opties
Ben ik niet met je eens. HTM is een dienstverlenend bedrijf dus nu zomaar gaan staken in het wilde weg kan gewoon niet. Hadden ze maar niet op Wilders moeten stemmen die was er in eerste instantie tegen de aanbesteding. Ze hebben al meerdere keren gestaakt en dat heeft niets opgeleverd. Wanneer het personeel gaat staken kost het bedrijf niks, ze kunnen beter iedereen gratis mee laten reizen dan pakken ze het bedrijf. Want deze heeft dan dubbele kosten.
RelarDevi
Geplaatst: 15-05-12 10:59
purny schreef:
Hadden ze maar niet op Wilders moeten stemmen die was er in eerste instantie tegen de aanbesteding.
Ik heb nog nooit zo'n rare argument gehoord! Hoe kun je nou weten dat de HTM personeel op Wilders heeft gestemd