Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Zo was ik een paar jaar geleden bij een open dag van de opleiding van dierenartsen. De man voor in de zaal vroeg hoeveel van de studenten graag dierenarts wilden worden in een Dierentuin. Zo'n 60 staken de hand op..... nou zou dringen worden in Nederland met een stuk of 5 dierentuinen waar dik voorzien was in de mannelijke DA's met een gemiddelde leeftijd van ongeveer 40......
Heel goed dat pretstudies aan banden worden gelegd. Er lopen al genoeg werklozen.....
slimmerik schreef:Joyamu schreef:Nee...Ik was van plan de opleiding Dierverzorging Management te doen en daarna Hondengedragstherapie..
Maar dit valt dus nog te betwijfelen als de deze studies gaan minderen...
Denk je echt dat Nederland zit te springen op hondengedragstherapeutes?
Joyamu schreef:slimmerik schreef:
Denk je echt dat Nederland zit te springen op hondengedragstherapeutes?
Ja, tegenwoordig wel. In deze samenleving waar honden worden vermenselijkt, ontstaan er veel communicatie problemen tussen baas en hond. Veel problemen kunnen niet opgelost worden door een cursus op een hondenschool, dus dan is één op één aandacht wel heel fijn. Er is erg veel vraag naar hoor, naar goede gedragstherapeutes.
En het was de bedoeling om het erbij te doen![]()
Ik weet dat de dierensector er gewild is, en dat het idd nog maar de vraag is of je er werk in vindt, maarja, ik moet toch binnenkort een opleiding gaan kiezen, en op dit moment is er niks anders wat mij aanspreekt, of wat ik denk te kunnen.
wreckh schreef:Zal voor veel hondeneigenaren wel goed zijn denk ik.
Ik vind zelf dat het helemaal niet zo een probleem is die opleidingen. Snap het idee wel hoor om het aan banden te leggen, maar een pretstudie is beter als geen studie.
slimmerik schreef:Joyamu schreef:
Ja, tegenwoordig wel. In deze samenleving waar honden worden vermenselijkt, ontstaan er veel communicatie problemen tussen baas en hond. Veel problemen kunnen niet opgelost worden door een cursus op een hondenschool, dus dan is één op één aandacht wel heel fijn. Er is erg veel vraag naar hoor, naar goede gedragstherapeutes.
En het was de bedoeling om het erbij te doen![]()
Ik weet dat de dierensector er gewild is, en dat het idd nog maar de vraag is of je er werk in vindt, maarja, ik moet toch binnenkort een opleiding gaan kiezen, en op dit moment is er niks anders wat mij aanspreekt, of wat ik denk te kunnen.
Juist die hondentherapeutes maken de mensen zo gek als een karrad. Al is het maar om zelf van een inkomen verzekerd te blijven. Als hondentherapeute stuur je die labiele baasjes naar een erkende opleidingsschool en kunnen ze dat niet aan, dan een verbod op honden houden.
Berdien schreef:wreckh schreef:Zal voor veel hondeneigenaren wel goed zijn denk ik.
Ik vind zelf dat het helemaal niet zo een probleem is die opleidingen. Snap het idee wel hoor om het aan banden te leggen, maar een pretstudie is beter als geen studie.
Niet mee eens. Een studie kost de belastingbetaler in NL geld. Ik zit er niet op te wachten om belasting te betalen voor mensen die maar een studie voor de leuk doen en daarna hun hand op kunnen houden bij diezelfde belastingbetaler. Dan kun je beter direct gaan werken, als je toch niet weet wat je wilt.