Alleen maar meer jongeren in het nieuws

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Alleen maar meer jongeren in het nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 11:19

Ligt het nou aan mij of komen er de laatste tijd steeds meer jongeren op het nieuws.

Zoals de hardrijder, de inbreker op de manege en dan heb ik op Haarlem 105 ook nog wel groot aantal berichten gelezen dat betreft naar de jongeren tussen 17-25 jaar.

Hoe zit het nou, gaat de economie zo snel achteruit?

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:20

Wat zou de economie te maken hebben met het gedrag van jongeren in deze context?

pniekepnak

Re: Alleen maar meer jongeren in het nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:22

Ik snap helemaal niks van dit bericht...

Volgens mij komen jongeren al jaren in het nieuws, en wat de economie daarmee te maken heeft? :?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:24

TS zal met economie de maatschappij bedoelen denk ik.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:25

Maar dat is toch al jaren zo? Lijkt mij niks nieuws iig...

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 11:26

Suzanne F. schreef:
TS zal met economie de maatschappij bedoelen denk ik.

Naja inderdaad de Maatschappij.

Maar misschien valt het mij nu pas op hoor.
Maar ik vindt dat ze laatste tijd wel iets meer het nieuws in komen.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:31

De maatschappij gaat niet achteruit, er is gewoon een schuiving gekomen over de jaren wat betreft normen en waarden,
en het resultaat is dat jongeren meer kansen krijgen om de negativiteit op te zoeken.

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:34

vandaag zie ik overal groot in het nieuws dat een meisje van 13 zichzelf van het leven heeft berooft omdat ze op een zogenaamde banga (sletten) lijst stond..
dit is een lijst die over social media rond word gestuurd en waar mensen dan inzetten wie ze een slet vinden...

waar gaat het heen..

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:35

myrtedandy schreef:
vandaag zie ik overal groot in het nieuws dat een meisje van 13 zichzelf van het leven heeft berooft omdat ze op een zogenaamde banga (sletten) lijst stond..
dit is een lijst die over social media rond word gestuurd en waar mensen dan inzetten wie ze een slet vinden...

waar gaat het heen..

-O-

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 12:03

Volgens mij komen jongeren al langere tijd meer in het nieuws, ben nog niet zo oud ( :Y) ) dus weet niet hoe dat 'vroeger' was, maar vanaf dat ik het nieuws bewust meemaak worden er al zaken/misdrijven rondom jongeren besproken.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-12 20:30

LZP -> NM

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:21

waarom zou dit niet met de economie te maken hebben? ;)

jongeren zonder baantje gaan zich vervelen, hebben geld tekort..
onderwijs gaat achteruit, economie en maatschappij heeft toch ook een direct verband met elkaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:27

myrtedandy schreef:

waar gaat het heen..

Ik zie vooral de media die aan het hypen is :)

'Bangalijstjes' bestaan al jaren. Echter vroegah ging dat via briefjes of op de muur van de wc. Een willekeurige krant of blog pikt op dat de meid dat zelfmoord heeft gepleegd op een dergelijk lijstje stond en publiceert dit. Voor je er erg in hebt vallen de verschillende media over elkaar heen om maar even aan te geven hoe erg dit allemaal wel niet is, doe er voor de leuk een aantal korpschef's in die aan symbool politiek doen en voila, de jongeren komen massaal in het nieuws, sociaal media is de duvel en dat internet moet worden afgesloten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 11:29

Wat veel mensen zich niet realiseren is dat de maatschappij juist beter wordt. Er is nog nooit in de menselijke geschiedenis een tijd geweest waarin je zó weinig kans had slachtoffer te worden van een geweldsmisdrijf. En die positieve trend is mondiaal nog steeds gaande.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:08

Asyaa schreef:
myrtedandy schreef:

waar gaat het heen..

'Bangalijstjes' bestaan al jaren. Echter vroegah ging dat via briefjes of op de muur van de wc. Een willekeurige krant of blog pikt op dat de meid dat zelfmoord heeft gepleegd op een dergelijk lijstje stond en publiceert dit. Voor je er erg in hebt vallen de verschillende media over elkaar heen om maar even aan te geven hoe erg dit allemaal wel niet is, doe er voor de leuk een aantal korpschef's in die aan symbool politiek doen en voila, de jongeren komen massaal in het nieuws, sociaal media is de duvel en dat internet moet worden afgesloten.

Dat is niet helemaal zo, schijnt dat ze werd gepest!! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:18

knetterhard schreef:
Asyaa schreef:

Dat is niet helemaal zo, schijnt dat ze werd gepest!! :j

Ik zeg ook niet ze zelfmoord heeft gepleegd zonder 'redenen', ik zeg alleen dat iedereen aan het schreeuwen is bangalijst dit bangalijst dat, terwijl aan het echte probleem ruimschoots voorbij wordt gegaan. In haar geval was dit pesten.

Het is veel makkelijk om te schreeuwen 'verbieden die bangalijstjes' dan de echte redenen aan te pakken (bij jongeren veelal pesten) vandaar ook de uitspraak symboolpolitiek en hype.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 18:20

Daar ben ik het met je mee eens :)