Kan dit door de beugel?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Kan dit door de beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-12 00:53

vinden jullie dit kunnen?

bron:de telegraaf
Citaat:
Home » Buitenland
di 24 apr 2012, 22:24 | 0 reacties
Beroering om schaap in guillotine

BERLIJN - Twee studenten van de kunstacademie zorgen in Berlijn voor consternatie. Ze hebben een schaap met zijn kop onder een guillotine gelegd en vragen het publiek te stemmen of de kop van het dier er af moet.

Ze hebben voor hun project een website opgezet waar mensen kunnen stemmen of het dier moet blijven leven of niet. Dinsdag waren er meer dan 300.000 stemmen, met nog 23 dagen te gaan tot de uiteindelijke beslissing.
De studenten, Iman Rezai en Rouven Materne, zeggen met de guillotine 'de huidige toestand van de democratie' te willen uitbeelden. De guillotine is ontwikkeld voor onthoofding en wordt het meest geassocieerd met de executie van de Franse adel tijdens de Franse Revolutie in de 18e eeuw.
Een woordvoerder van de universiteit zegt dat het project niets te maken heeft met een schoolopdracht en dat de twee uit zijn op 'artistieke provocatie'. Ze zouden het schaap niet echt willen slachten.

Anoniem

Re: Kan dit door de beugel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 00:54

Nou ja, gek zijn doet geen zeer zeggen ze... Helaas wel voor andere dus.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:01

Hoe wordt al het vlees geslacht wat iedere dag gegeten wordt?
Laten we stemmen, wel of geen vlees.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:09

ik vind het een interessant project. Het geeft veel inzicht over de manier van denken, en ligt in de lijn van Milgram en consorten. Of het kunst is? Ik denk van wel. Of het je smaak is? Niet de mijne. Maar ik ga het project wel volgen, uit interesse.

Moet trouwens nog zien dat ze daadwerkelijk het mes laten vallen. Meestal zijn dit soort projecten om veel aandacht te krijgen, en dat lukt. Dus is het artistieke doel waarschijnlijk al bereikt.

Let wel, van mij mag het beestje best blijven leven. Maar dan wel leven, en niet via de achterdeur alsnog geslacht worden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:13

Tja, aan de ene kant zoals hierboven van hoe komen we aan ons vlees???

Daarbij hoe staat het er precies geformuleert? Als ze alleen vragen wat mensen zou stemmen wel of niet dood. Maar er verder met de uitkomst van die stemming niks gedaan wordt (of dat dan al dan niet specifiek staat aangegeven doet er verder niets toe). Dan is er toch sowieso geen probleem?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:14

Ik ben een vega, dat vooropgesteld. De guillotine is best een humane dood, maar niet als dat beest er 23 dagen onder moet liggen. Ben benieuwd hoe het afloopt...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:35

Volgens mij is dit een gevalletje, Telegraaf overdrijft :=

Heb de site bekeken waar je kunt stemmen en ik geloof er niks van dat dier er onder ligt tot de dag dat de stemmen geteld zijn zegmaar. Daarnaast is de meerderheid aan stemmen TEGEN het doden van het dier.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 01:58

Tjah, ze leggen er n schaap onder.... Ze kunnen er beter iets onder leggen wat politiek gevoelig is.... Er zullen zoals hierboven veel mensen over dat schaap zeggen, hoe komen we dan aan het vlees....

Ligt er n oma (bezuinigingen zorg) of zoiets dan hebben de mensen daar n eerlijkere mening over denk ik....

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 06:25

Nou ik denk wanneer de jongens hiermee duidelijk willen maken hoe de huidige "democratie"eruit ziet,en iedereen stemt op niet doden,de jongens dan zelf bepalen of ze wel of niet doden en er niet gekeken wordt wat het volk nu wel of niet wil,maar dat zij de beslissing nemen wel of niet omdat zij in deze de macht hebben over het schaap.

Denk dat ze dat even duidelijk willen maken aan de "schapen" die naief zijn en denken dat we in een democratie leven terwijl alles voor ons beslist wordt of we het er nu mee eens zijn of niet,dus maakt niet uit wat je stemt of op wie,de "machthebbers" doen toch zelf wat ze willen en wij "het gewone volk" zijn maar weerloze schapen die met de kudde mee lopen en onszelf laten onthoofden.