Voor straf rennen wordt meisje (9) fataal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je het terecht dat oma en stiefmoeder van moord worden beschuldigd?

Ja, een 9-jarig meisje drie uur dwingen te rennen ís ook moord
179 (72%)
Nee, want ik kan niet geloven dat ze het meisje met opzet dood widen
69 (27%)

Totaal aantal stemmen: 248

papagroom

Voor straf rennen wordt meisje (9) fataal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 18:07

bron:hyvesnieuws

Een negenjarig meisje uit Amerika is aan een beroerte gestorven nadat ze van haar oma voor straf drie uur rond het huis moest rennen. Het meisje zou hebben gelogen over het eten van een chocoladereep.

Oogetuigen verklaren dat ze het meisje, Savannah Hardin, intensief om het huis zagen hollen, maar er niet bij hadden stilgestaan hoe zo'n jong persoon daaraan kon sterven. De politie werd ingeschakeld toen de 27-jarige stiefmoeder van het kind het alarmnummer belde met de boodschap dat haar stiefdochter een beroerte had gekregen en niet meer bewoog. Zowel stiefmoeder als grootmoeder zijn opgepakt op verdenking van moord.
Vind je het terecht dat oma en stiefmoeder van moord worden beschuldigd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:09

Die oma mogen ze ook wel 3 uur rondjes laten rennen dan. Idioten.
Ja, die mogen ze van mij dus van harte oppakken voor doodslag (moord is het niet lijkt me)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:09

Nee, dan dood door schuld!

Wat ik me wel afvraag of dat meisje wel gezond is geweest?? Anders val je toch neer van uitputting en val je niet zomaar dood neer?!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:10

Ik vind het heel erg dubbel op, aan de ene kant spoor je niet als je een meisje van 9 rondjes laat rennen om een CHOCOLADEREEP, maar ik denk niet dat het 'moord' is. Ik verwacht wel dat ze beschuldigt zullen worden van doodslag..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:11

Bizzybijtje schreef:
Die oma mogen ze ook wel 3 uur rondjes laten rennen dan. Idioten.
Ja, die mogen ze van mij dus van harte oppakken voor doodslag (moord is het niet lijkt me)

Kon het niet beter verwoorden.. bah!

Captain

Nee, misschien een gevangenisstraf maar ik denk dat het verliezen van je (klein)kind al een hele grote straf op zich is...
Neemt natuurlijk niet weg dat het vreselijk is wat er gebeurd is en ik hoop dat de oma zich goed zal beseffen wat ze gedaan heeft.

Anoniem

Zij kunnen toch niet weten dat dat dodelijk is? Tenzij ze een buitensporig gewicht had of niet gezond was. Al vind ik 3 uur rondrennen wel wat veel, ik las eerst 3 rondjes...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:12

Wat een vreemd verhaal zeg!

Ik vind zeker dat die oma mag worden aangeklaagd voor doodslag en als aanvullende straf een cursus pedagogisch verantwood opvoeden mag volgen.. 3 uur rond het huis rennen, wat is dat nou voor Middeleeuwse straf? :?

bakkabouter

Onvrijwillige doodslag? Zoiets?
Maar hoe haal je het in je hoofd, tis een chocoladereep, manmanman...

annebe

3 uur is wel heel erg lang en zo wie zo, dit had wellicht ook anders opgelost kunnen worden

Nordsvensk

Re: Voor straf rennen wordt meisje (9) fataal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:13

3 uur rondjes rennen om het huis, straf alleen voor een Chocolade reep...

Van mij mogen die mensen wel worden aangeklaagd :o

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:14

Dood door schuld is dit toch. Wat bezielt mensen toch??? Drie uur lang, t arme meisje was 9.......... Zonder eten en tv naar bes sturen okee, maar dit. :')

Benfan

Joolien schreef:
Zij kunnen toch niet weten dat dat dodelijk is? Tenzij ze een buitensporig gewicht had of niet gezond was. Al vind ik 3 uur rondrennen wel wat veel, ik las eerst 3 rondjes...

Maakt niet uit, 3 uur lang rennen is voor elk mens slecht. De vraag is nu hoe het heeft gekund dat het kind 3 uur lang heeft gerend. Even een quote van een ander forum (nu.nl)

Citaat:
Niemand kan 3 uur onafgebroken rennen zonder te drinken. De hoeveelheid energie die dat kost en de hoeveelheid beschikbare watervoorraad in in een volwassen lichaam is daar niet afdoende voor. In een kind al helemaal niet.

Na ongeveer 10 seconden ben je al door je passieve energievoorraad en na ongeveer 25 minuten ben je door je energievoorraad heen in je bloed en spieren.

Hierna gaat het lichaam over op katabolisme van vet en spier cellen voor glucose, vetzuren en aminizozuren. Dit proces levert heel veel energie op maar kost ook gigantisch veel vocht. (Daarom stinken mensen heel erg als ze langer sporten dan +/- 30 minuten en ga je uit je mond stinken). Dit proces levert daarbij ook nog is heel veel warmte op (Het is de reden waarom wij warmbloedig zijn (Metabolisme)) dat ook wordt weggewerkt door verdamping (zweten)

Het is bij een volwassen mens gevaarlijk meer dan 6% lichaamsgewicht aan vocht te verliezen. Bij een kind is dat nog sneller. Het vochtverlies levert lage bloeddruk, hyperventilatie(nog meer vochtverlies) en intoxicatie op.

Ieder van deze punten kan al de dood tot gevolg hebben. Uitdroging levert alle 3 op.

Gianti

bakkabouter schreef:
Onvrijwillige doodslag? Zoiets?
Maar hoe haal je het in je hoofd, tis een chocoladereep, manmanman...

Doodslag houd al in doo door schuld en.het verschil met moord is is dat bij moord voorbedachte raad is

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:15

Je vraagt je af wat voor andere straffen ze al gehad heeft. Als dit alleen om een reep ging... :(:)

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:16

Ze heeft iig wel die chocolade reep er weer af gesport.

Maar even zonder gekheid, kijk ook toevallig net dokter phill gaat ook over kindermishandelijk, dit is echt ziek. Denk dat het meisje al niet gezond was want bezwijken aan 3 uur rennen is wel bizar maar een kind dwingen tot zulke dingen ...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:18

InezFlip schreef:

Maar even zonder gekheid, kijk ook toevallig net dokter phill gaat ook over kindermishandelijk, dit is echt ziek. Denk dat het meisje al niet gezond was want bezwijken aan 3 uur rennen is wel bizar maar een kind dwingen tot zulke dingen ...........

Dat kijk ik ook, maar die moeder spoort gewoon niet... Een of andere dwangneurose...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:18

InezFlip schreef:

Bezwijken aan 3 uur rennen is heel normaal. Een kind hiertoe dwingen is gewoon walgelijk.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:20

Moord is volgens mij altijd met voorbedachte rade. En dat was hier niet het geval.
O ik zie dat dat er al staat.

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:24

Walgelijk dit doe je toch niet !

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:35

InezFlip schreef:

Even ter verduidelijking

Citaat:
Niemand kan 3 uur onafgebroken rennen zonder te drinken. De hoeveelheid energie die dat kost en de hoeveelheid beschikbare watervoorraad in in een volwassen lichaam is daar niet afdoende voor. In een kind al helemaal niet.

Na ongeveer 10 seconden ben je al door je passieve energievoorraad en na ongeveer 25 minuten ben je door je energievoorraad heen in je bloed en spieren.

Hierna gaat het lichaam over op katabolisme van vet en spier cellen voor glucose, vetzuren en aminizozuren. Dit proces levert heel veel energie op maar kost ook gigantisch veel vocht. (Daarom stinken mensen heel erg als ze langer sporten dan +/- 30 minuten en ga je uit je mond stinken). Dit proces levert daarbij ook nog is heel veel warmte op (Het is de reden waarom wij warmbloedig zijn (Metabolisme)) dat ook wordt weggewerkt door verdamping (zweten)

Het is bij een volwassen mens gevaarlijk meer dan 6% lichaamsgewicht aan vocht te verliezen. Bij een kind is dat nog sneller. Het vochtverlies levert lage bloeddruk, hyperventilatie(nog meer vochtverlies) en intoxicatie op.

Ieder van deze punten kan al de dood tot gevolg hebben. Uitdroging levert alle 3 op.

Er is dus niks mis met dat meisje, ga jij nu maar eens 3 uur onafgebroken rennen. Dat hou je niet vol. Marathon renners trainen hier eerst een tijd op en daarbij is het zelfs bekend dat het lichamelijk erg slecht voor je is. 3 uur rennen, dat is 3 afl van 45 minuten durende serie's 9 afl van 20 minuten. De tijd dat het kost om braadvlees gaar te maken. De tijd die het mij kost om naar paard te gaan, kort te rijden en weer naar huis. Voor mijn huidige guild om in World of Warcraft 7 bosses neer te halen in Dragon soul 10 man op een goeie avond. Back to Back 2 disney films kijken. IK denk dat veel mensen of niet weten wat 'goed' is voor je lichaam, hoe lang 3 uur is of niet snappen dat alleen erg goed getrainde renners dit zouden kunnen volhouden. En die hebben een strikt dieet, drinken niet water maar energie verhogende drankjes en worden strikt in de gaten gehouden. Dit was een kind van 9 dat -onder nog te onderzoeken omstandigheden- 3 uur lang heeft gerend. Wat heeft dat feeks van een wijf gedaan omdat kind 3 uur lang te laten rennen? Kan me niet voorstellen dat het kind niet vaak heeft aangegeven dat het niet goed ging, ze niet lekker was, ze dorst had, ze moe was, ze wou stoppen. Je ziet duidelijk dat het slechter gaat en je grijpt niet in? Nee.. ik ga voor moord. Dit is opzettelijke marteling geweest van een kind van 9.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 18:59

Ik geloof ook niet dat ze 3u gerend heeft hoor..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:02

Ik zou niet weten hoe ik 3 uur moet rennen. Dat hou je toch niet vol. Ik vind het een vreemd verhaal.

Stamina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:05

Ik heb hier gewoon geen woorden voor.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:07

Vind het een bizar verhaal, maar goed 3 uur rennen kan dus wel de doodsoorzaak hebben!