In mijn ogen hebben ze namelijk een verantwoordelijkheid tegenover de reiziger, die naar zijn bestemming brengen. Er zijn zoveel reizigers die enkel het spoor hebben om op hun werk te geraken, etc... Die kan je toch niet zomaar in de kou laten staan???

Gewoon om even een vergelijking te maken: stel de volledige Belgische brandweer, politie of het volledig medisch personeel het werk gedurende een dag zou neerleggen dan laten zij hun verantwoordelijkheid toch ook vallen? Dus als zij staken (wat zelden gebeurt) zorgen ze altijd voor een minimale bemanning wat het minste is lijkt mij. Het spoor en de hulpdiensten zijn natuurlijk 2 verschillende soorten dienstverlening maar in essentie komt het op hetzelfde neer: beiden hebben een verantwoordelijkheid tegenover de burger.
Staakt het spoor in NL ook om de haverklap en wat vinden jullie daarvan? En wat vinden de Belgen onder jullie van het Belgisch spoor? Als er Nederlanders zijn die ook wat te zeggen over het Belgische spoor, hoor ik het graag!