Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendyenbram schreef:al met al zijn halal geslachte dieren nog wel beter af dan niet halal geslachte dieren.
dit omdat deze (als het op de officiele manier gebeurd) een dierwaardig leven moeten hebben gehad.
en tot op het laatste moment niks van de aankomende dood mogen merken.
dit terwijl de "normaal"geslachte dieren soms in donkere hokken leven tot ze op de vrachtwagens gezet worden, waar ze in een wachtruimte komen waar de doodsgeur ze al tegemoed komt. en dan steeds verder gedreven worden richting de dood (geur) ze weten dus wat ze te wachten staat, verdoving werkt vaak bij angstige dieren niet, of minder goed. en ook daar gaat het wel eens mis waardoor het langer duurd voor de dood echt intreed.
zo zie je maar, geen van de methodes is "goed" maar halal dieren hebben het tot het moment van de slacht vaak beter..
(mits dus op de echte officiele manier halal dieren geslacht worden.
frangelica schreef:MissAnnemijn schreef:Wist je ook al dat veel 'normaal' vlees in de winkel ook halal is geslacht?
ik vraag me af waar je dit vandaan haalt ????
kanniet schreef:Halal in NL is alleen de manier van strot doorsnijden, in feite helemaal niet halal dus. Mensen die bewust op deze manier "halal" eten houden zichzelf voor de gek en werken ook nog mee aan mishandeling van het dier.
vuurneon schreef:Hmm ligt aan de vraag en aanbod, zijn er veel moslims op jouw school die dit graag afnemen, terwijl ze voorheen bleven zitten met de 'gewone' frikandellen dan is het niet zo gek.
Wel zou ik de schoolleiding vragen waarom hiervoor gekozen is, misschien kun je beter een vleeseter meenemen want jij eet toch geen vlees dus zou het voor jouw consumptie niet veel uitmaken.
jameyskatje schreef:ik kan je er veel over vertellen, ik ben namelijk zowel overtuigd moslim als dierenvriend, en ik moet zeggen dat deze 2 zeer goed samen gaan, Islam kent namelijk een uitgebreid stelsen van zeer waardige dieren rechten. Ik kan je informatie geven en door verwijzen, maar dan graag dmv pb. Ik heb namelijk nogal een trauma aan Islam-topics op bokt
Nicolletje schreef:JoyCiej2007: als altijd volgens alle regels het vlees halal zou zijn, zou ik direct overstappen.
Helaas is dat niet het geval.
Leesvoer: http://dierenrecht.org/fileadmin/docume ... apport.pdf
JoyCiej007 schreef:Dus dan ben ik wel benieuwd waarom jij dan direct zou willen overstappen op halal vlees; jij vind het blijkbaar wel vriendelijker dan de normale manier van slachten? Waarom?