Gevangenisbrand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Gevangenisbrand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-12 14:52

Een brand in een gevangenis in in de stad Comayagua, zo’n 60 kilometer ten noorden van de hoofdstad van Honduras, Tegucigalpa, heeft tot nu toe aan zeker 357 gedetineerden het leven gekost. Veel gevangenen konden geen kant op en zijn levend verbrand of gestikt. Brandweerlieden vertelden dat ze geen sleutels konden vinden en op zoeken moesten naar de bewakers. Maar volgens gevangenen die het overleefden, waren de bewakers al naar buiten: ‘In plaats van de gevangenen vrij te laten, lieten ze ons binnen.’

Hogere functionarissen in het gevangeniswezen zijn geschorst. Volgens ooggetuigen wisten veel gevangenen te ontkomen door van het dak van de gevangenis af te springen. Velen hadden brandwonden opgelopen. Sommigen maakte gebruik van de ramp en ontsnapten. De brand brak ’s avonds laat uit; het duurde meer dan een uur voor het vuur onder controle. De oorzaak is nog niet duidelijk. Er zouden meerdere brandhaarden zijn gevonden en vlak voor het drama braken er in de gevangenis rellen uit. Veel gedetineerden zitten er een straf uit vanwege drugsdelicten. Honduras is één van de armste landen van Midden-Amerika en één van de landen met de hoogste criminaliteitscijfers. De gevangelissen zoijn vaak oud en overvol; in het complex was plaats voor 400 man, maar er zaten er 852.

Wat lijkt me dat verschrikkelijk zeg! Het lijkt me misschien een stunt maar je weet het niet. Nabestaanden stonden voor het hek af te wachten of de namen genoemd werden. Verscrikkelijk en dan zit je in een cel hoe moesten hun zich gevoelt hebben. Waren het moordenaars had ik me misschien een tikkeltje minder naar gevoelt maar drugsdelicten.. Hoe dan ook gewoon te erg.

Pam87

Re: Gevangenisbrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 19:56

Lijkt me echt erg als je daar zit/zat :O en zo dood gaan ook.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:03

Zipporah schreef:
Waren het moordenaars had ik me misschien een tikkeltje minder naar gevoelt maar drugsdelicten.. Hoe dan ook gewoon te erg.

Hoezo zijn moordenaars minder waardig?
Omdat ze iemand's leven afgenomen hebben.
Niet iedereen zit voor moorden die ze echt hebben willen doen ,voor het idee zou je is de documentaire Moordvrouwen moeten zien :j.
http://www.televizier.nl/artikel/7968/h ... oordenares

maar ontopic: Jeetje VRE SE LIJK.
Ik geloof het direct dat die !%!#$!# bewakers als eerste zichzelf redden en daarna maar niks meer deden om het maar even in hele grove lijnen te zien.
:n vreselijk!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 03:11

Wat verschrikkelijk... Echt ontzettend naar. Niet de brand zelf, maar hoe er gehandeld werd.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 15:26

Elin_ schreef:
[naam] schreef:
Waren het moordenaars had ik me misschien een tikkeltje minder naar gevoelt maar drugsdelicten.. Hoe dan ook gewoon te erg.

Hoezo zijn moordenaars minder waardig?
Omdat ze iemand's leven afgenomen hebben.
Niet iedereen zit voor moorden die ze echt hebben willen doen ,voor het idee zou je is de documentaire Moordvrouwen moeten zien :j.
http://www.televizier.nl/artikel/7968/h ... oordenares

maar ontopic: Jeetje VRE SE LIJK.
Ik geloof het direct dat die !%!#$!# bewakers als eerste zichzelf redden en daarna maar niks meer deden om het maar even in hele grove lijnen te zien.
:n vreselijk!

Heb je gelijk in hoor twijfelde al of ik het verkeerd had neergezet ik ken me juist heel goed inleven in moordenaars en dergelijke maar bedoelde meer echt slechte mensen dan mensen die bv met wiet of coke op zijn gepakt. Uiteindelijk verdient niemand het om zo pijnlijk dood te gaan.

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:30

Niemand verdiend zo dood te gaan.. Wat een angst en paniek moeten je laatste momenten geweest zijn..

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:30

Brr.. Kippenvel, vreselijk!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 15:31

Plaats voor 400 man, 852 man zaten er in..
Vreselijk, krijg eerlijk gezegd een beetje Tweede Wereld Oorlog gevoel..