I’m Christian, Unless You’re Gay

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

I’m Christian, Unless You’re Gay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-12 18:02

Vandaag kwam ik op een artikel... En dat artikel.. Pfew. Geen enkel schrijven heeft zo'n emotionele impact op me gehad als dit. Ik heb letterlijk wat tranen gelaten.

Het is in het Engels en het is lang, maar het is het zeker waard om helemaal door te lezen.

http://www.danoah.com/2011/11/im-christian-unless-youre-gay.html

Dat was dus al een heel iets om te lezen en gaf veel stof tot nadenken. Toen kwam ik echter op dit artikel en daar kwamen de waterlanders. Man man, ik vind het zo inspirerend en ook wel hoopvol, dat mensen zoals die moeder, toch kunnen veranderen.

A Teen’s Brave Response to “I’m Christian, Unless You’re Gay”
http://www.danoah.com/2012/04/a-teens-brave-response-to-im-christian-unless-youre-gay.html/3/

Sonja_vR

Re: I’m Christian, Unless You’re Gay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 09:07

en hij heeft gruwelijk gelijk :)

Ibbel

Re: I’m Christian, Unless You’re Gay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 20:49

Goeie blog, heb het met interesse gelezen. Man heeft absoluut gelijk, maar ik denk dat het ook echt wel typisch Amerikaans is om zó in hokjes te denken (en alles aan het geloof te hangen). In hokjes denken doen we hier ook wel, maar we zijn - zeker in Nederland - toch wel iets toleranter, gemiddeld genomen.

Of die reactie van die 'brave teen' echt is, weet ik alleen niet zeker. Het is wat vreemd dat in zo'n bekrompen dorp een lerares haar reputatie en baan op het spel zou zetten door zo'n controversieel onderwerp te kiezen voor een werkstuk. That doesn't ring true...
Maar als het helpt de discussie op gang te krijgen en de acceptatie daar te verbeteren, heeft-ie dat heel mooi uitgespeeld :D