Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

VonDutchJarig

Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-12 08:29

Een Amerikaanse tiener heeft de moord bekend op haar 9-jarige buurmeisje. De rechtbank veroordeelde de 18-jarige Alyssa Bustamante tot een levenslange gevangenisstraf.

Bustamante wilde weten hoe het was om iemand te vermoorden. Na het wurgen, in de borst steken en de keel doorsnijden van haar 9-jarige buurmeisje Elizabeth Olten schreef de jonge moordenaar in haar dagboek dat het 'behoorlijk aangenaam' was.

Zo schreef ze: "Ik wurgde haar en sneed haar keel door en stak haar en nu is ze dood. Ik weet op dit moment niet hoe ik me moet voelen. Het was geweldig. Zodra je over het 'o mijn god ik kan 't niet'-gevoel heen bent is het behoorlijk aangenaam. Ik ben wel een beetje nerveus en beverig. Okay, ik moet nu naar de kerk... lol."

In de kerk ging Bustamante naar een dansfeest. Ze begroef het lichaam van Olten vlak na de moord in een graf wat ze twee dagen van tevoren al gegraven had. Mede door deze voorbereiding besloot de rechtbank het meisje te veroordelen voor een levenslange gevangenisstraf.

De advocaten van Bustamanten zeiden dat het meisje onstabiel was door het gebruik van antidepressivum. Zo zou de 18-jarige al eerder een poging tot zelfdoding hebben gedaan. Het graven van het gat wat later als graf voor Olten zou dienen woog echter zwaarder in het oordeel.

http://www.powned.tv/nieuws/buitenland/ ... s_mei.html

--------------------------------------------------------------------

Behoorlijk aangenaam?? :r

Wiesje

Re: Een 18-jarig tienermeisje krijgt levenslang voor moord.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:30

Mijn god zeg .... lijkt me een prima oplossing, levenslang.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:31

Ziek in der hoofd!
Zoiets doe je goch niet.
Bah :r

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:32

Terechte straf. Als ze het geweldig vond lijkt de kans me klein dat ze het bij 1 keer laat..

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:38

Dan ben je echt niet goed in je bovenkamer, goed dat ze levenslang heeft gekregen.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:47

die is krankzinnig gek in dr hoofd. Goed dat ze levenslang heeft gekregen inderdaad.. Ze zou er vast nog een paar op haar naam krijgen, aangezien ze het geweldig vond

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 08:53

het wordt steeds erger lijkt het wel? :oo
mooie straf, kan ze hopelijk eens nadenken over het feit dat dit niet ''aangenaam'' mag zijn.

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:08

MrUlbe schreef:
mooie straf, kan ze hopelijk eens nadenken over het feit dat dit niet ''aangenaam'' mag zijn.

Ben het met je eens. Het mag gewoon ook NIET gebeuren!! Wat een raar mens..
Waar gaan we heen?

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:13

Wat een ziek en gruwelijk verhaal. Walgelijk. Wat een verknipt persoon.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:13

Zieker dan ziek in het hoofd, groot gelijk om deze straf te geven. Maar vraag me op het zelfde moment af wat moet er in het gezin allemaal afspeelde, kan me niet voorstellen dat iemand die in een geestelijk gezond gezin opgroeit tot deze gedacht komt.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:14

bizar :\

het zal je kind maar zijn die zo iets flikt

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:20

In Amerika weten ze tenminste van aanpakken en stoppen ze die mafketels meteen goed weg. Kan Nederland een voorbeeld aan nemen! Getikt wijf zeg.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:22

18 Jaar en dan al een behoorlijk zieke geest. Zonde hoor.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:25

Zo dan, behoorlijk aangenaam? Ach, die zit voorlopig wel vast idd.

En hoe hebben ze het lichaam gevonden dan? tenslotte was ze goed voorbereid? dagboek gevonden ofzo?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:48

xAnnouk schreef:
MrUlbe schreef:

Ben het met je eens. Het mag gewoon ook NIET gebeuren!! Wat een raar mens..
Waar gaan we heen?

Evenver als 40 jaar geleden..
Alleen kan je het nu lezen op internet...
Zoiets vind je ook jaren terug.

Wat erg voor dat buurmeisje! Goed dat ze levenslang zit! Als je dat leest scheelt er behoorlijk wat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:54

Ik heb hier toch wel gemengde gevoelens bij. 18 jaar is verschrikkelijk jong en ik weet uit ervaring wat antidepressiva met je kunnen doen. Er zit zeer zeker een steekje los in dat hoofd maar om haar dan maar levenslang weg te stoppen??? In dit geval zou zeker bekeken moeten worden in hoeverre deze meid rehabiliteerbaar is en een slachtoffer is van mishandeling/verwaarlozing/medicijnen. Er zijn maar heel weinig mensen die zo getikt geboren worden......

Hiermee wil ik haar acties absoluut niet goed praten maar deze straf vind ik wel meteen een extreem uiterste voor iemand die nog zo jong is.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:57

Citaat:
De advocaten van Bustamanten zeiden dat het meisje onstabiel was door het gebruik van antidepressivum. Zo zou de 18-jarige al eerder een poging tot zelfdoding hebben gedaan.

En dan laat je deze dame op je dochter passen?! >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:57

eehhh levenslang? best maar dan wel in een gesloten inrichting aub. Bij dit soort mensen werkt een gevangenisstraf niet. Zijn ziek in hun hoofd.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 09:58

annebe schreef:
Citaat:
De advocaten van Bustamanten zeiden dat het meisje onstabiel was door het gebruik van antidepressivum. Zo zou de 18-jarige al eerder een poging tot zelfdoding hebben gedaan.

En dan laat je deze dame op je dochter passen?! >;)

Misschien wisten ze dat niet he, kan evengoed happy perfecte familie geweest zijn voor de buitenwereld.

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:19

Gatver wat gestoord!

Maar wat ik me dan afvraag, hoe komt zo'n iemand op zulke gruwelijke gedachten? Zoiets zou echt niet bij mij opkomen! Heeft ze zelf een verknipte jeugd gehad en hoe denkt zo'n meid? Absoluut terecht dat ze is opgesloten maar vind wel dat er meer onderzoek naar en bij die meid gedaan moet worden. Al os het alleen om het brein van zo'n ziek iemand een beetje te. Begrijpen en signalen te leren zien bij anderen en zulke dingen dus voor te zijn.

Bah gewoon!
Sterkte voor de nabestaanden van het buurmeisje!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:22

Hebben ze daar geen TBS ofzo? Want ik denk niet dat het in de gevangenis veel beter wordt. En eh, levenslang in Amerika is 'maar' 25 jaar. Dus ik weet niet hoe deze persoon eruit gaan komen..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:23

Ier schreef:
In Amerika weten ze tenminste van aanpakken en stoppen ze die mafketels meteen goed weg. Kan Nederland een voorbeeld aan nemen! Getikt wijf zeg.

Precies wat ik ook dacht, hier zou ze TBS krijgen en later gewoon weer op straat staan met een beetje pech :\

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:23

Euh typ haar naam eens in op google en zie wat voor een foto's je te zien krijgt..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:32

Jeetje wat bizar zeg.. Arme meisjes.. Beide. Natúúrlijk is het voor het vermoordde meisje (en haar familie/kennissen) verschrikkelijk en het allerergst.
Maar haar moordenaar, wat heftig zeg. Daar is echt wat goed mis mee, zo jong al zo verknipt. Ik hoop dat ze haar niet zonder meer wegstoppen in een gevangenis, want daar is zo'n meisje niet beter af. Zij moet eens heel gauw onder de loep genomen worden om te bekijken op welke manier zij behandeld kan worden, denk ik.. Zo'n zieke geest moet je niet alleen maar wegstoppen, ik denk dat vooral behandeling heel belangrijk is. Levenslang in de gevangenis wordt nooit iemand beter van, en kinderen al helemaal niet.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 10:36

Waarom levenslang... waarom niet gewoon spuitje dit soort mensen kosten de maatschappij ontzettend veel geld en ze gaat waarschijnlijk nog wel een jaar of 50 leven.

Iemand met zulke zieke gedachtens en zo jong, is IMO niet meer te redden