Drie jongens aangehouden na dreigtweet Sneek
Drie jongens van 14 en 15 jaar zijn in Sneek aangehouden omdat ze op Twitter hadden gedreigd hun school in de fik te steken. Dat meldt de politie. In de tweet is ook met geweld gedreigd.
De politie was vandaag met tientallen agenten aanwezig op de school, het Bogerman College in Sneek. "In eerste instantie namen wij de dreiging serieus", aldus een woordvoerder. Vorige week vrijdag had de rector van de school de tweet gelezen.
Massale inzet agenten
In overleg met burgemeester Hayo Apotheker van Sudwest-Fryslan, de hoofdofficier van justitie en de school werd besloten tot de massale inzet van agenten, om het zekere voor het onzekere te nemen. De partijen hebben tot zondagavond laat overleg gevoerd. "We willen met de actie dit gedrag ontmoedigen", aldus de politie.
Drie leerlingen
De drie jongens zijn op de school aangehouden. Het zijn alle drie leerlingen van het Bogerman College en worden ervan verdacht de tweet te hebben verstuurd. De politie laat weten dat de massale inzet van agenten nu weer wordt teruggebracht.
___________________________________________________________________________________________________________________________
Waarom ik dit plaats? de hoofdverdachte van de tweet zit bij mij in de klas. M'n beste vriend is ook opgepakt omdat hij vermoedelijk achter de verdachte stond toen hij deze tweet poste.
Misselijk ben ik ervan...