comazuipen (met carnaval) hoe dom zijn die mensen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kohtje

comazuipen (met carnaval) hoe dom zijn die mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 08:50

Ik snap er geen barst van. Net op het nieuws dat met de carnaval er extra personeel is ingezet om de comazuipers op te vangen.
Belachelijk toch dat er mensen zijn die dit doen. Hoe dom moet je zijn dat je zoveel drinkt?
Waar zijn bv de ouders van de jongeren die zich klem zuipen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:29

Carnaval is toch juist veel leuker als je niet (te) veel drinkt? Ik snap ook niet wat de lol ervan is jezelf in een coma te zuipen. Maar idd, dom ben je zeker al was het alleen maar omdat je grijze massa ervan krimpt.

slimmerik

Re: comazuipen (met carnaval) hoe dom zijn die mensen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 10:51

Stoerdoenerij onder de jeugd tegenwoordig???

Ik schaamde me vroeger kapot als ik dacht dat ik dat derde glaasje pils beter niet had kunnen nemen omdat ik toch wel erg slingerde met de fiets.... en moest er niet aan denken dat mijn ouders er achter gekomen zouden zijn. Want dan zwaaide er wat....

Tegenwoordig zijn er zelfs ouders die er trots op gaan over hoeveel dochter/zoon kan verstouwen op dat gebied..... En dat soort ouders is er niet blij mee als je ze daar op aanspreekt kan ik je vertellen....

Weird !!!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:18

De principes verdwijnen een beetje he. Als iemand met carnaval staat te kotsen kan het zomaar, doe je het een week later ben je een sukkeltje.

Buiten dat is het logisch dat er extra personeel nodig is, er gaan veel meer mensen op stap en dus drinken dan anders. Ook veel mensen die normaal niet veel drinken die het kunnen onderschatten.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:57

slimmerik, dat soort ouders heb ik nog nooit gehoord? :')

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:48

Ik denk dat slimmerik doelt op ouders die zéggen hun kind te vertrouwen maar half niet weten hoeveel hun kind drinkt.

Vind het ook belachelijk trouwens, mensen kennen hun eigen grenzen niet meer :n

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:52

ben toch een echte limburger maar carnaval vind ik zeer dom en ook het comazuipen.
Drink zelf zo wie zo niet, heb in het ziekenhuis gelegen voor wat anders en toen kwam zo eentje binnen die zich echt helemaal lam gezopen had en totaal niks zei enzo.
Toen die naar huis mocht de volgende ochtend had ze zelf haar ouders mogen bellen om te zeggen waar ze was en hoe het ging nou kan je zeggen die meid schaamde zich

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:52

hoort volgens mij inderdaad een beetje bij deze generatie kinderen en deze generatie ouders.
Maar ja, dan zal ik wel te ouderwets zijn, als ik dat vroeger zou doen kreeg ik een schop onder m'n kont.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:54

Hier gelukkig niemand gezien die zich zo klem heeft gedronken..

Ik snap niet dat mensen zoiets kunnen halen zelfs.. :')
Op een gegeven moment kan het er toch gewoon niet meer in..

Maar hoe dan ook,, erg stom!! Echt heel erg stom! :(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:55

Nou, 'iemand die ik ken' gaf z'n 2 jarige kind ook vol trots een biertje.
Maar ach, zuip jezelf toch lekker in een coma, ik kom je niet redden. O:)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:56

Ik zie het toch vooral bij kinderen/pubers/tieners die van hun ouders niet mogen drinken en als ze dan eens bij een ander gaan slapen, of gewoon als het dan wel mag kennen ze de grenzen niet.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:57

Ik snap sowieso mensen die te veel alcohol drinken niet..
Heb toen ik 16 was 1 keer me gestort op alcohol op een feestje, dronk niet heel veel maar wel het één en ander door elkaar, was geen alcohol gewend en had bovendien de hele dag nog niets gegeten..
De volgende morgen kwam alles er uit, en heb nog de hele dag een kater gehad..
Heb me goed beroerd gevoeld, dus nee voor mij geen alcohol!
Oke, ik drink héél af en toe met gelegenheden wel een drankje mee, maar nooit meer dan 1 a 2 glaasjes..
En bij 1 of 2 wijntjes sta ik al niet meer zo stevig als daarvoor, dus ik denk wel na voor ik nog eens meer drink. :)
Ben blij dat dit voor mij gewerkt heeft en het voor mij niet zo ver heeft hoeven komen!

schrappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:01

volgens mij heb je zelf niet eens door als je aan het comazuipen bent, hoever je al heen bent.
Ik vind altijd dat het ineens in een keer hard aankomt, zoiets als een klap in je gezicht.
En dan alles in een keer.
Dus als je al heel veel hebt gedronken en je gaat maar door en door, dan komt na tien minuten pas de 'klap'

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:05

Het erge is, dat het niet 'alleen' met Carnaval gebeurd. Ik ga (bijna) elk weekend op stap, en zie elk weekend weer genoeg mensen die zich helemaal van de wereld hebben gezopen...

MarimaCarona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:07

jah dan ben je echt heel stoer 8)7

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:40

Comazuipen gebeurt elke week, ook als het niet carnaval is. Wat kun je eraan doen? Ik denk dat de mensen achter de bar zowiezo niet moeten serveren aan mensen die teveel op hebben. En de mensen waarmee ze op stap gaan zouden mekaar ook moeten waarschuwen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:58

carnavalbier is evenementenbier... met minder alcohol... ik snap echt niet hoe je het dan voor mekaar krijgt daar zoveel van te drinken dat je in coma gaat.. :?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:04

och ja vaak ben je aan het drinken gezellig en dan drink je nog een en nog een.en dan kom je buiten en komt soms wel eens de man met de hamer.incoma zuipen nog niet gehad,maar wel vaker te zat.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:10

verootjoo schreef:
carnavalbier is evenementenbier... met minder alcohol... ik snap echt niet hoe je het dan voor mekaar krijgt daar zoveel van te drinken dat je in coma gaat.. :?

Zijn er bij jullie ook van die grote optochten? Ik kom uit een echte carnavalsstad en onze optocht duurt ong. 3u (wanneer je kijkt) en 5 uur als je loopt. Mensen beginnen dus 's ochtends tijdens het schminken en opstellen al met drinken. Na de optocht zijn de meesten al zat en als ze dan door gaan met drinken lig je dus zo om..

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 15:17

Ik heb carnaval ook tussen haakjes gezet want ook met gewoon uit gaan komt het veel vol.
Dingen zoals het was gezellig daarom dronk ik te veel vind ik onzin. Vrienden (echte vrienden) zouden toch ook moeten ingrijpen. Ik denk als ik toen ik jong was dronken thuis was gekomen of zelfs in het ziekenhuis dat ik echt niet meer het huis uit kwam en zeker geen pony had gehad.
Het kwam niet in me op !

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:59

Ze zouden ze gewoon moeten laten liggen, in plaats van er geld en manschappen voor in te zetten.
Ik vraag me af hoeveel het nog zouden blijven doen als ze de volgende ochtend verkleumd, met hun kop in hun eigen kots zouden wakker worden, in het midden van de straat x) (Dit geldt trouwens niet voor evenementen bij zware vriestemperaturen. Dan vriezen ze vast.)

Maar goed, dat is waarschijnlijk weer te sadistisch van mij :P

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:11

Ik vind comazuipen altijd een beetje een onduidelijk begrip. Wat betekend dat eigenlijk? Volgens google is het buitensporig veel drinken, is het meteen het drinken tot coma? Drinken lijkt mij toch iets van alle generaties? Misschien dat er nu veel eerder van 'comazuipen' gesproken wordt. Als iemand teveel gedronken heeft en moet spugen dan is het idee al snel dat er comagezopen is en dat je dus naar de EH moet.. Als dat vaker gebeurd dan is er officieel gezien dus veel meer sprake van jongeren die teveel drinken, maar misschien dat in werkelijkheid dit enkel vertekenend is.

Niet dat ik niet vind dat je niet zoveel moet drinken natuurlijk. Dat staat buiten kijf.

Tessa_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:40

Of het teveel drinken wordt nu coma zuipen genoemd, want het is een vrij nieuwe term.. en er zijn tegenwoordig ook meer kindjes van 14 waarvan de ouders het allemaal maar prima vinden, ouders waren vroeger wel strenger..

RonavhN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:49

Ik heb ook flink carnaval gevierd, en ja, daar kwamen ook een aantal drankjes aan te pas. Maar ik let wel op dat ik niet te ver ga. Als ik teveel drink voel ik dat toch écht wel, en dan zorg ik dat ik stop. Ik snap serieus niet hoe je het zover kan laten komen dat je in coma terugkomt :n en waarom snap ik al helemaal niet, ik hoef het eigenlijk ook helemaal niet te weten...

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:05

verootjoo schreef:

Omdat er niet alleen bier gedronken wordt. Hier werd tijdens de carnaval ook massaal Schrobbelèr besteld, je kreeg immers een vol bierglas Schrobbelèr voor dezelfde prijs als een met water vermengd biertje.