Geert Wilders.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

esperance

Geert Wilders.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 23:13

Geert Wilders toch vaak(op werk) gesprekspunt van de dag is. het valt me op dat mensen voor, of tegen hem zijn.
Vroeg me af wat jullie van Wilders vinden? Het voor, of tegen hem zijn, en waarom dan?

Zelf vind ik hem over komen met een bepaalde man met een snor. Alles mooi beloven maar onder tussen..

X_Linz_X

Re: Geert Wilders.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:14

iemand die heel goed weet wat hij zegt, en hoe hij het volk het beste kan bespelen

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:22

Waarom nu weer een verkeerde vergelijking met Hitler? Hitler heeft heel veel voor Duitsland betekend, de jodenvervolgingen daargelaten om obvious reasons.
Wanneer je Wilders en Hitler wilt vergelijken kun je beter spreken over hoe goed ze er beide in slagen om een flink aantal mensen te winnen voor hun partij.

Overigens vind ik Wilders niks, krijg alleen jeuk van al die rare vergelijkingen.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:27

Dat vind ik wel een héle erge kromme vergelijking hoor... :\

Wilders met Hitler vergelijken? Ik zie de overeenkomst niet? :n

Of ik nou voor of tegen hem ben, ik vind dat hij goed zijn best doet om zijn doel te bereiken, en daar heb ik wel respect voor. :j

settekeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:28

esperance schreef:
Zelf vind ik hem over komen met een bepaalde man met een snor. Alles mooi beloven maar onder tussen..

Wat een vergelijking :+ Als je wilt dat mensen hier iets zeggen over Wilders, is het misschien beter deze bovenstaande zin te wissen.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:29

Wilders is een hele knappe politicus!
Of je nu voor of tegen hem bent.

Overigens zijn er al veel topics over Geert Wilders geweest.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 01:41

Volgens mij zijn er inderdaad al héél veel topics over hem, of zijn partij of over zijn daden geweest..

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 02:15

Oké ten eerste ben ik een absolute politiek-leek, maar toch reageer ik even :P
Heb laatst zijn visies even bekeken, en kan me er eigenlijk goed in vinden
Bijvoorbeeld:

Citaat:
De PVV kiest bij uitstek voor de mensen die het niet cadeau krijgen en voor een sociaal Nederland. De AOW-leeftijd moet op 65 blijven. Wij kiezen voor rechten van vrouwen en homo’s en voor de traditionele joods-christelijke en humanistische waarden die Nederland het succes hebben gegeven dat het nu heeft.

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. Zeker de rechten voor homo's, want ook al is het landelijk gedoogd, er zijn nog altijd veel opstootjes.

Citaat:
Geen Europese superstaat, maar wel economische samenwerking. Wij kiezen voor een veilig Nederland, voor veilige straten waar het tuig wordt opgepakt en uitgezet, niet gesubsidieerd en geknuffeld..

De PVV kiest voor zero tolerance. Elk afdingen van het gezag van de politie moet worden tegengegaan. De politie moet heer en meester zijn op straat. Er mag nooit enig misverstand over bestaan wie de baas is in onze wijken, dorpen en steden. Toegeven aan het tuig is het begin van het einde. Hogere straffen en hoge minimumstraffen. Stoppen met TBS en proefverloven, versober de gevangenissen.

Ook hier ben ik het mee eens, respect voor de politie. Hogere straffen, immigranten die zich niet aan de regels houden er onmiddelijk weer uit schoppen. Van gevangenissen geen luxe hotels maken, laat ze maar bang zijn om te bukken.

Citaat:
Wie denkt dat islamisering een kwestie is van ‘one issue’ kan niet tellen. De massa-immigratie heeft enorme gevolgen voor alle facetten van onze samenleving. Het is economisch gezien een ramp, het tast de kwaliteit van ons onderwijs aan, vergroot de onveiligheid op straat, leidt tot een uittocht uit onze steden van autochtonen, verdrijft Joden en homo’s en spoelt decennia vrouwenemancipatie door de wc. De islam moet worden bestreden, de islamisering van ons land gestopt.

Twijfelgevalletje. Deels oneens, ik vind dat mensen hun geloof moeten kunnen uiten en het stukje over de onveiligheid op straat, dat zijn niet alleen maar islamieten, maar net zo goed de sjonnies uit de achterbuurten.
Maar toch ook eens, Nederland is geen islamitisch land, dus moskees vind ik hier niet thuishoren. De hoofddoek staat voor vrouwenonderdrukking en dat vind ik niet kunnen.
Dus van mij mogen Moslims hier best wonen, zolang ze hun strenge geloof maar thuis handhaven. En niet op openbare plekken.

Citaat:
De massa-immigratie is een geldverslindende linkse hobby. De miljarden die opgaan aan extra gevangenissen, extra politie, extra huizen, extra zorg, extra onderwijs, extra uitkeringen moeten toch ergens vandaan komen. Wie betaalt de prijs voor de multiculturele samenleving? Wie moet steeds de portemonnee trekken? Dat bent u, dat zijn de gewone hardwerkende Nederlanders die nooit gevraagd hebben om de massa-immigratie.

Ook heel erg mee eens! Op dit punt vind ik Nederland veel te sociaal. Het wordt steeds voller, steeds meer stukken groen verdwijnen omdat de bevolking groeit, en dat zijn echt niet alleen maar baby'tjes... Dus ben helemaal voor een immigratie stop.

Citaat:
De PVV kiest voor menswaardige zorg en voor ouderen in verpleeghuizen die minder rechten hebben dan gevangenen. Dat is nu andersom en dat is van de zotte. Geen ondervoeding, uitdroging, doorligwonden en 24-uursluiers meer in onze zorginstellingen. Kleine zorginstellingen met veel minder managers waar de zorgverlener weer mag zorgverlenen en de patiënt weer de zorg krijgt die hij of zij verdient. De oudere generatie heeft ons land opgebouwd. Laten we dat niet vergeten.

Ook voor, het geld dat nu in de luxe gevangenissen wordt gestopt zou gewoon de zorg in moeten!
Mensen willen de zorg niet in, omdat het slecht betaald. Als daar nou is aan gewerkt wordt, laat de zorg weer een aantrekkelijke factor worden! :)

Citaat:
De PVV kiest voor dierenwelzijn en dierenbeulen moeten keihard worden aangepakt en een levenslang verbod op het houden van dieren krijgen. Ook de boeren en vissers worden door de PVV niet vergeten. Eeuwenoude tradities mogen niet verloren gaan.

En daar kan ik het als dierenvriend alleen maar 100% mee eens zijn. En waarschijnlijk heel bokt met mij +:)+

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 08:31

esperance schreef:
Geert Wilders toch vaak(op werk) gesprekspunt van de dag is. het valt me op dat mensen voor, of tegen hem zijn.
Vroeg me af wat jullie van Wilders vinden? Het voor, of tegen hem zijn, en waarom dan?

Als je die laatste uitspraak kon onderbouwen zou ik respect voor jou en je mening hebben. Misschien wil je dat onderbouwen alsnog doen?

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:46

@Floor: hoofddoekjes staan voor vrouwenonderdrukking? Sinds wanneer? In het christendom zijn er net zo goed hoofddoekjes, het gaat er alleen om dat een paar islamieten die de dienst uitmaken het gebruik van hoofddoekjes afdwingen. ZIJ staan voor onderdrukking, niet het doekje.

Overigens passen jouw punten prima in de vergelijking tussen Hitler en Wilders, ze weten beide prima wat ze moeten zeggen om mensen achter zich te krijgen. Vind van beide wat je wilt, briljante politici zijn ze wel!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 12:10

Er zijn al vele topics over Geert Wilders op Bokt. Met die zoekfunctie kun je deze vinden. Een nieuw topic is dan ook niet nodig. Hier dus een slotje.