'Bijstandstrekkers willen kas niet in'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

'Bijstandstrekkers willen kas niet in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:04

Citaat:
Bijstandstrekkers willen kas niet in Van onze Rotterdamse redactie ROTTERDAM - Ruim honderd bijstandstrekkers uit de wijde omgeving zijn afgelopen maandag niet komen opdagen bij het werklozenreisje naar de kassen in het Westland. Nog eens 58 mensen zijn wel ingestapt, maar hebben alles behalve groene vingers overgehouden aan het bezoek. Als de afhakers en weigeraars geen goede reden hebben, worden ze gekort op hun uitkering.

Uit cijfers van de gemeenten blijkt dat vooral Rotterdamse werklozen gefaald hebben. Na een voorbereidingsavond met zeshonderd werklozen wilden er slechts 325 ook echt mee in de bus om een kijkje te nemen in het kassengebied. Op de dag van vertrek lieten echter 65 mensen het al afweten. Daarnaast zijn er 28 bijstandstrekkers die meteen na het bezoek duidelijk hebben gemaakt dat ze niet aan de slag willen in de kassen.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/11799089/__Bijstandstrekkers_willen_kas_niet_in__.html

Wat vinden jullie hier nu van?? Ik word soms zo niet goed van dit soort berichten he.. Wij werken ons met zijn 2en een slag in de rondte en kunnen binnenkort nog een leuke huursverhoging tegemoet zien ook omdat we teveel verdienen voor de huurwoning waarin we zitten :( (ondertussen krijgen we ook nooit een hypotheek omdat we beide nog geen vast contract hebben) en zulke mensen kunnen maar wat rondlantefanteren en komen voor allerlei toeslagen en subsidies in aamerking :(

We hebben ook buren van dit soort, allebei een uitkering, vrouw werkt wel de hele week zwart op allerlei schoonmaakadressen en ondertussen lekker uitkeringen, toeslagen, subsidies en gratis spullen van de gemeente opstrijken omdat ze zo weinig verdienen :(

Ik zou niet met ze willen ruilen, ben blij dat ik gewoon kan en mag werken, maar vind het soms wel heel oneerlijk allemaal..
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 28-03-12 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Oorspronkelijke artikel toegevoegd

The_Stig

Re: 'Bijstandstrekkers willen kas niet in'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:06

Gewoon bijstand stopzetten, als je honger hebt ga je vanzelf wel werken.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:07

Trek de uitkeringen maar lekker in! Gaan ze maar werken voor hun geld!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:09

Einde uitkering. Als je werk kunt krijgen ga je dat doen zolang je bijstand trekt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:09

Toch is in de kas werken helemaal geen verkeerd werk. Ik heb het zelf ook jarenlang in het weekeinde en volle vakanties gedaan. Het is even wennen aan de warmte en de lange dagen, maar verder best goed te doen en erg gezellig.

In dit geval zou ik ook einde uitkering of in ieder geval een flinke korting opleggen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:10

Snap ook niet zozeer waarom in de kas werken zo vreselijk zou zijn. Ik heb het veel gedaan (rozen en paprika's) en moet zeggen dat ik het niet erg uitdagend vond maar wel altijd gezellig en het verdient prima..
weet overgens niet of de tuinders er blij van worden om ongemotiveerde mensen in de kas te hebben...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:11

Degenen die weigeren gewoon de bijstand stop zetten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:12

No way dat ik in een kas zou gaan werken. Ben al kapot genoeg, zou het niet trekken. Vroeger wel gedaan, maar toen was ik nog heel en jong en flexibel. Maar nee, dat zou ik ook niet doen. Maar goed, ik zou toch echt wel voor ander werk zorgen, thuis zitten gaat m ook niet worden.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:12

Nou de titel van het bericht maakt het anders klinken dan dat het is. Daarbij bevalt het woord 'bijstandtrekker' mij nou niet echt..

Maar om nog op het bericht te reageren, het is jammer dat er geen goede opkomst was voor dit uitje. Maar de vraag is echter: Waar ligt dat aan?
Ligt het aan de 'bijstandtrekkers' omdat ze 'lui' zijn?
Of ligt het door een probleem bij de organisatie?
Of past het uitje niet goed bij de doelgroep?
Is de communicatie slecht geweest?

Je weet het niet, en dit bericht uit de telegraaf geeft hierover onvoldoende informatie.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:13

Niet werken? Geen uitkering!

Als ik hoor waarop mensen in de bijstand allemaal recht hebben :x zou ik bijna stoppen met werken :x
Geen gemeentebelastingen, geen gemeenteheffingen, kortingen, subsidies, gratis kranten, computers, gratis sportclubjes, gratis trouwen (mag bij ons in de gemeente alleen als je inkomen onder de bijstandsgrens ligt)

:n Al gaan ze kauwgom van de stoep krabben, schoffelen of bejaarden voeren. Werken voor het geld moeten ze!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:14

"Na een voorbereidingsavond met 600 werklozen wilden er slechts 325 mee in de bus om een kijkje te nemen in het kassengebied."

&

Overigens levert het reisje degenen die wel enthousiast zijn niet meteen een baan op. Van de ruim vijfhonderd deelnemers gaat het organiserende uitzendbureau tweehonderd man selecteren. Zij kunnen vanaf 1 april aan het werk, de rest moet wachten tot er een plek is.

Bron: http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Neder ... stland.htm

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

GamblersCup schreef:
No way dat ik in een kas zou gaan werken. Ben al kapot genoeg, zou het niet trekken. Vroeger wel gedaan, maar toen was ik nog heel en jong en flexibel. Maar nee, dat zou ik ook niet doen. Maar goed, ik zou toch echt wel voor ander werk zorgen, thuis zitten gaat m ook niet worden.

Ligt er natuurlijk ook maar aan in wat voor kas. Er zijn ook gewassen waarbij je niet de hele tijd hoeft te bukken ;)
Ik heb zelf in een rozenkas gewerkt en is prima bevallen. Jammer genoeg heb ik COPD waardoor ik de overgang van warm naar koud niet goed kan verwerken. In zo'n kas kan het toch al gauw bijna 30 graden zijn en met hoge luchtvochtigheid en af en toe een koelcel (1 graden celsius) inlopen is dat wel funest.
Maar ik heb me altijd prima vermaakt en er werd ook goed voor het personeel gezorgd :)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 28-03-12 10:15, in het totaal 1 keer bewerkt

GamblersCup

Evelli schreef:
Als ik hoor waarop mensen in de bijstand allemaal recht hebben :x zou ik bijna stoppen met werken :x

Wedden dat jij daar héél hard op terug zou komen ;)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:15

Suzanne F. schreef:

Indd, als ze kúnnen werken, zou dat ook zeer zeker gewoon moeten!

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:15

Heb jaren in een buurt gewerkt met veel uitkeringsgerechtigden, die ons voor gek verklaarden dat we aan het werk gingen voor een minimumloon.
Dat zij het zo super voor elkaar hadden met hun uitkering en al hun tegemoetkomingen en subsidies.
Dus nee ik sta hier niet van te kijken.
Uitkering halveren voor alvast deze groep zou wel een mooie oplossing zijn.
En daarna in de rest van Nederland dit soort projectjes regelen, kunnen ze gelijk de goeden van de kwaden scheiden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:18

Sok schreef:
Suzanne F. schreef:

Indd, als ze kúnnen werken, zou dat ook zeer zeker gewoon moeten!

Ja precies, als ze kunnen natuurlijk. Er zijn echt wel gevallen die niet in een kas kunnen uiteraard.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:18

GamblersCup schreef:
Evelli schreef:

Wedden dat jij daar héél hard op terug zou komen ;)

Ja :D want ik heb een hele goede baan :)
Maar niets doen en van alles gratis krijgen klinkt ook wel aardig ;) dure kranten abo's, gratis super snelle computers, gratis internet, gratis sporten, gratis opleidingen, gratis huisraad, gratis voedsel, geld voor cadeautjes (verlovingen, trouwen, geboortes, verjaardagen), vergoedingen voor alles, geen belastingen betalen, subsidies.
Vind het bijzonder oneerlijk verdeeld.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:19

Suzanne F. schreef:
Ja precies, als ze kunnen natuurlijk. Er zijn echt wel gevallen die niet in een kas kunnen uiteraard.

Voor degene die niet in de kas kunnen werken, is voldoende ander werk te bedenken hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:19

Dakotah schreef:
Heb jaren in een buurt gewerkt met veel uitkeringsgerechtigden, die ons voor gek verklaarden dat we aan het werk gingen voor een minimumloon.
Dat zij het zo super voor elkaar hadden met hun uitkering en al hun tegemoetkomingen en subsidies.
Dus nee ik sta hier niet van te kijken.
Uitkering halveren voor alvast deze groep zou wel een mooie oplossing zijn.
En daarna in de rest van Nederland dit soort projectjes regelen, kunnen ze gelijk de goeden van de kwaden scheiden.

O gatver, er nog zo over snakken ook :r Dat geeft de hele mentaliteit van die mensen wel aan.. :n Onze buren zijn net zo, die vinden het wel best.. En eerlijk is eerlijk, ze krijgen verrekte veel voor niet werken.. Dat zou gewoon anders moeten. Het moet NIET lonen om thuis te zitten als je wel KAN werken :n

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:22

Ik ben niet zo blij met jouw sfeermakende topic. :( Niet het feit dat je iets zegt van het de bijstandstrekkers niet in de kas willen werken (Heus, zij worden gekort).
Maar de beschuldiging dat je buren die er zwart bijwerken en allebei een uitkering krijgen. :r
Ik vind het puur asociaal van jou, als je dit zeker weet en deze mensen niet aangeeft. Er zijn zoveel mensen die allerlei psychische klachten krijgen, omdat dat ze graag willen werken en dat niet kunnen. Deze mensen worden dan ook nog aangekeken door mensen zoals jij die hun over dezelfde kam scheert als je buren .Iedereen die geen recht heeft op een uitkering zou aangepakt moeten worden, zodat mensen die er wel recht op hebben met rust gelaten worden.
Werk jij je een slag in de de rondte? Mens, je moest eens weten hoe graag sommige mensen dat ook graag willen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:24

Evelli schreef:
Ja :D want ik heb een hele goede baan :)
Maar niets doen en van alles gratis krijgen klinkt ook wel aardig ;) dure kranten abo's, gratis super snelle computers, gratis internet, gratis sporten, gratis opleidingen, gratis huisraad, gratis voedsel, geld voor cadeautjes (verlovingen, trouwen, geboortes, verjaardagen), vergoedingen voor alles, geen belastingen betalen, subsidies.
Vind het bijzonder oneerlijk verdeeld.

En kun je dat ook onderbouwen of is het gewoon een gokje dat je ook wel geld krijgt om een kadotje te halen voor je zus d'r verjaardag?

De mensen die wel een goede reden hebben om daar niet aan het werk te hoeven hebben ze er vast allang uitgepikt dus die er nu nog over zijn hebben gewoon geen zin hard te werken voor een paar euro.
Wat ik me wel voor kan stellen maar ja, dan krijg je dus niks en moeten ze maar ergens anders geld vandaan halen.
Als je zelf geen werk kunt vinden wordt je aan het werk gezet, lijkt me logisch.
En niet korten op die uitkering aub, gewoon volledig inhouden.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:25

Ersina schreef:
Ik ben niet zo blij met jouw sfeermakende topic. :( Niet het feit dat je iets zegt van het de bijstandstrekkers niet in de kas willen werken (Heus, zij worden gekort).
Maar de beschuldiging dat je buren die er zwart bijwerken en allebei een uitkering krijgen. :r
Ik vind het puur asociaal van jou, als je dit zeker weet en deze mensen niet aangeeft. Er zijn zoveel mensen die allerlei psychische klachten krijgen, omdat dat ze graag willen werken en dat niet kunnen. Deze mensen worden dan ook nog aangekeken door mensen zoals jij die hun over dezelfde kam scheert als je buren .Iedereen die geen recht heeft op een uitkering zou aangepakt moeten worden, zodat mensen die er wel recht op hebben met rust gelaten worden.
Werk jij je een slag in de de rondte? Mens, je moest eens weten hoe graag sommige mensen dat ook graag willen.

Ik heb zo'n geval van dichtbij meegemaakt; een vader heeft z'n dochter (volwassen vrouw 28j) aangegeven (familieruzie). Bewijs was er dat zij de boel oplichtten. Echter heeft dochter de leugen volgehouden en zijn er geen gevolgen voor dochter geweest. En dat terwijl er voldoende bewijs is dat ze de boel wel oplichtte.

Dus die vlieger gaat echt niet altijd op. :n

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:28

Niet willen werken omdat het jou ding niet is dan ook geen gemeenschapsgeld meer, ik vind mijn werk ook niet bepaald leuk meer door alle regeltjes vanuit Den Haag maar blijf toch werken. Krijg geen huursubsidie, als mijn koelkast of wasmachine stuk is dan moet ik het zelf betalen. Het zou mij wel 200,- in de maand aan benzine schelen als ik niet meer zou werken.
Voor mensen die het lichamelijk niet kunnen is het een ander verhaal maar deze mensen hebben gewoon geen zin om in een kas te werken voor het geld wat ze anders krijgen met uit de staatsruif eten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:28

Dat is geen gokje :) dagje meedraaien op het telefooncentrum van de sociale dienst geeft je een hoop inzichten hoor :)
"Mijn dochter gaat zich verloven, mag ik 50 euro voor een cadeau?"
"Mijn vader is jarig, mag ik 75 euro voor zijn cadeau?"
"Mijn tuintafel is stuk, mag ik geld voor een nieuwe?"
"Mijn computer is te langzaam, zo kan ik niet op internet om vacatures te zoeken. Het duurt wel 4 minuten om een pagina te openen. Ik wil graag een MacBook, mag ik 700E om die aan te schaffen. Iets langzamers kan echt niet hoor"
"Mijn kind wil naast voetbal ook nog op judo/hockey/korfbal, jullie betalen daar toch ook wel de contributie van he?
"Mijn tuin moet opgeknapt worden, waar kan ik de rekening heen sturen om het te laten doen?"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:30

Ersina schreef:

Ik noem ook een aantal keren duidelijk dat als men KAN werken ze het niet zouden moeten laten lonen dat deze mensen thuis kunnen zitten met zoveel extra's.. En daarbij, mijn buren heb ik allang aangegeven, wat denk je dan? Zwart werken op zich vind ik niet zo'n ramp, als het naast een normale baan is (denk aan de kapsters die wat knipadresjes hebben en de timmermannen die in het weekend wat klussen) Maar zwartwerken en een volledige uitkering trekken is gewoon fraude en dat heb ik gemeld bij UWV :j Dus het is geen beschuldiging, het is gewoon een feit en ik heb er iets mee gedaan.
En natuurlijk zijn er mensen die willen werken en het is momenteel niet makkelijk om wat te vinden, maar er zijn er ook zoveel die niet willen en helaas heb ik die voorbeelden hier in mijn buurt wonen :n