Op vakantie?...inleveren die telefoon!!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat spreekt jullie meer aan?

Methode Juist
21 (36%)
Methode Ameland
36 (63%)

Totaal aantal stemmen: 57

papagroom

Op vakantie?...inleveren die telefoon!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 15:38

bron:persburo ameland.

Citaat:
Waddeneiland Juist: mobiel inleveren!

Geplaatst op: 03 mei 2012 - Categorie: Alles & Algemeen

JUIST – Het Duitse Waddeneiland Juist geeft haar bezoekers een wel heel verrassende 'service'. De eilandbezoekers kunnen bij aankomst hun Handy, mobiele telefoon, afgeven om zonder het mobiele communicatiemiddel te kunnen genieten van een ongestoorde vakantie op het Waddeneiland. Zonder telefoontjes en tekstberichtjes is het nog meer genieten van het werelderfgoed waar het eiland deel van uitmaakt, denkt Kulturverwaltung Juist.

Ameland gooit het juist over een heel andere boeg: apps en mobiele websites, actieve social media en verdere uitbouw van mobiele bereikbaarheid houden op dit eiland de communicatie levendig, het bereik groot en de bezoekers tevreden. Gasten van Ameland genieten, omdat ze nog even hun mail kunnen lezen op het met wifi-bediende vakantieadres, informatie op hun smartphone kunnen opzoeken terwijl ze een terrasje pikken en op de veerboot kunnen communiceren met het thuisfront over de tijd van aankomst.

fanci_mike

Re: Op vakantie?...inleveren die telefoon!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:48

Hmm. Vind vakantie zonder telefoon zalig, maar zet hem wel altijd op een vastgesteld tijdstip even aan voor als er thuis iets is. Dus stem op geen van beide.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:49

Middenweg. Dus ik ga wel in zee zitten. :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:49

Ik stem ook op geen van beide. Mijn telefoon pak ik op vakantie als ik daar zin in heb en ik wil niet de hele dag aan dat ding moeten zitten voor de laatste updates over mijn vakantiebestemming.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:50

Ik kies ook voor een tussenweg, op vakantie zit ik niet te internetten/bokken/FBen of mijn mail te bekijken. Maar ik vind t wel zo fijn om het thuisfront af en toe te laten weten dat alles goed gaat en andersom ook. Das de enige reden dat ik mijn telefoon wel bij me hou op vakantie.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:53

Dikke doei. Mijn telefoon is het zelfde als mannen. Ik kan niet zonder :=

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:53

Er zit een aan/uit knop op mijn telefoon en ik heb geen service van een eiland nodig om die te kunnen vinden. Totaal onnodig dus.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:54

Eens met Karl66. Ik wil m'n telefoon wel en niet kunnen gebruiken op de momenten dat ik dat wil.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:57

eenitraM schreef:
Dikke doei. Mijn telefoon is het zelfde als mannen. Ik kan niet zonder :=

Op naar Ameland dus :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 15:59

Ik wil mijn telefoon ook kunnen gebruiken :j
Heb een telefoon zonder internet, en gebruik hem zelden, maar als er iets aan de hand is met familie of (huis)dieren dan wil ik wel bereikbaar zijn :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 16:02

Ik kan me in beide vinden. Vind het zelf altijd heerlijk een vakantie zonder internet/telefoon/deurbel/post... wat een rust, zalig! Maar als je een smartphone hebt en op citytrip bent zou ik extra apps wel weer heel handig vinden denk ik.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:26

Hier iemand die momenteel nog op ameland zit hahaha :D
Ik heb mn smartphone overal mee naar toe. Met mn vader ouwehoeren op foursquare kijken wie hier het vaakst me mayor kan worden :')
Toch zijn er hier op Ameland nog zat plekken waar je met je telefoon uberhaupt gewoon geen bereik hebt, en als je geen zin hebt in je telefoon kun je toch ook gewoon je telefoon uitzetten en in je huisje/hotelletje laten? Ik vind het juist ideaal, even gauw een fotootje ergens van en die dan onder het genot van een drankje in de zon op het terras even via whatsapp doorsturen naar die zielige thuisblijvers :))

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:33

Ik zoek tegenwoordig een hotel uit met (gratis) wifi. Sinds ik niet meer rook, is mijn telefoon mijn nieuwe verslaving :D :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 18:35

Ik mis de optie beide...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 02:24

Ik kies ook optie Ameland. Zal toch zekers lekker zelf weten wanneer ik wel of niet bereikbaar wil zijn.... Dikke doei als ze mijn telefoon willen innemen. Heb ik ook geen spontane camera op zak. Lijkt me helemaal niet handig.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 09:12

Even voor de duidelijkheid..je mag m inleveren....het hoeft niet...
Anne_GTI schreef:
Ik kies ook optie Ameland. Zal toch zekers lekker zelf weten wanneer ik wel of niet bereikbaar wil zijn.... Dikke doei als ze mijn telefoon willen innemen. Heb ik ook geen spontane camera op zak. Lijkt me helemaal niet handig.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:14

Ja ik zie er wel wat in, maar mis ook een middenweg. Wil toch weten hoe het met de paarden is en de andere dieren enz.
Doe dan, Inleveren en savonds 1 uurtje je telefoon om naar huis te bellen ofzo :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:38

Ik heb geen (werkende) mobiel en ik vind het zalig! Net als vroegah moet je me maar gewoon thuis bellen en als ik niet thuis ben heb je pech 8-)

Ik ga dus lekker naar Juist, aan apps heb ik niets :P

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 09:42

waarom zou je een ander nodig hebben om je eigen mobiel-gedrag te beperken, dat kun je toch zelf ook wel doen?! Laat hem dan gewoon overdag in je hotel/huisje/o.i.d liggen en pak hem alleen op als jij daar behoefte aan hebt? Of zet hem gewoon uit, komt op hetzelfde neer als inleveren.

Op de hoogte blijven van het wel en wee van het thuisfront indien er noodsituaties zijn kan ook door de contactgegevens van je vakantieadres door te geven. Kan me voorstellen dat het als thuisblijven lastig communiceert als je op vakantie bent naar een arabisch land bijvoorbeeld ;) maar als je in duitsland op vakantie bent kan de thuisblijver toch gewoon een dringende boodschap achterlaten?

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 10:26

contact houden met het thuisfront was vanaf mijn vakantie plek lastig. de eigenaren van de woning wonen zelf op het vasteland en de beheerders waren weg in de week dat wij er waren (konden de sleutel wel ophalen en ze kwamen ter controle voor vertrek langs, maar verder waren zij er ook niet) nou dan vind ik het wel fijn hoor om mijn mobiel gewoon op zak te hebben :j daarbij stel dat er wat gebeurt als je ergens aan het wandelen bent in the middle of nowhere? Mijn vader is hart patient en ook dan vind ik het toch een fijne gedachte dat ik snel 112 kan bellen met mn telefoon :j
Ik ben echt een voorstander van mn mobieltje op vakantie :))

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:33

Heb een week in Thailand in de grotten gezeten: geen telefoon, geen internet, geen vaste land onder de voeten, en alleen van 18-23 uur electriciteit. Heerlijk.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:38

je kan toch zelf ook wel je telefoon uitzetten of ben ik nou gek :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:47

Electra63 schreef:
Ik zoek tegenwoordig een hotel uit met (gratis) wifi. Sinds ik niet meer rook, is mijn telefoon mijn nieuwe verslaving :D :D

Hahaha, vorig jaar in Griekeland ook gedaan. Heerlijk toch iedere dag het NRC lezen.
Heb nu een tablet met een internet kaart....die telefoon kan nu dus uit..... :D

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 13:51

Ik heb mijn telefoon sowieso niet aan staan op vakantie, maar zou het ook heerlijk vinden als vriendje daar hetzelfde over zou denken haha. Ik kies dus voor methode juist!