Waarom is iedereen tegen vloeken?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:51

Nee, daar zou ik niks van zeggen, maar ik zou wel denken: Wat is er mis met "au". En degene heeft nu misschien een blauwe plek. Wat roept hij als hij zin been breekt? of 2? En ga zo maar door.
Dat bedoel ik ook met; als je er een gewoonte van maakt om te vloeken, verliezen de woorden hun kracht en vloek of scheld je om de haverklap, om niets.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 12:54

Ach, ik vloek al zo lang. En heb nou niet het idee dat de woorden kracht verliezen :D
En ik vind dat ik best mag vloeken als ik 10 km lang tegenwind recht in mijn gezicht heb. Heb het geprobeerd met op mijn lip te bijten maar daar ben ik mee gestopt toen ik bloed proefde :\

Volgens sommige mensen in dit topic moet ik nu geloof ik in therapie omdat ik gefustreerd raak van tegenwind :=

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:57

Magrathea schreef:
Ach, ik vloek al zo lang. En heb nou niet het idee dat de woorden kracht verliezen :D
En ik vind dat ik best mag vloeken als ik 10 km lang tegenwind recht in mijn gezicht heb. Heb het geprobeerd met op mijn lip te bijten maar daar ben ik mee gestopt toen ik bloed proefde :\

Volgens sommige mensen in dit topic moet ik nu geloof ik in therapie omdat ik gefustreerd raak van tegenwind :=

En hielp het, dat vloeken bedoelde ik.
Je ging toen vast een stuk sneller of draaide de wind?

maura
Berichten: 1674
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:58

Ayasha schreef:
... en ik gooi er een "miljaar" uit om eender welke reden...
misschien off-topic, maar ik heb nu beeld van een klein meisje dat met een prachtig Vlaams accent een even prachtig woord roept. Voor mijn geestesoog toch net iets anders dan een volbloed Rotterdammer die er een hartgrondige GVD uit smijt, maar daarom niet minder leuk.

Colway schreef:
Charica schreef:
Ik vind vloeken asociaal. Totaal onnodig... En het zegt mij dat je te weinig intelligentie hebt om jezelf uit te drukken met andere woorden.

Ik vind dit dan weer een weinig intelligente redenering, maar goed :+ :')

Charica schreef:
Het is gelinkt. Geloof mij. :)


Aan 'geloof mij' heb ik niet zoveel, ik ken je niet. Ik geloof wel dat mensen met een laag IQ meer vloeken dan mensen met een hoog IQ (want ik geloof de onderzoeken over opleidingsniveau en levensstijl), maar dat betekent niet dat iemand die vloekt dus een laag IQ heeft (net zoals die ooievaars en die vogels). Volgens mij is de stelling over 'te weinig intelligentie' dan ook niet juist. Mochten er argumenten zijn om die stelling te onderbouwen dan ben ik daar erg geïnteresseerd in.
Laatst bijgewerkt door maura op 22-02-12 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

git
Berichten: 1957
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:59

Het woordje gvd....god verdom me...is niet tegen god gericht, maar tegen jezelf. Heb je weer een stomme streek uitgehaald, geef je eigenlijk met het roepen van gvd toe dat het een stom iets was, wat je net hebt uitgehaald, en is niet gericht tegen god.
Daarnaast vind ik er nog een heel verschil is zitten of je iets over god zegt, of over iets zoals b.v. Kanker. En vind ik iemand aanspreken met bitch of slet ook bepaald niet kunnen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58055
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:01

nynke55 schreef:
Nee, daar zou ik niks van zeggen, maar ik zou wel denken: Wat is er mis met "au". En degene heeft nu misschien een blauwe plek. Wat roept hij als hij zin been breekt? of 2? En ga zo maar door.
Dat bedoel ik ook met; als je er een gewoonte van maakt om te vloeken, verliezen de woorden hun kracht en vloek of scheld je om de haverklap, om niets.

Maar waar/hoe is dat jouw probleem?

maura: hihi ja het vlaams klinkt vaak wel net iets zachter idd _O-

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 13:03

spettic schreef:
Magrathea schreef:
Ach, ik vloek al zo lang. En heb nou niet het idee dat de woorden kracht verliezen :D
En ik vind dat ik best mag vloeken als ik 10 km lang tegenwind recht in mijn gezicht heb. Heb het geprobeerd met op mijn lip te bijten maar daar ben ik mee gestopt toen ik bloed proefde :\

Volgens sommige mensen in dit topic moet ik nu geloof ik in therapie omdat ik gefustreerd raak van tegenwind :=

En hielp het, dat vloeken bedoelde ik.
Je ging toen vast een stuk sneller of draaide de wind?


:')
Nee
Maar ik kon daardoor wel weer even doorpakken en denken 'oww ik ben al op de helft jeuj'

Het is heel fijn dat jij nooit zo'n eind tegen de wind in hoeft te fietsen..
Of zit jij dan lachend op je fiets te denken 'Goh wat leuk! Ik zet 2x zoveel kracht als op de heenweg en ga 2x zo langzaam!'

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:03

Ik denk ook niet dat het zoveel met intelligentie te maken heeft, volgens mij is het een (slechte) gewoonte.
(om nog maar eens de knuppel in het hoenderhok te gooien.... :D )

Ayasha
Blogger

Berichten: 58055
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:04

Het is ook een gewoonte. :)

spettic; maakt toch nie uit of het hielp? Als het maar op lucht.

amyyy55

Berichten: 1645
Geregistreerd: 28-11-10
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:04

lotje8 schreef:
Magrathea schreef:
Naar aanleiding van de posters van Bond tegen Vloeken en de discussie die steeds weer opwaait over vloeken.

Ik snap dus niet wat er zo tegen is op vloeken. Volgens mij willen sommige mensen het liefst dat het uiten van scheldwoorden of vloeken strafbaar wordt. Maar waarom is dit zo nodig?
Goed, sommige mensen kunnen zich gekwetst voelen, ja. Maar excuses-moi, als de trein net voor mijn neus wegrijdt, of ik weer eens geen saldo blijk te hebben, lucht het echt wel op om er even een paar scheldwoorden uit te gooien.
Want als ik dat niet doe, blijf ik met dat geïrriteerde/boze gevoel zitten. En ik kan mezelf dan netjes in de hand houden, of ik trap eens wat harder op jiu jitsu training, maar niet iedereen is zo. Menig aso blijft daadwerkelijk met die boosheid zitten, en hoe ga je het dán uiten? Op iemand in meppen? Je kop tegen de muur slaan?

Vloeken is imo een manier om snel een beetje van je fustratie kwijt te raken. En zolang een ander vooral niet vergeet dat het vloeken niet naar hem/haar is gericht (denk aan gvd, kanker) wordt iedereen er beter van als we ons er maar niet zo druk om maken. Toch? :)


Helemaal mee eens :)



_/-\o_

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 13:06

nynke55 schreef:
Ik denk ook niet dat het zoveel met intelligentie te maken heeft, volgens mij is het een (slechte) gewoonte.
(om nog maar eens de knuppel in het hoenderhok te gooien.... :D )


O het is zeker een slechte gewoonte. Maar ik ben van mening dat ik er niemand kwaad mee doen. Net als iemand die rookt maar wel altijd buiten gaat staan ofzo. Is zijn eigen probleem, niet dat van een ander. Als iemand voor de deur van onze flat staat te roken (zitten heel gevoelige alarmen op de kamers) ga ik ook niet heel overdreven mijn mijn hand voor mijn neus wapperen.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:07

Ayasha schreef:
nynke55 schreef:
Nee, daar zou ik niks van zeggen, maar ik zou wel denken: Wat is er mis met "au". En degene heeft nu misschien een blauwe plek. Wat roept hij als hij zin been breekt? of 2? En ga zo maar door.
Dat bedoel ik ook met; als je er een gewoonte van maakt om te vloeken, verliezen de woorden hun kracht en vloek of scheld je om de haverklap, om niets.

Maar waar/hoe is dat jouw probleem?

maura: hihi ja het vlaams klinkt vaak wel net iets zachter idd _O-


Ik zou het heel vervelend vinden als de mensen om mij heen allemaal zo gefrustreerd waren om kleinigheden, dat ze er om moeten vloeken.

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:07

Citaat:

Magrathea schreef:
Magrathea schreef:
Ach, ik vloek al zo lang. En heb nou niet het idee dat de woorden kracht verliezen :D
En ik vind dat ik best mag vloeken als ik 10 km lang tegenwind recht in mijn gezicht heb. Heb het geprobeerd met op mijn lip te bijten maar daar ben ik mee gestopt toen ik bloed proefde :\

Volgens sommige mensen in dit topic moet ik nu geloof ik in therapie omdat ik gefustreerd raak van tegenwind :=

En hielp het, dat vloeken bedoelde ik.
Je ging toen vast een stuk sneller of draaide de wind?


:')
Nee
Maar ik kon daardoor wel weer even doorpakken en denken 'oww ik ben al op de helft jeuj'

Het is heel fijn dat jij nooit zo'n eind tegen de wind in hoeft te fietsen..
Of zit jij dan lachend op je fiets te denken 'Goh wat leuk! Ik zet 2x zoveel kracht als op de heenweg en ga 2x zo langzaam!'[/quote]
Je moest eens weten hoe vaak ik op de fiets zit. Trouwens, in het dagelijks leven krijg ik ook tegenwind zat ;) maar er om vloeken? nee niet echt.
Denk wel zoiets van, even doorbijten want ik ben een bikkel :+

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:07

ik ben het helemaal met de ts eens.
Soms moet die frustratie er even uit.. en ik snap wel als er mensen zijn die enorm gelovig zijn en jij zit te vloeken in de buurt dat het naar is. dan kan je er rekening mee houden, maar die mensen gaan het ook nooit voor elkaar krijgen dat er nooit iemand vloekt/scheld in hun bijzijn.

ik denk dat het voor mij zelfs automatisme is..

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:08

Ayasha schreef:
Het is ook een gewoonte. :)

spettic; maakt toch nie uit of het hielp? Als het maar op lucht.

tja, dat is jou mening

Ayasha
Blogger

Berichten: 58055
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:08

nynke55 schreef:
Ik zou het heel vervelend vinden als de mensen om mij heen allemaal zo gefrustreerd waren om kleinigheden, dat ze er om moeten vloeken.

Wat is dit nu weer voor kul? _O-
Als jij wat laat vallen en je zegt "oeps!" dan ben je gefrustreerd?

Lousje22

Berichten: 894
Geregistreerd: 25-09-07
Woonplaats: Rozenburg (Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:10

Ben het ook met TS eens.
Dat je niet met kanker ofzo schelt vind ik logisch, daar kan je mensen echt pijn mee doen. Al moet ik zeggen als ik echt goed boos ben het er weleens uitvliegt en heb toch meerdere dierbaren er al aan verloren.
Je kan met bepaalde woorden een beetje opletten in wat voor omgeving je bent, maar denk ook dat het een soort automatisme is. Ik ga echt niet eerst nadenken voor ik bedenk wat ik vloek als ik bijv val en mezelf goed pijn doe.
Over elkaar begroeten met slet e.d. tsja lekker belangrijk. Wij zeggen ook weleens hé poedersuiker op stal tegen elkaar.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 13:10

spettic schreef:
Ayasha schreef:
Het is ook een gewoonte. :)

spettic; maakt toch nie uit of het hielp? Als het maar op lucht.

tja, dat is jou mening


Spettic, het valt me op dat je weinig respect toont voor de mening van een ander..

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:11

spettic schreef:
Ayasha schreef:
Het is ook een gewoonte. :)

spettic; maakt toch nie uit of het hielp? Als het maar op lucht.

tja, dat is jou mening

Sterker nog, het helpt OMDAT het oplucht....waarom zou er meer reden voor moeten zijn? Ik vind het weghalen van een gefrustreerd gevoel heeeeeeel erg zinnig!

Ayasha
Blogger

Berichten: 58055
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:11

spettic schreef:
Ayasha schreef:
Het is ook een gewoonte. :)

spettic; maakt toch nie uit of het hielp? Als het maar op lucht.

tja, dat is jou mening

Jah zou nogal apart zijn als ik andermans mening ga verkondigen he? :+

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:11

Magrathea, nou leg me dat maar eens uit.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Waarom is iedereen tegen vloeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 13:12

Wij moeten allemaal onze meningen verklaren en uitleggen. En dan komt er van jouw kant 'Ja dat is jouw mening'. Alsof het niet afdoet aan het feit dat de universele waarheid hoger staat dan dat..

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:13

Iedereen mag toch zijn/haar mening verkondigen.
Zou wat moois zijn als dat niet kon.
Trouwens je mag toch ook zeggen als iets niet jou mening is of ben ik nou gek?

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:13

vloeken ok vind ik niet erg, zolang er maar niet iemand zich aangesproken word door het woord. zoals kanker, (misshcien GVD) maar elke keer als iemand dat roept stopt er even iets bij mij,

maar ja ik scheld zelf ook met woorden als l.ul en k.ut maarja dan zou de helft van de wereld zich aangesproken voelen

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:14

Magrathea schreef:
Wij moeten allemaal onze meningen verklaren en uitleggen. En dan komt er van jouw kant 'Ja dat is jouw mening'. Alsof het niet afdoet aan het feit dat de universele waarheid hoger staat dan dat..

Maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met het feit dat ik geen respect heb voor de mening van een ander.