Inburgeringsexamen en rookverbod

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ineminne96

Inburgeringsexamen en rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 18:45

Hey beste bokkers!

Voor school voeren wij in onze klas een debat.
Ik heb gekozen om te stemmen tégen het inburgeringsexamen en tégen het rookverbod ( het gaat hier over België, weet niet echt hoe dat zit in Nederland)
Nu, om mij beter voor te bereiden zou ik van jullie graag zowel voor- als tegenargumenten te weten komen... Kunnen jullie er ook een uitleg bij geven ?

Ik zelf ben tegen het inburgeringsexamen omdat hier toch ook een deel op intelligentie gespeeld wordt... En het is niet omdat iemand iets van onze westerse cultuur kent, dat hij/zij die ook zal toepassen. Ook vind ik het niet fair dat niet-westerse allochtonen enkel het examen moeten doen...

Over het rookverbod : de café's verliezen enorm in omzet... Ik vind zelf dat er een vrije keuze moet zijn van de cafébaas. Als er dan wel gerookt wordt vind ik dat er goede afzuigsystemen voorzien moeten zijn.
Over het feit dat niet-rokers nergens meer terecht kunnen is geen sprake, want hier in Leuven waren voordien al cafés die vrijwillig een rookverbod hadden ingevoerd.
Wat ik ook gek vindt is : in een kleine ruimte ( weet de juiste afmetingen niet) mag er dan wel gerookt worden... terwijl de concentratie slechte stoffen dan toch nog veel hoger is ?

Dus bokkers : als jullie mij kunnen/willen helpen : alle hulp is welkom ! Verbeter mij ook maar meteen als er iets fout is ofzo :)

*** Dit topic is zéker niet bedoeld als 'ruzietopic' dus blijf vriendelijk, en respecteer ieders mening, ookal verschilt die van de jouwe ***

Anoniem

Re: Inburgeringsexamen en rookverbod

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:53

Ik ben het volledig met je eens, en ik woon nog wel in NL :D

ineminne96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-12 18:56

Haha toch iemand ! In mijn klas vinden sommige het gekke argumenten...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:38

Huiswerktopics zijn niet toegestaan, daarom hier een slotje.