Citaat:Bijstandstrekkers willen kas niet in Van onze Rotterdamse redactie ROTTERDAM - Ruim honderd bijstandstrekkers uit de wijde omgeving zijn afgelopen maandag niet komen opdagen bij het werklozenreisje naar de kassen in het Westland. Nog eens 58 mensen zijn wel ingestapt, maar hebben alles behalve groene vingers overgehouden aan het bezoek. Als de afhakers en weigeraars geen goede reden hebben, worden ze gekort op hun uitkering.
Uit cijfers van de gemeenten blijkt dat vooral Rotterdamse werklozen gefaald hebben. Na een voorbereidingsavond met zeshonderd werklozen wilden er slechts 325 ook echt mee in de bus om een kijkje te nemen in het kassengebied. Op de dag van vertrek lieten echter 65 mensen het al afweten. Daarnaast zijn er 28 bijstandstrekkers die meteen na het bezoek duidelijk hebben gemaakt dat ze niet aan de slag willen in de kassen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11799089/__Bijstandstrekkers_willen_kas_niet_in__.html
Wat vinden jullie hier nu van?? Ik word soms zo niet goed van dit soort berichten he.. Wij werken ons met zijn 2en een slag in de rondte en kunnen binnenkort nog een leuke huursverhoging tegemoet zien ook omdat we teveel verdienen voor de huurwoning waarin we zitten

We hebben ook buren van dit soort, allebei een uitkering, vrouw werkt wel de hele week zwart op allerlei schoonmaakadressen en ondertussen lekker uitkeringen, toeslagen, subsidies en gratis spullen van de gemeente opstrijken omdat ze zo weinig verdienen

Ik zou niet met ze willen ruilen, ben blij dat ik gewoon kan en mag werken, maar vind het soms wel heel oneerlijk allemaal..