Proces tegen Breivik. Live te volgen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie

Proces tegen Breivik. Live te volgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 11:11

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:34

Nee ben niet aan het kijken, moet zo ook weer weg. Heb wel op de radio gehoord dat hij er totaal geen spijt van had, dat hij -naar eigen zeggen- handelde uit noodweer 'want Europa moest immer beschermt worden tegen de immigranten' of iets in die trant en dat zijn advocaten (met tegenzin) voor vrijspraak gaan.

Achterlijke gek :r

Anoniem

Re: Proces tegen Breivik. Live te volgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 11:58

Fascinerend :j (ja, uit beroepsmatig oogpunt vooral).

Schakel net in, hij laat nu een film zien als 'pleidooi?'

Tja...fascinerend.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 12:14

Ze hadden het net de hele tijd over de invloed van world of warcraft etc..

Hij ziet zichzelf nog steeds als held volgens mij.. >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 14:24

Hmmm, totaal geen emotie? Ik zag net op Twitter al een filmpje langskomen van een huilende Breivik...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 15:49

Nouks schreef:
Hmmm, totaal geen emotie? Ik zag net op Twitter al een filmpje langskomen van een huilende Breivik...

Ja, toen ze het over hem hadden, tijdens het vertonen van zijn o zo geweldige film. Niet om de slachtoffers...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:04

Nouks schreef:

Hij raakte ontroerd van zijn eigen promotiefilmpje, bij de beelden van de bom en zo moest hij weer lachen
Ik begrijp niet dat hij zon podium krijgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 17:08

Ik vind het maar een freak... Hoop dat 'ie flink gestraft wordt. Begreep dat de maximumstraffen in Noorwegen relatief kort zijn/dat er geen levenslang bestaat? Zou bijna hopen dat speciaal voor hem een uitzondering wordt gemaakt. Als je het mij vraagt blijft die man een gevaar voor de samenleving. Totaal geen berouw...

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-12 17:11

Volgens mij was er wel een regel waardoor mensen die gevaarlijk zouden kunnen zijn voor de samenleving steeds verlenging krijgen..

Ach.. De dingen die hij zegt, de manier waarop hij daar zit. Ik denk dat we niks anders kunnen doen dan concluderen dat die mag gewoon zeeer ziek is in zijn hoofd. Ergens zit daar gewoon iets niet goed..

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:40

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-12 23:43

Maximale zou 21 jaar gevangenis zijn heb ik begrepen, maar ze zijn hard aan het proberen dmv een noodwet deze kerel langer achter tralies te krijgen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 00:24

Voor dit soort mensen moeten ze speciale hokjes maken: 2x2, plank aan de muur, gat in de grond. Brood en water, geen tv/internet, boeken of wat ook, geen daglicht, geen contact met wie dan ook en vooral geen enkele mogelijkheid zichzelf wat aan te doen.
Wat de vader van een van de slachtoffers zei: ik hoop dat hij nooit meer vrijkomt en dat hij minstens 100 jaar mag worden.

De huidige gevangenissen zijn straf voor autodieven en kleine geweldsplegers, als je ernstiger dingen hebt uitgevreten hoor je steeds een privilege in te leveren.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 06:59

Jezus, die vent is harstikke gek (wisten we al).
Hij mag gewoon nooit weer los komen, straks doet hij het nog een keer.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 20:42

Debbie schreef:
Volgens mij was er wel een regel waardoor mensen die gevaarlijk zouden kunnen zijn voor de samenleving steeds verlenging krijgen..

Ach.. De dingen die hij zegt, de manier waarop hij daar zit. Ik denk dat we niks anders kunnen doen dan concluderen dat die mag gewoon zeeer ziek is in zijn hoofd. Ergens zit daar gewoon iets niet goed..

Ik vind net dat hij niet ziek is in de zin van dat hij door een psychische stoornissen die mensen heeft vermoord. Ik denk net dat hij zich 100% bewust is van zijn eigen ideeën en dat hij helaas "gewoon" heel erg extremistische opvattingen heeft. Maar ik hoop ook dat ze hem toerekeningsvatbaar verklaren en ook zo gaan berechten.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 23:26

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:10

Stuur m naar Amerika waar hij de stoel op mag :=

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:15

Tja, zulke mensen mogen van mij levenslang in een betonnen hokje zonder spullen, zonder gezelschap en dan langzaam gemarteld worden. Steeds nét niet te erg dat ze dood gaan.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:17

Inderdaad GamblersCup.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:19

GamblersCup schreef:
Tja, zulke mensen mogen van mij levenslang in een betonnen hokje zonder spullen, zonder gezelschap en dan langzaam gemarteld worden. Steeds nét niet te erg dat ze dood gaan.

Nee hoor, gewoon de doodstraf. Anders kosten ze nog veel te veel geld. Als ze dan ook nog 100 jaar worden ofzo...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:21

Marjoow, dat is precies wat hij wil. Of de doodstraf (die er niet is in Noorwegen) of vrijlaten.
Hij vind levenslang te min wat ik er van begreep.

Wat ik er verder van begreep is het ergste wat ze hem aan kunnen doen qua straf wat hem betreft hem ontoerekeningsvatbaar verklaren en dan in een psychiatrische detentieinrichting opsluiten. Hij vind zichzelf 'niet gek' en vind dat een grote vernedering.

21 jaar is in Noorwegen idd de langste straf. Daarna kan er gekeken worden of deze verlengt kan worden als iemand een gevaar voor de samenleving is (denk niet dat het een discussiepunt is).

Vind het een fasinerende man. Niet in de zin van dat ik het met zijn ideeën eens ben, absoluut niet.
Maar hoe kan iemand zo worden, hij is volgens mij zich heel bewust van wat hij doet en zegt, lijkt me behoorlijk intelligent.
Hoe kan een weldenkend mens zover komen dat hij tot zulke dingen in staat is en zulke ideologiën er op na kan houden? Dat is wat ik telkens denk als ik hem zie.

Hij heeft vandaag verklaard dat hij van plan was 3 bommen te plaatsen, een hoog geplaatste politicus te ontvoeren en voor de camera te onthoofden en al schietend door Oslo te gaan. Waarom hij zijn plannen heeft gewijzigd is niet duidelijk.
Hij heeft daarbij ook verklaard dat hij alle mensen op het eiland had willen doden en niet de 77 die er nu vermoord zijn.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:21

Nou en? Laat hem toch lekker dood gaan dan. Ben je er ook vanaf.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:23

Absoluut, ben ik met je eens maar de doodstraf is geen optie aangezien die in Noorwegen niet wordt toegepast.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:24

Nou, op de boot naar Amerika xD

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:35

Niks doodstraf, daarmee komt ie er veels te gemakkelijk af. Ik zou daar mijn belastingcenten wel heen willen zien gaan hoor, als zoiets in Duitsland gebeurd was, geen problemen mee. Laat m maar voelen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:39

GamblersCup schreef:
Niks doodstraf, daarmee komt ie er veels te gemakkelijk af. Ik zou daar mijn belastingcenten wel heen willen zien gaan hoor, als zoiets in Duitsland gebeurd was, geen problemen mee. Laat m maar voelen.

Ik niet. Er zijn genoeg dieren/mensen die dat geld veeeeeeel beter kunnen gebruiken :=