Bejaarden pesten elkaar.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Bejaarden pesten elkaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 11:10

Mensen die dachten dat bejaarden lieve oude omaatjes en opaatjes zijn hebben het compleet mis, 1 op de 5 bejaarden in bejaardentehuizen wordt gepest. Dat kunnen kleine dingen zijn zoals een tas op de stoel naast je zetten als je iemand niet mag, iemand haar breiwerkjes verstoppen of een ander zijn eten op eten. maar ook worden er vuilnisbakken voor deuren van kamers uitgestrooid en zelfs lichamelijk geweld komt voor, bijvoorbeeld tegen mensen aanrijden met een rollator.

De bejaarden van tegenwoordig... :Y)

Ik hoorde dit net op 3fm. (:
link: http://www.hpdetijd.nl/2011-05-18/een-o ... rdt-gepest
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 19-04-12 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

VogeltjeM

Re: Bejaarden pesten elkaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:12

Oh ik herken dit van mijn baantje in het bejaardentehuis destijds.. Best triest. En die mensen waren ook nog bij hun volle verstand gewoon.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:13

Dit gebeurd ook bij mijn opa en oma in de flat. Zij wonen in een aanleun woning (dus inprincipe zelfstandig maar kan ook met hulp als je wilt).
Daar worden de scootmobielen uit de stopcontacten getrokken als ze staan op te laden, banden van rollators, scootmobielen en auto's lek gestoken, zittingen van scootmobiels vernield. 1 man laat expres z'n hond in de lift kakken...
Zelfs in het bandje wat mijn opa heeft opgericht wordt er gepest, leden stelen gewoon spullen en geld dat voor 't bandje bedoelt is...

Bejaarden zijn echt asociaal hoor :=

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:15

Bejaarden zijn niet asocialer dan de gemiddelde mens. Het is alleen erg jammer dat je op die leeftijd het nog steeds nodig hebt om jezelf sterker te maken ten koste van een ander. Leuk vooruitzicht voor ons...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 11:16

Focussed schreef:
Dit gebeurd ook bij mijn opa en oma in de flat. Zij wonen in een aanleun woning (dus inprincipe zelfstandig maar kan ook met hulp als je wilt).
Daar worden de scootmobielen uit de stopcontacten getrokken als ze staan op te laden, banden van rollators, scootmobielen en auto's lek gestoken, zittingen van scootmobiels vernield. 1 man laat expres z'n hond in de lift kakken...
Zelfs in het bandje wat mijn opa heeft opgericht wordt er gepest, leden stelen gewoon spullen en geld dat voor 't bandje bedoelt is...

Bejaarden zijn echt asociaal hoor :=

Wat erg zeg! >;) :=
ik zag het even voor me. _O-

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:16

de vriendin van mijn broer liep stage op een gesloten afdeling, komt er een man met een rolator voorbij(in rap tempo), een andere man erachteraan:'mn auto, mn auto' haha, had ze de rolator maar terug gegeven, aan die man dat dacht dat het zn auto was.

erger als klikken'die heeft 2 koekjes gepakt:O). en tafelkleedje trekken heb ik nog niet gehoord. vind dingen vernielen toch wel heel triest.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:18

Tja, als er asociale kinderen bestaan en asociale volwassenen, verwacht je dan echt dat bejaarden opeens heiligen zijn? Ik keur het absoluut niet goed, begrijp me goed, maar ik kan me er niet echt over verbazen eigenlijk :=

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:19

Mijn moeder werkt met dementerende bejaarden, die zijn nog veel erger :P
Die schelden mekaar uit, slaan erop los etc echt grappig eigenlijk vooral omdat die mensen niet weten wat ze doen
En dat taalgebruik, je slaat er gewoon van achterover :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 11:20

xXVeronaXx schreef:
Die schelden mekaar uit, slaan erop los etc echt grappig eigenlijk vooral omdat die mensen niet weten wat ze doen

:= Waar halen die bejaarden dat vandaan dan? van tv zekers :')

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:21

Grappig? In en in triest!

Het is trouwens oud nieuws.. dit is toch al veel langer bekend?

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:22

MarlindeRooz schreef:
xXVeronaXx schreef:

ja of van vroeger, dat ook gewoon tegen verzorgers: ze zijn echt niet bang om tut met een r er tussen te gebruiken etc.

en je mag sommige ook geen vorken of messen geven, want dan worden ze nog gevaarlijker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:25

Dat gebeurd zeker! Ik loop zelf stage bij kinderen maar al mijn klasgenoten lopen bij ouderen mensen stage. Als ik hoor wat daar afentoe gebeurd is het echt heel sneu.
Liedjes gaan zingen als een ander dat niet wil, en dan expres door gaan tot er een verzorgende moet komen is nog maar een klein voorbeeldje...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:25

MarlindeRooz schreef:
xXVeronaXx schreef:

Dementerende mensen gaan terug in de tijd, dus van vroeger ;)
Ze lopen daar ook vaker met blauwe ogen als ze zich weer eens gemept hebben :')
Is alleen niet meer zo grappig als ze hun geweld tegen het personeel gaan gebruiken.
Messen en vorken moet je inderdaad mee uitkijken (evenals koffiemelk en bloemen op tafel trouwens, dat word gewoon opgedronken en gegeten.. :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 11:30

Pletje123 schreef:
Grappig? In en in triest!

Het is trouwens oud nieuws.. dit is toch al veel langer bekend?

ja sorry, ik maak dan direct een link naar benidorm bastards.. ik wist het echt niet het is voor mij ook nieuw.
Ik kon het eerst echt niet geloven.. :n

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:33

Voor de pesters ipv een pyamadag voor straf 2 weken pyama aan en niet verschonen, dan leren ze het wel af.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:36

The_Stig schreef:
Voor de pesters ipv een pyamadag voor straf 2 weken pyama aan en niet verschonen, dan leren ze het wel af.

Ja joh, want dementerende bejaarden die 's middags niet meer weten wat ze voor hun ontbijt hebben gehad, kunnen na twee weken die link nog wel leggen :=

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:37

Foaly schreef:
The_Stig schreef:

Ja joh, want dementerende bejaarden die 's middags niet meer weten wat ze voor hun ontbijt hebben gehad, kunnen na twee weken die link nog wel leggen :=

Het was ook maar een grapje... Maar het is wel erg dat zulke dingen gebeuren.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:44

Ik heb zelf ook in een bejaardentehuis gewerkt en herken het wel. Elkaar uitschelden, express heel lang op die 'ene lekkere stoel' zitten terwijl die niet eens van die mevrouw/meneer is, stiekem borden omruilen tijdens etenstijd als er iemand naar de wc moet en dan snel opeten, elkaar slaan, maar vooral verbaal geweld, iemand kleineren. ''Straf'' geven helpt niks. Het is echt in en intriest dat dit gebeurd. :n

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 11:45

xXVeronaXx schreef:

Dit vind ik niet grappig, alleen verdrietig ;( ...
Dementie is een ziekte die het karakter erg veranderd en die vaak (dus niet altijd) agressiviteit met zich mee brengt :\ .
Ik ken dementerende die vroeger hardstikke aardige mensen waren en nu op alles lopen te vitten en zelfs handtastelijk zijn geworden, terwijl die vroeger bij wijze van spreken nog geen vlieg doodsloegen.

Dementerende bejaarden zijn dus op geen enkele manier te vergelijken met geestelijk "gezonde" bejaarden :n ...

Foaly schreef:
Tja, als er asociale kinderen bestaan en asociale volwassenen, verwacht je dan echt dat bejaarden opeens heiligen zijn? Ik keur het absoluut niet goed, begrijp me goed, maar ik kan me er niet echt over verbazen eigenlijk :=

Idd triest maar waar :\ ...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 12:18

Tja laat ze dan ook geen Benidorm Bastards kijken. :')

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:23

Ik werk zelf in een verpleeghuis, en een dementerend iemand weet echt niet waar hij/zij mee bezig is....Dementie is een ziektebeeld, dat kun je die mensen echt niet kwalijk gaan nemen, het is al zo triest dat ze aan het dementeren zijn...

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:32

Bij mijn oma in het bejaardenhuis is het niet anders. Oma die al jaren goed omgaat met de buurman (gewoon vrienden trouwens), buurman krijgt een vriendin en oma mag ineens met eten niet meer bij ze aan tafel zitten en de buurman komt plotseling nooit meer op de koffie. Feit blijft dat in een bejaardentehuis de mensen in 99% van de gevallen teveel tijd om handen hebben en dan krijg je dat soort dingen.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:35

Bij mijn opa deden ze dit ook. Met messen gooien en dingen kapot maken. Ook werd er veel gestolen. Dit waren geen dementen! Mensen waren gewoon bij het volle verstand...

meganproperx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:39

als ik dit lees moet ik denken aan benidorm bastards..dat is wel grappig, maar dit wist ik echt niet!

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:46

Echt heel erg dat dit gebeurt onder de oudjes....