Drie jongens aangehouden na dreigtweet Sneek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 13:10

bron: http://www.rtl.nl

Drie jongens van 14 en 15 jaar zijn in Sneek aangehouden omdat ze op Twitter hadden gedreigd hun school in de fik te steken. Dat meldt de politie. In de tweet is ook met geweld gedreigd.

De politie was vandaag met tientallen agenten aanwezig op de school, het Bogerman College in Sneek. "In eerste instantie namen wij de dreiging serieus", aldus een woordvoerder. Vorige week vrijdag had de rector van de school de tweet gelezen.

Massale inzet agenten
In overleg met burgemeester Hayo Apotheker van Sudwest-Fryslan, de hoofdofficier van justitie en de school werd besloten tot de massale inzet van agenten, om het zekere voor het onzekere te nemen. De partijen hebben tot zondagavond laat overleg gevoerd. "We willen met de actie dit gedrag ontmoedigen", aldus de politie.

Drie leerlingen
De drie jongens zijn op de school aangehouden. Het zijn alle drie leerlingen van het Bogerman College en worden ervan verdacht de tweet te hebben verstuurd. De politie laat weten dat de massale inzet van agenten nu weer wordt teruggebracht.

___________________________________________________________________________________________________________________________
Waarom ik dit plaats? de hoofdverdachte van de tweet zit bij mij in de klas. M'n beste vriend is ook opgepakt omdat hij vermoedelijk achter de verdachte stond toen hij deze tweet poste.

Misselijk ben ik ervan... %) wil het even van me afschrijven. M'n moeder is aan het werk dus die kan ik niet bereiken. Ik heb al een hele goede familie vriend ingelicht.

xSaarSaar

Re: Drie jongens aangehouden na dreigtweet Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:12

Wat naar voor je! :(:)

Denk je dat ze het echt van plan waren of meer als grapje bedoelden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:12

Tja...
Aan de ene kant, goed dat er direct op werd gereageerd en dat er het zekere voor het onzekere werd genomen, aan de andere kant hoeveel hebben niet eens geroepen dat ze hun school in de fik zouden zetten / op zouden blazen / ect. Ik iig wel :P

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 13:13

Ik weet het niet... ik denk een uit de hand gelopen grap. Al is de hoofdverdachte een jongen die ik altijd al wat raar heb gevonden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 13:15

Asyaa schreef:
Tja...
Aan de ene kant, goed dat er direct op werd gereageerd en dat er het zekere voor het onzekere werd genomen, aan de andere kant hoeveel hebben niet eens geroepen dat ze hun school in de fik zouden zetten / op zouden blazen / ect. Ik iig wel :P

Er zijn via twitter eerder op andere scholen dreigementen uitgesproken die ook daadwerkelijk werden uitgevoerd. (steek/schiet partijen etc.) Vandaar dat ze er serieus mee omspringen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:18

Deze gasten in een lang traject zetten van vrijwilligerswerk en bureau Halt.... Jammer voor ze maar wat mij betreft mogen ze als "afschrikmethode" dienen voor alle mensen dienen die zoiets ooit in hun kop halen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:20

themuisje schreef:
Er zijn via twitter eerder op andere scholen dreigementen uitgesproken die ook daadwerkelijk werden uitgevoerd. (steek/schiet partijen etc.) Vandaar dat ze er serieus mee omspringen.

Daarom vind ik het ook goed dat ze direct en adequaat handelde, maar toch een apart gevoel erbij.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:21

Ja niet slim om het op twitter te zetten het is al vaker gebeurt dat er mensen voor opgepakt zijn. Wel naar dat ze uit je klas zijn.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 13:22

Hoor net dat er zelfs media op school aanwezig is... Komt hoogstwaarschijnlijk op het nieuws. Ben blij dat ik alweer thuis ben.

Schrok me overigens helemaal wezenloos toen het luchtalarm ging := gelukkig was dat omdat het de 1e van de maand is :)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:25

Tjaa als ze een beetje goed na hadden gedacht, wisten ze dat de politie zo aduquaat reageerden! Volgens mij heeft de politie al iets soortgelijks gedaan :j!

Ik denk dat ze er over een week wel over kunnen lachen!! nu moeten ze maar even op de blaren zitten :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 13:26

Asyaa schreef:
Tja...

Iets denken of hardop roepen onder je vrienden is natuurlijk wat anders dan het in de media verkondigen. Daardoor verplicht je de instanties om aktie te ondernemen want als er iets gebeurd en instanties hebben niet adequaat gereageerd dan is Nederland te klein....

Alle comotie die nu ontstaan is, hebben ze aan zichzelf te danken, maar maakt het natuurlijk ontzettend vervelend voor schoolgenoten, vrienden, familie etc. Dat hebben ze wss niet overzien toen ze het deden. Ze zullen ongetwijfeld enorm geschrokken zijn....

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 14:01

Het was zojuist weer op de radio :=

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:03

Hahaha, dus je hebt een beroemde vriend :+

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 14:09

of ik daar nu blij mee moet zijn :=

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:34

vind het wel goed dat de politie zo heftig reageerd. zulke uitspraken worden vaan door de daders zelf ook onderschat en hebben niet door hoe erg hun uitspraak is. laat ze maar eens lekker schrikken.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:44

Eerste wat ik dacht, lekker voor ze. Moeten ze ma niet zo dom doen. Beetje stoer doen achter PC.

TS sorry als bot over komt, maar het is mijn mening. Sterkte iig. :(:)

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 17:46

Daar ben ik het mee eens hoor! Had het van deze jongen ook echt niet verwacht....

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-12 13:42

Ik denk dat het een beetje een overtrokken reactie is. Oke, het is goed dat ze het zekere voor het onzekere nemen maar is dit niet een beetje veel van het goede?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-12 13:44

De jongens hebben geloof ik 12 uren vastgezeten. Krijgen waarschijnlijk een strafblad en een geld boete

Past_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 14:42

Ik zit ook in Sneek op school, niet op het Bogerman maar toch...
Vind het opzich wel goed dat de politie zo gereageerd heeft. Stel je voor dat het niet bij dreigen was gebleven...
Ik heb gehoord dat ze 50.000 euro boete krijgen? en taakstraf& paar dagen cel (als ik het goed heb)
Ik ken wss ook 1 van de 3, maar weet niet of het echt die jongen is, heb vroeger bij hem op school gezeten ( hij zat 1 klas hoger).

996981

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-12 10:53

Dat zijn allemaal geruchten. Het ligt nog bij de offiicier van justitie dus er is nog niets bekend. Ik heb je een pb gedaan