Kan iemand mij uitleggen waarom er niks word gedaan aan kanker/aids/"voer andere nare ziekte in" word gedaan?
Ik hoor vaak argumenten dat er geen oplossing gevonden kan worden omdat het onderzoeken en ontwikkelen te duur is, en jaren kost. (dat van de jaren begrijp ik wel, je moet toch de ziekte leren kennen om het aan te pakken.)
Een aantal weken geleden las ik op fok een artikel.
Een 17 jarig meisje heeft een medicijn gevonden tegen kanker. Zij had geen miljoenen om dat te bekostigen. Ze heeft dit gedaan naast haar normale schoolwerk met de inspiratie van een familielid die eraan is overleden.
Toch is het haar gelukt om een (op muizen) werkend medicijn tegen kanker te vinden.
Citaat:Angela's idea was to mix cancer medicine in a polymer that would attach to nanoparticles – These nanoparticles that would then fasten themselves to cancer cells and show up on an MRI allowing doctors to exactly where tumors are.
An infrared light aimed at the tumours would melt the polymer and release the medicine, killing the cancer cells while leaving healthy cells unharmed.
Read more: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... z1sy9pdw2O
Wat ik momenteel denk is dat de medicijn industrie gewoon teveel geld verdient aan half werkende medicijnen.
Heb je H.I.V? We geven je eens in de zoveel tijd een injectie, en uiteindelijk ga je toch wel dood. Maar tot die tijd kunnen ze wel mooi geld trekken. Kanker? Grote kans dat je dood gaat ondanks behandeling kleine kans dat je er vannaf komt. (Veel "genezen" mensen krijgen het later weer)
Nu zul je je afvragen waarom ik denk dat de medicijn industrie het niet meer boeit of mensen beter worden maar het voor het geld doet.
Dat komt omdat er allang een medicijn tegen deze ziektes hadden kunnen hebben. Dat meisje (Angela Zhang) Heeft het in haar uppie gedaan zonder financiering binnen 2 jaar tijd.
Ik weet ook dat er genoeg patiënten zouden zijn die het medicijn zouden willen uitproberen als laatste redmiddel als ze "geen" kans meer hebben. Maar nee er moet eerst jarenlang testen overheen en dan is het voor veel mensen al te laat, en heeft de medicijnindustrie ondertussen alweer miljoenen verdient aan al die injecties en chemokuren.
Ik zou graag jullie mening hierover willen horen.
Edit: sorry als het chaotisch staat geschreven, maar vind het moeilijk om het goed te verwoorden