Moeder bekent babymoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Moeder bekent babymoord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 22:28

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... oord.dhtml

Citaat:
De moeder van de baby die dood teruggevonden werd in Sint-Amands heeft bekend dat ze haar kind gedood heeft. Ze werd samen met de oma van het meisje aangehouden. Ze verschijnen dinsdag voor de raadkamer, meldt het Mechelse parket.

De eerste resultaten van de autopsie op het lichaampje van de overleden baby lijken het verhaal van de moeder te bevestigen. Er zijn volgens het parket van Mechelen echter nog een aantal elementen die verder moeten uitgeklaard worden. In het belang van het onderzoek worden daarover geen details gegeven.

De 29-jarige moeder bekende dat ze haar dochtertje verstikte. Ze zit in een echtscheidingsprocedure met de vader van het kind verwikkeld en het werd haar allemaal te veel. De 62-jarige oma, die op hetzelfde adres woont, zou bij de feiten aanwezig zijn geweest en heeft mogelijk ook haar medewerking verleend.

Het lichaampje van de overleden baby werd in een vuilzak gestopt en de oma zou het huisvuil buiten hebben gezet. De politie trof het meisje gisteren in een vuilniswagen aan nadat de moeder aangifte had gedaan van haar verdwijning. De moeder en de oma zijn aangehouden voor moord en verschijnen dinsdag voor de raadkamer in Mechelen.

Ik word hier zo ontzettend kwaad en verdrietig van... eerst aangifte doen, en als het lijkje ontdekt is in de vuilnis (!!!) bekennen dat je je dochtertje van 3 maanden oud vermoord hebt.. oma heeft het lijkje in de vuilniszak buitengezet... :r Ik heb er geen woorden voor, word hier zo ontzettend agressief van!
Arme kleine baby, rust in vrede.

Bloem24

Re: Moeder bekent babymoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 22:29

Het wordt steeds gekker hier...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 22:43

Meer details:
Gazet van Antwerpen schreef:
Drie maanden geleden beviel L.V. van een dochtertje. De baby werd veel te vroeg geboren, lag twee maanden in een couveuse en heeft hard moeten vechten om te overleven. Pas een week of drie geleden mocht de kleine boreling eindelijk naar huis. Maar het bleef een zorgenkindje. De papa van het meisje, een Tunesiër, woont niet samen met L.V. en zijn dochtertje. Hun relatie zou zo goed als voorbij zijn.

De moeder vertelde de speurders dat het haar allemaal te veel werd. Ze besloot haar dochter te wurgen en het lijkje met het huisvuil mee te geven. Oma A. was daarbij aanwezig en zou het huisvuil hebben buitengezet. Vervolgens belde L.V. de politie om het meisje op te geven als vermist. Ze verklaarde dat ze even boven in de woning was en dat de baby weg was toen ze weer beneden kwam. Ze zei ook dat de voordeur open stond. Na een lange zoekactie vonden agenten het lichaampje terug in een wagen van de huisvuilophaaldienst.

Echt waar zeg, kindje was net drie weekjes thuis.. ze mogen die trut van mij steriliseren zo niet erger...
Elke moeder zou dolblij geweest zijn haar kindje veilig en wel eindelijk thuis te hebben..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:46

wat een walgelijk ziek wijf zeg :r

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 08:51

Ik hoorde dit gister al op de radio, dat moeder opgepakt was..
Kan werkelijk echt niet bevatten hoe ziek je dan moet zijn, en hoe je zo ziek kunt worden :n

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 09:34

En dan te bedenken dat er zoveel mensen zijn die het baby'tje maar wat graag hadden willen adopteren, omdat zij zelf geen kinderen kunnen krijgen. :n

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:25

ziek ziek ziek :(

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:26

Kind heeft geen greintje liefde gekregen, hopeloos helemaal alleen in de wereld. Vreselijk......

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:28

Dat is toch ziek!
Dat je je eigen kind kunt vermoorden, dat snap je toch niet :\

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:30

dat soort vrouwen moet je eigenlijk steriliseren....arm klein baby'tje |(

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:40

Stel je eens voor wat voor leven dit kind had gehad wanneer het was opgegroeid bij deze moeder...
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit een goede beslissing was. Maar in handen van zo'n moeder weet je bijna niet welk leed groter is: leven of niet leven...
Schokkend, deze mensen zijn zeer ernstig de weg kwijt.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:42

Ik vraag me echt af, waarom ze zo iets heeft kunnen doen....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:43

Ninx schreef:
Stel je eens voor wat voor leven dit kind had gehad wanneer het was opgegroeid bij deze moeder...
Waarmee ik niet wil zeggen dat dit een goede beslissing was. Maar in handen van zo'n moeder weet je bijna niet welk leed groter is: leven of niet leven...
Schokkend, deze mensen zijn zeer ernstig de weg kwijt.

In de eerste instantie mogen dit soort mensen helemaal geen kinderen krijgen....maar ja,dat kun je iemand niet opleggen natuurlijk.
In de natuur gebeurd dit regelmatig.....dat moeders kinderen dood maakt,in stress situatie,ongezond jong of te weinig voedsel.
Maar ik had het vermoeden dat mensen niet zo primair reageerde,wel dus.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:53

"Deze vrouw spoort niet."
Nee, inderdaad. Deze vrouw zal een afwijking hebben/ dusdanige geestelijke problemen dat ze geen andere uitweg zag als deze. En ondanks de gruwelijke daad, is het voor haar ook sneu zo in de knoei te zitten en deze actie te hebben genomen.

Want iemand die goed bij zijn verstand is zal dit niet doen. Simpel als dat. En ja ,het leven kan raar lopen. Net als de moeder die in zo'n prenatale depressie terecht kwam, dat ze al 1 van haar kindjes had vermoord. Toen ze bezig was de tweede op te hangen, kwam er een buurtkindje langs. Hetgene dat ze riep was: "Haal hulp, het gaat mis!"
En reken maar dat deze vrouw ontzettende spijt had van haar daden die ze in een psychose achtige waan gedaan heeft.

Gezonde moeders zonder geestelijke problemen zullen dit niet doen. Want inhoud dat deze vrouw dit niet "zomaar" gedaan heeft.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 14:59

Eerst je kindje wurgen en dan nog eens glashard liegen om niet gepakt te worden. En nog denken ermee weg te komen? Ben blij dat ze gepakt is!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 16:11

karijn schreef:
Eerst je kindje wurgen en dan nog eens glashard liegen om niet gepakt te worden. En nog denken ermee weg te komen? Ben blij dat ze gepakt is!

Precies, dit is veel bewuster dan een aanval van psychose. En het idee dan ook dat oma nog meehielp ook! Ik denk eerlijk gezegd dat mijn moeder mij nog eerder vermoord dan dat ze zou toestaan dat ik de kinderen iets aan zou doen (wat ik dus echt nooit zou doen even voor de duidelijkheid, heb mijn portie van zowel prepartum als postpartum depressie ook gehad en dat richtte zich toen al nooit op de kinderen).

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 19:39

geerke schreef:
dat soort vrouwen moet je eigenlijk steriliseren....arm klein baby'tje |(

Inderdaad, dat of de hele boel eruit halen. Alles om een volgende mogelijkheid te voorkomen.

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:43

Jeetje wat naar.. Kindje zo hard gevecht om in leven te blijven en dan ontneem je hem zijn leven alsnog.. :n

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-12 20:52

Wat ik ook zo naar vond was dat ze het effectief gewurgd had, bij verstikking dacht ik nog aan een kussen ofzo, wat al erg genoeg is natuurlijk. Ik kan me echt niet voorstellen dat je je eigen kindje, en zo'n klein prutsje met je eigen handen doodt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-12 20:56

Bah wat walgelijk.. Mijn nichtje is ook drie maanden oud, en ik moet er toch niet aan denken dat dat kleine vrolijke mensje.. Nee, ik ga dit snel uit mijn hoofd zetten.. Ik hoop dat beide vrouwen goed gestraft worden. Geestelijk fris of niet fris, dit soort daden zijn (bij mij!) onvergeeflijk.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:35

Zorro.. hetzelfde geld voor mij.. je kan je er toch niet met je gezonde verstand bij om dit te doen.. Het is ook nog gewoon met voorbedachte rade geweest om ze er zelf ook nog uit te banketstaaf.. Gelukkig heeft het haar ergens wel wat gedaan gezien ze nu bekend heeft, maar wat intens verdrietig. Ik heb vorig jaar de begravenis van mijn vriendin haar maand oude zoontje mee moeten maken.. dat is zó erg, dat kan je je niet voor mogelijk houden, zo'n klein jochie dat daar levenloos in het wiegje lag.. en dan dit soort berichten.. het is werkelijk niet te geloven...

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 09:39

Wat ontzettend ziek dit. Zoveel mensen die een baby willen maar het niet kunnen krijgen. Of nog erger, mensen die een baby hebben maar die overlijdt door een ziekte etc, dan komt er nu even een ziek mens 'aanwaaien' en doodt haar kind omdat het teveel werd?

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:52

Klinkt niet als een geval van psychose want ze hebben het samen bewust gedaan.

Kan het ook niet begrijpen.. dan laat je je kind uit huis plaatsen ofzo maar vermoorden ?

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:57

Van dit soort dingen wordt ik heel verdrietig ... arm meisje.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 14:10

Brrrr de tranen staan me werkelijk waar in mijn ogen |( . Arme baby rust zacht lief kind ;) .

Ben zelf moeder en echt kan onmogelijk zonder mijn kind, hij is mijn alles, mijn trots en niemand maar dan ook niemand moet aan mijn kind komen..

Die moeder mogen ze wat mij betreft ook lekker gaan wurgen kijken of zij het ook zo lekker zou vinden en anders der doos dicht naaien + ook meteen steriliseren!!!!! :(