TNO ontwikkelt boerkaflitspaal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

TNO ontwikkelt boerkaflitspaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 00:46

tsjonge.....moeten we wel een nummerplaat voor boerkadraagsters ontwikkelen.

bron:depers.

Door: Mo Rotterdam en de redactie
Gepubliceerd: vandaag 23:46
Update: vandaag 23:32

Wie binnenkort in een boerka langs een flitspaal loopt, krijgt automatisch een boete in de bus. Ontwerpers van TNO ontwikkelen technologieën die de bevoegdheden van de flitspaal moeten uitbreiden.

De eerste resultaten zijn veelbelovend. ‘We hebben de flitspaal zo ver gekregen dat hij automatisch flitst als er iemand met een gezichtsbedekkende sluier langsloopt’, zegt André van Loon van TNO. ‘We zijn bezig met het ontwikkelen van software waarmee de draagster van de sluier kan worden geïdentificeerd. Uiteindelijk zal het net zo werken als bij de welbekende nummerplaat van de auto.’

Volgens de onderzoeker flitst de paal nog niet vlekkeloos. ‘Het is mogelijk dat de komende jaren mensen met grote mutsen, reusachtige zonnebrillen, overmatig bedekkende sjalen, een donkere huidskleur of te veel make-up op de wangen onterecht beboet worden. Maar de ov-chipkaart is ook niet zonder slag of stoot ingevoerd en daar is nu ook iedereen blij mee.’

Van Loon voorziet op korte termijn wel problemen bij de invoering in het openbaar vervoer. ‘Veel vrouwen in boerka reizen met de bus en de trein, voordat de technologie van de flitspaal in de chipkaartlezer is geïmplementeerd zijn we jaren verder.’

De politie is enthousiast over de nieuwe technologie. Hoofdcommissaris van Kennemerland Pieter Kriens wil de paal op snelwegen zowel bij een te hoge snelheid als bij gezichtsbedekkende kleding laten flitsen. Kriens: ‘Al die vrouwen die maar met boerka op achter het stuur zitten en met 150 kilometer per uur over de weg racen, zullen er straks niet meer mee weg komen.’

Kriens wil de boerkaflitspaal ook op andere gebieden inzetten. ‘Je kunt bijvoorbeeld denken aan het flitsen van winkeldieven, voetbalhooligans, inbrekers en drugssmokkelaars. En wij kunnen ons weer richten op onze primaire taken.’

Dit artikel is persiflerend, satirisch of parodiërend van aard. Het geeft slechts de visie of mening weer van de redactie van De Speld

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 00:49

Geweldig haha :D :D de Speld heeft altijd van die leuke stukken.
Moest vooral lachen om dit stukje:

"Het is mogelijk dat de komende jaren mensen met grote mutsen, reusachtige zonnebrillen, overmatig bedekkende sjalen, een donkere huidskleur of te veel make-up op de wangen onterecht beboet worden. Maar de ov-chipkaart is ook niet zonder slag of stoot ingevoerd en daar is nu ook iedereen blij mee."

:')

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 11:17

Hoe verzin je het :')

Blue_Eyes

Re: TNO ontwikkelt boerkaflitspaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 12:38

*grmpf* Ik zal mijn sjaal maar niet omdoen dan als ik de kinderen zo ga halen, ik heb geen zin in een boete!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 14:03

Blue_Eyes schreef:
*grmpf* Ik zal mijn sjaal maar niet omdoen dan als ik de kinderen zo ga halen, ik heb geen zin in een boete!

_O-

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 23:07

Fiffill schreef:
Geweldig haha :D :D de Speld heeft altijd van die leuke stukken.
Moest vooral lachen om dit stukje:

"Het is mogelijk dat de komende jaren mensen met grote mutsen, reusachtige zonnebrillen, overmatig bedekkende sjalen, een donkere huidskleur of te veel make-up op de wangen onterecht beboet worden. Maar de ov-chipkaart is ook niet zonder slag of stoot ingevoerd en daar is nu ook iedereen blij mee."

:')

Hihi, mooie website is het :).

Susanne

Re: TNO ontwikkelt boerkaflitspaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 21:40

Hahahaha heel leuk verzonnen :D