De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
57 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
132 (9%)
Madeleine is ontvoerd
133 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
464 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
110 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
531 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1427


Babootje

Berichten: 26443
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-20 16:22

Ann schreef:
@Babootje, dat 3A enz. forum bestaat toch niet meer?


Nee dat forum (The 3 Arguido's) is door ruzzie en gekissebis ter ziele gegaan. Dat was indertijd wel HET forum waar veel informatie te vinden was. Het forum is wel gearchiveerd op de site van Joana Morais (rechtsonder in het dropdown menu). Edit, geeft een error. Ik weet wel dat ik m ergens gezien had maar waawr ook alweer.
https://joana-morais.blogspot.com/2019/ ... n-was.html

@TF. Ik neig erg naar de conclusie van Moita Flores: The only thing that didn't happen was an abduction.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 19:28

ThreeFingers als je nu eens begint met waar je dingen op baseert? Waar zijn de aanwijzingen of bewijzen betreffende dingen die je beweert?
Verder, toen de honden in beeld kamen, was het appartement alweer verhuurd, heb je zelf ook naar voren gebracht. Dus iemand komt even aankloppen "mag ik bloed aanbrengen en weer schoonmaken en lijklucht planten?" hoe zie je dat voor je? En hoe is het dan op Kates kleding grekregen, cuddlecat en de auto?
Overigens , tussendoor, moet Gerry blijkbaar de kleding die hij droeg op de avond weggedaan hebben als hij werkelijk met het lijkje heeft rondgelopen.

Dat sommigen denken dat de ouders iets te verbergen hebben, komt door wat het onderzoek heeft uitgewezen Dat komt niet uit ons brein.

Babootje schreef:
Naar aanleiding van alle publiciteit krijg je dan dit soort berichten ook weer...
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1206142 ... supermarkt

Tja, wonderbaarlijk wat dat doet. Ze wil wel anoniem blijven...En nu iedereen met een smartphone rondloopt waarom vraag je niet even of je met haar op de foto mag en een naam? Of je waarschuwt de politie die dan de beelden van de bewakingscamera op kan vragen?
Achteraf gaan zeggen dat je drie jaar geleden haar zag. Ze was toen ook nog gewoon in het nieuws hoor, in mei.
En het lijkt me ook stug dat Maddie ze zichzelf niet herkent van berichten in de media...
Dit is het bewuste programma waar the Sun het over heeft https://www.rtp.pt/noticias/pais/sexta- ... e_v1247302

Ze is ook gezien in een restuarant, in Spanje. Met een man, en samen in een busje met Duitse kenteken gestapt. 28 mei, drie weken na haar verdwijning. Daar is nu ook ineens weer interesse voor.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 20:52

Lusitana schreef:
ThreeFingers als je nu eens begint met waar je dingen op baseert?
Citaat:
heb ik al aangegev3n
Waar zijn de aanwijzingen of bewijzen betreffende dingen die je beweert?
Citaat:
ik heb juist jouw gevraagt hoe jij op september komt

Verder, toen de honden in beeld kamen, was het appartement alweer verhuurd, heb je zelf ook naar voren gebracht.
Citaat:
wat volgens jouw onzin was, ik was zelfs in de war
Dus iemand komt even aankloppen "mag ik bloed aanbrengen en weer schoonmaken en lijklucht planten?" hoe zie je dat voor je? En hoe is het dan op Kates kleding grekregen, cuddlecat en de auto?
Overigens , tussendoor, moet Gerry blijkbaar de kleding die hij droeg op de avond weggedaan hebben als hij werkelijk met het lijkje heeft rondgelopen.
Citaat:
inderdaad, is daar ook bewijs van? Het is vreemd dat de hond Eddie het T shirt van het broertje verwijst.


Dat sommigen denken dat de ouders iets te verbergen hebben, komt door wat het onderzoek heeft uitgewezen Dat komt niet uit ons brein.
Citaat:
maar alsnog, wat komt uit jouw brein? Wat denk jij wat er gebeurd is?

Babootje schreef:
Naar aanleiding van alle publiciteit krijg je dan dit soort berichten ook weer...
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1206142 ... supermarkt

Tja, wonderbaarlijk wat dat doet. Ze wil wel anoniem blijven...En nu iedereen met een smartphone rondloopt waarom vraag je niet even of je met haar op de foto mag en een naam? Of je waarschuwt de politie die dan de beelden van de bewakingscamera op kan vragen?
Achteraf gaan zeggen dat je drie jaar geleden haar zag. Ze was toen ook nog gewoon in het nieuws hoor, in mei.
En het lijkt me ook stug dat Maddie ze zichzelf niet herkent van berichten in de media...
Dit is het bewuste programma waar the Sun het over heeft https://www.rtp.pt/noticias/pais/sexta- ... e_v1247302

Ze is ook gezien in een restuarant, in Spanje. Met een man, en samen in een busje met Duitse kenteken gestapt. 28 mei, drie weken na haar verdwijning. Daar is nu ook ineens weer interesse voor.

Kidde
Berichten: 3476
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:39


Ann

Berichten: 13331
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 11:52

Het gehele Duitse artikel kan ik helaas niet lezen (daar heb je een account voor nodig).
Ik ben nieuwsgierig naar wat voor bewijzen er nog meer zouden zijn en die nu nog niet zijn vrijgegeven aan de pers.

Ze zullen niet zomaar gaan ergens gaan graven, maar eerst alles maar even afwachten...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110812
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:10

Ik vraag me af hoe ze daar dan moet zijn gekomen als ze denken dat ze daar ligt?

Babootje

Berichten: 26443
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 12:14

Ik ook. Je vindt overal zo'n beetje hetzelfde bericht. Het graafwerk in een tuin in Hannover houdt verband met het onderzoek naar de moord op Maddie door de verdachte Christian B. Ben benieuwd op welke manier dit adres dan aan hem wordt gelinkt. Mogelijk heeft hij er indertijd verbleven. Er wordt nergens gezegd dat de verdachte ook maar iets heeft verteld.
https://www.tag24.de/justiz/ungeklaerte ... er-1593117

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:21

Bizarre wending. Ik ben benieuwd of ze iets vinden.

Babootje

Berichten: 26443
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 12:22

Cayenne schreef:
Ik vraag me af hoe ze daar dan moet zijn gekomen als ze denken dat ze daar ligt?

Met de auto neem ik aan? De Duitse politie denkt dat Bruekner Madeleine kort na de ontvoering heeft vermoord (zoals meestal gebeurt bij dat soort misbruikzaken). Aangezien Brueckner nog een jaar in Portugal heeft gewoond moet hij haar ergens hebben begraven, weer opgegraven en meegenomen? Of tussentijds levend (groot risico op ontdekking) of dood (ook groot risico op ontdekking wegens de stank) hebben vervoerd. Dat lijkt me erg sterk.
Er staat in het artikel alleen dat het graafwerk in de tuin verband houdt met het onderzoek. Het kan natuurlijk ook dat ze niet op zoek zijn naar Maddie maar naar nog andere kinderen waarmee Brueckner in verband wordt gebracht. Worden die gevonden, dan maakt dat de verdenking dat Brueckner Maddie heeft vermoord natuurlijk nog wel wat sterker.
Ik ben er van overtuigd dat Maddie dood is en in Portugal is gebleven eerlijk gezegd.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:31


hagelslag
Berichten: 9163
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:36


The_Cat

Berichten: 7294
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:36

In de Belgische modderkrant HLN staat dan weer van wel

"De Duitse politie is vanochtend in Hannover een zoektocht gestart naar het mogelijk stoffelijk overschot van de verdwenen Britse kleuter Madeleine McCann. De politie zoekt met onder meer een graafmachine in een tuin in de stad. Dat melden de Duitse media. "

hagelslag
Berichten: 9163
Geregistreerd: 18-09-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:40

Ach, ze geven er allemaal een draai aan waar ze zin in hebben.
Heel eerlijk, ik hoop dat ze gevonden word zodat er een keer rust komt en duidelijkheid over wat er gebeurd is

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 12:49


Babootje

Berichten: 26443
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 12:59

ThreeFingers schreef:
https://www.blick.ch/news/ausland/im-fall-maddie-ermittler-durchsuchen-garten-mit-bagger-bei-hannover-id16014710.html
Er staat niet dat ze naar Maddie graven..
En dat lijkt me ook niet..
Misschien weer USB sticks enz? Of het Duitse meisje Inga?


Dat zou natuurlijk heel goed kunnen. Er zijn in DL ook wat kinderen vermist.
Ik kan me niet voorstellen dat de politie denkt dat Brueckner Maddie meegenomen zal hebben naar DL (al dan niet dood) terwijl hij in Portugal veel makkelijker van een stoffelijk overschot af kon komen.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:38

Ik kwam hier ook een bericht tegen met zo'n kop, dat ze zoeken naar de resten van Maddie.

Maar in het bericht staat, dat de politie niet aan gegeven hebben waarna ze zoeken..

En dat het MOGELIJK stoffelijk overschot.

Dus dat er naar Maddie gezocht word, is niet zeker

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 13:41

Lusitana schreef:
Een paar weken geleden gaven ze nog aan een punt achter de zaak te willen zetten.
Laatste stuiptrekking?


Ik kon nog iets in het engels vinden
https://www.telegraph.co.uk/news/2020/0 ... t-digging/


Inderdaad, dat staat ook in de link die ik erbij gezet heb.
Ze zullen Brückner waarschijnlijk vrij moeten laten, als ze niet met meer bewijsmateriaal komen..

Iemand zal de politie getipt hebben om daar te gaan zoeken..

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 16:01


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 17:48


Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 18:09

Ik heb het vandaag ook op de website van de Telegraaf (geloof ik) gelezen, voor wie het liever in het NL leest. Kan nu alleen even niet de link opzoeken.

Babootje

Berichten: 26443
Geregistreerd: 25-06-05

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 18:41


ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:03

Babootje schreef:
"Nach Aussage einer Passantin soll Christian B. auf dieser Anlage gewohnt haben", staat er in het bericht dat jij hebt gepost TF van Bild.de. Dus dat is dan logisch dat ze daar zoeken.

@Mavelle
https://www.telegraaf.nl/video/97247742 ... ie-mc-cann
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1422886 ... ie-mc-cann


Ergens kan ik me niet echt voorstellen, dat, als hij schuldig is, hij haar mee genomen heeft naar Duitsland.
Aan de andere kant, weet je natuurlijk ook zeker dat niemand daar gaat zoeken.

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:31

Allemaal weer vaag dus. Iemand zegt dat hij daar gewoond heeft dus moet er gegraven.... Ze weten niet wat ze precies zoeken, maar hopen wat aan te treffen. En dan moeten ze, als er wat gevonden wordt, ook nog kunnen bewijzen dat het verband houdt met hem.

hagelslag
Berichten: 9163
Geregistreerd: 18-09-10

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 19:45

Ik vind het eigenlijk best knap dat ze redelijk plotseling/ zo snel mogen graven/zoeken.

Normaal is Duitsland een land waarbij het toch flink lang kan duren voordat er toestemming word gegeven voor zoiets.
En dan al helemaal nu met corona.
Ik wacht als sinds eind april op een gasaansluiting zodat we niet meer op olie moeten stoken. Kan nu nog 2 maanden duren

Lusitana

Berichten: 22446
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 21:17

Tja, het helpt dat het een media circus is, hè, rond Maddie en er een hoop geld tegenaan gegooid wordt.