Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:27

Sinds afgelopen maandag het proces tegen de babyverkrachter uit Riga begonnen is komen er steeds berichten in de media dat Robert meer aandacht wil, vindt dat er weinig begrip voor hem is en vindt het eigenlijk schandelijk dat de ouders mogen spreken.
Het huftertje pakte expres baby's jonger dan 2 jaar omdat die niet konden praten. Juridisch zou dat kunnen betekenen, hij heeft daar duidelijk op gestudeerd in de gevangenis, dat aangebracht leed niet te bewijzen valt.
Nu de rechtbank heeft toegestaan dat de ouders dat leed mogen verwoorden, en dat recht nu ook is bevestigd door de wrakings rechters, ziet de zaak er een stuk slechter voor hem uit.
Vandaar dat hij zon grote bek had, hij dacht er door slinkse juridische weggetjes nog makkelijk van af te komen en beschimpt Nederland en het recht hier omdat dat niet lukt.
Normaal gesproken ben ik best tolerant, maar in dit geval vind ik dat ze veel te veel aandacht voor hem hebben en er vooral voor moeten zorgen dat hij nooit meer buiten een gevangenis komt.
Ik kan dan ook geen medeleven met zijn klaagzangen opbrengen

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4244/Kin ... loek.dhtml

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:29

ik zal je niet vertellen wat ik vind 8)7 dat ze met hem mogen doen want dat wordt gecensureerd >;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:31

jackyline schreef:
ik zal je niet vertellen wat ik vind 8)7 dat ze met hem mogen doen want dat wordt gecensureerd >;)

Ja precies ik krijg ook allemaal hele slechte ideeën, dus ik vraag me af, willen we eigenlijk wel weten wat Robert allemaal te vertellen heeft???

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:31

Mijn nederige mening is: die Robert M. de maximale straf geven en dan opsluiten, sleuteltje weggooien en niet meer naar omkijken (eigenlijk kwamen de woorden nekschot en knieschot eerder in me op)

Voor zover ik begrepen heb, behouden de ouders het spreekrecht (godzijdank) en worden de rechters ook niet gewraakt (of hoe je dat precies mag noemen) dus hopelijk merkt M. dat zijn plannetjes niet lukken en gaat de aandacht vanaf nu uit naar de vreselijke dingen die hij gedaan heeft en de schade die hij daarmee de slachtoffertjes heeft aangedaan en gaat de aandacht van hem weg.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:31

Deze gek nóóit meer vrijlaten!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:32

Zie de link hij heeft vanmiddag weer de hele middag over zijn eigen gekwetste gevoelens zitten jammeren

miccamaaike

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:35

Castreren die kerel, gatver wat een gek, en zichzelf nog zielig vinden ook, ziek gewoon!

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:36

Hij heeft niets te willen. Hoe durft hij uberhaupt 'ik wil' te operen. Die arme kinderen hadden ook niets te willen :n

Eenzame opsluiting en nooit meer vrijlaten die gek. En castreren!

nuka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:37

miccamaaike schreef:
Castreren die kerel, gatver wat een gek, en zichzelf nog zielig vinden ook, ziek gewoon!

mee eens, hoewel van mij ook nog wel ergere dingen mogen hoor!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:37

Je zult advocaat van zo'n smeerlap (moeten) zijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:39

Amaris schreef:
Je zult advocaat van zo'n smeerlap (moeten) zijn.

Het enige wat je dan kunt doen is erop toezien dat iemand een eerlijk proces krijgt...

Amaris

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:41

Inderdaad, maar toch.

Naar de buitenwereld is het toch alsof je 'voor' de slechterik bent. Lijkt me moeilijk.

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:43

Hij heeft wat mij betreft alle recht op medeleven verspeeld door zijn daden. Kunnen ze zijn spreekrecht niet beperken? Zijn we van het gejammer af.

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:44

Ik vind het ook zo'n onzin van die vent!
Wat denkt ie nou? Dat ie weer vrij rond kan lopen omdat de arme kinderen zelf niet kunnen spreken? Alleen het feit dat ie om nieuwe rechters vraagt zegt al genoeg. Een eerlijk proces... Tuurlijk krijgt ie dat! Er is niets eerlijker dan die man de rest van z'n leven op te sluiten!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:44

Kun je als advocaat niet weigeren om zo'n monster te verdedigen?
Hoe kun je bijv. als moeder/advocaat, vader/advocaat zo'n monster helpen een zo laag mogelijke straf te krijgen??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:45

Amaris schreef:
Inderdaad, maar toch.

Naar de buitenwereld is het toch alsof je 'voor' de slechterik bent. Lijkt me moeilijk.

Ze zitten er niet mee. Hebben het in interviews over de genoeglijke gesprekken die ze met hun cliënt gevoerd hebben voorafgaand aan het proces, hebben er alles aan gedaan om te voorkomen dat hij TBS krijgt en hebben voor hem de rechters gewraakt.
Dat gaat verder dan alleen maar toezien op een eerlijk proces

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:46

Sushilla88 schreef:
Ik vind het ook zo'n onzin van die vent!
Wat denkt ie nou? Dat ie weer vrij rond kan lopen omdat de arme kinderen zelf niet kunnen spreken? Alleen het feit dat ie om nieuwe rechters vraagt zegt al genoeg. Een eerlijk proces... Tuurlijk krijgt ie dat! Er is niets eerlijker dan die man de rest van z'n leven op te sluiten!

_/-\o_ Nou hopelijk wel ja!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:46

Dat hij begrip wil, toont dat hij absoluut geen spijt heeft. Hij realiseert zich niet wat hij gedaan heeft. Dat vind ik zo uitermate ziekelijk en weinig hoopgevend voor de toekomst, dat ik hoop dat hij nooit meer in de buurt van kinderen komt.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:47

Ik vind opsluiten vriendelijk... Hoeveel betalen wij dan als burgers nog..
Alles voor zijn voedsel/plaats waar die verblijft/personeel...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:48

Bah, wat een vieze vent.
Hij heeft niks te willen of te vinden. :n Opsluiten en castreren. Klaar ermee.

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:51

:r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r Misselijkmakend!!

Hij heeft wel wat meer begrip mogen tonen voor al die kleine, misbruikte kinderen waar hij zo z'n ding in heeft gestopt...

Begrip.. asjeblieft zeg..... Ik zeg ballen eraf en terugsturen naar zijn eigen land. Daar wordt hij fijn uitgekotst door iedereen en misschien wel vermoord???

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:53

Opsluiten levenslang zou nog te goed voor die vent zijn.
gewoon onverdooft het gehele handeltje eraf snijden met een bot mes zodat hij het nooit meer kan flikken.
laat hem maar piesen als een wijf, misselijk mannetje dat het is :r

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 17:54

Kijk dat bedoel ik, iedereen krijgt zeer ongenuanceerde (understatement) gevoelens bij deze berichten. Zou het niet beter zijn om dat niet zo prominent in de media te brengen, wat schieten wij en vooral de ouders daar mee op.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:55

sarabande schreef:
Sinds afgelopen maandag het proces tegen de babyverkrachter uit Riga begonnen is komen er steeds berichten in de media dat Robert meer aandacht wil, vindt dat er weinig begrip voor hem is en vindt het eigenlijk schandelijk dat de ouders mogen spreken.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/4244/Kin ... loek.dhtml

Ik heb het hele artikel in de link gelezen, maar daar staat niet in dat Robert M. de dikgedrukte dingen heeft gezegd. Zelfs al heeft hij iets vergelijkbaars gezegd, dan is het voor mij nog wel relevant of hij het bijvoorbeeld heeft gehad over weinig begrip voor mensen met pedofiele gevoelens of over weinig begrip voor zijn persoon.

sarabande schreef:
Normaal gesproken ben ik best tolerant, maar in dit geval vind ik dat ze veel te veel aandacht voor hem hebben en er vooral voor moeten zorgen dat hij nooit meer buiten een gevangenis komt.

Als je al vindt dat er te veel aandacht voor deze persoon is, waarom open je dan dit topic? Dat is toch ook gewoon extra aandacht???

Donkerblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:56

Imitador schreef:
Dat hij begrip wil, toont dat hij absoluut geen spijt heeft. Hij realiseert zich niet wat hij gedaan heeft. Dat vind ik zo uitermate ziekelijk en weinig hoopgevend voor de toekomst, dat ik hoop dat hij nooit meer in de buurt van kinderen komt.

Helemaal mee eens. :j